Saab Eestistä
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
Re: Saab Eestistä
Mahtaako kellään olla tietoa jos myyjä henkilö (suomalainen joka omistaa auton virossa/asuu virossa) tuo auton suomeen helsinkiin ilta laivalla ja ostan kyseisen auton suomenpuolella sataman parkkipaikalla, saanko ajaa auton kotiin noin vain viron kilvillä vai pitääkö sitä eka kurvaillla johonkin tulliin Ja miten se onnistuisi edes iltamyöhällä?
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Re: Saab Eestistä
Osasta saabeja löytyy samanlainen laatikko kuin lentsikoissakin on (musta loota) joka tallentaa tietoa kolarin sattuessa noin 7sek. ajalta, mutta sama loota pitää kilometrit tallessa jos vain pääsee niitä lukemaan tämä ei ole yksinkertainen homma, laatikkoa kutsutaan DARR eli Digital Accident Research Recorder, näitä alettiin asentamaan 9-5 MY02 eteenpäin ja 9-3 MY03 eteenpäin, mutta huom lootaa ei löydy kaikista autoista, onko laatikko autossa pitäisi selvitä TECH'illä.nix0n kirjoitti:Mitä meinaat tolla? Ainakaan og saabit ei tallenna kilometritietoja minnekkään, kuten esim. mersulla mittaristo, virtalukko etc.
Ps. samanlainen loota löytyy myös volvoista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saab Eestistä
Satamaan voi soittaa tullimiehet paikalle, jotta saa käyttöönottoilmoitukseen leiman. Niillä on päivystysnumero, joten ei haittaa vaikka olis ilta. Viron kilvillä saa ajella sen 3kk veropäätöstä odotellessa.The Black 9-5 kirjoitti:Mahtaako kellään olla tietoa jos myyjä henkilö (suomalainen joka omistaa auton virossa/asuu virossa) tuo auton suomeen helsinkiin ilta laivalla ja ostan kyseisen auton suomenpuolella sataman parkkipaikalla, saanko ajaa auton kotiin noin vain viron kilvillä vai pitääkö sitä eka kurvaillla johonkin tulliin Ja miten se onnistuisi edes iltamyöhällä?
Re: Saab Eestistä
DARR löytyy Volvosta ei Saabistacore2 kirjoitti:Osasta saabeja löytyy samanlainen laatikko kuin lentsikoissakin on (musta loota) joka tallentaa tietoa kolarin sattuessa noin 7sek. ajalta, mutta sama loota pitää kilometrit tallessa jos vain pääsee niitä lukemaan tämä ei ole yksinkertainen homma, laatikkoa kutsutaan DARR eli Digital Accident Research Recorder, näitä alettiin asentamaan 9-5 MY02 eteenpäin ja 9-3 MY03 eteenpäin, mutta huom lootaa ei löydy kaikista autoista, onko laatikko autossa pitäisi selvitä TECH'illä.nix0n kirjoitti:Mitä meinaat tolla? Ainakaan og saabit ei tallenna kilometritietoja minnekkään, kuten esim. mersulla mittaristo, virtalukko etc.
Ps. samanlainen loota löytyy myös volvoista.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Saab Eestistä
Ja vakuutus pitää olla samantien autolle jos sillä meinaa lähteä satamasta johonkin päristelemään, todennäköisesti tullin setäkin vakuutuksen perään kyseleekarg kirjoitti:Satamaan voi soittaa tullimiehet paikalle, jotta saa käyttöönottoilmoitukseen leiman. Niillä on päivystysnumero, joten ei haittaa vaikka olis ilta. Viron kilvillä saa ajella sen 3kk veropäätöstä odotellessa.The Black 9-5 kirjoitti:Mahtaako kellään olla tietoa jos myyjä henkilö (suomalainen joka omistaa auton virossa/asuu virossa) tuo auton suomeen helsinkiin ilta laivalla ja ostan kyseisen auton suomenpuolella sataman parkkipaikalla, saanko ajaa auton kotiin noin vain viron kilvillä vai pitääkö sitä eka kurvaillla johonkin tulliin Ja miten se onnistuisi edes iltamyöhällä?
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Saab Eestistä
Saabissa se on nimetty; Crash Memoryksinix0n kirjoitti:
DARR löytyy Volvosta ei Saabista
• Saab Automobile AB collects crash
pulses in Sweden for internal research
purposes
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saab Eestistä
Tiedän kun luin samaisen pdf:n
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Saab Eestistä
Eli kyllä core2 oli oikeassa mutta nimi oli vääränix0n kirjoitti:Tiedän kun luin samaisen pdf:n
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saab Eestistä
Ei kuitenkaan mainita, että mitä kaikkea sinne loppuunsa tallennetaan, joka tuossa kai se pääpointti oli.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Saab Eestistä
Vuonna 2000 kun ostin nokkakolarissa olleen farkku 9-5.sen niin tehdas halusi etupenkien välissä keskikonsolin alla olleen boxin tehtaalle takaisin. Sanoivat tutkivan sinne kolarissa tallentuneen datan ?? En ikinä kysellyt tarkemmin mitä sieltä löytyy. Kummatkin turvatyynyt ja vyönkiristimet olivat lauenneet.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saab Eestistä
Minähän vain korjasin että DARR löytyy Volvosta, en maininnut mitä nimeä Saabissa käytettiinvaltteri kirjoitti:Eli kyllä core2 oli oikeassa mutta nimi oli vääränix0n kirjoitti:Tiedän kun luin samaisen pdf:n
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
Re: Saab Eestistä
Jep, kyselevät vakuutuksen perään, mutta jos sitä ei oo, niin niiltä saa 1-7 päivän mittasen siirtovakuutuksen.Jyrchi kirjoitti:Ja vakuutus pitää olla samantien autolle jos sillä meinaa lähteä satamasta johonkin päristelemään, todennäköisesti tullin setäkin vakuutuksen perään kyseleekarg kirjoitti:Satamaan voi soittaa tullimiehet paikalle, jotta saa käyttöönottoilmoitukseen leiman. Niillä on päivystysnumero, joten ei haittaa vaikka olis ilta. Viron kilvillä saa ajella sen 3kk veropäätöstä odotellessa.The Black 9-5 kirjoitti:Mahtaako kellään olla tietoa jos myyjä henkilö (suomalainen joka omistaa auton virossa/asuu virossa) tuo auton suomeen helsinkiin ilta laivalla ja ostan kyseisen auton suomenpuolella sataman parkkipaikalla, saanko ajaa auton kotiin noin vain viron kilvillä vai pitääkö sitä eka kurvaillla johonkin tulliin Ja miten se onnistuisi edes iltamyöhällä?
Re: Saab Eestistä
core2 kirjoitti:Osasta saabeja löytyy samanlainen laatikko kuin lentsikoissakin on (musta loota) joka tallentaa tietoa kolarin sattuessa noin 7sek. ajalta, mutta sama loota pitää kilometrit tallessa jos vain pääsee niitä lukemaan tämä ei ole yksinkertainen homma, laatikkoa kutsutaan DARR eli Digital Accident Research Recorder, näitä alettiin asentamaan 9-5 MY02 eteenpäin ja 9-3 MY03 eteenpäin, mutta huom lootaa ei löydy kaikista autoista, onko laatikko autossa pitäisi selvitä TECH'illä.nix0n kirjoitti:Mitä meinaat tolla? Ainakaan og saabit ei tallenna kilometritietoja minnekkään, kuten esim. mersulla mittaristo, virtalukko etc.
Ps. samanlainen loota löytyy myös volvoista.
onkos sulla tietoa mistäs kohtaa techilla pitäs penkoa jotta moinen löytyy jos on?saabeissa ei ole kilometri huijauksia tullut vastaan,mutta kunhan tutkisin.
tiedän henkilön joka möi reilusti mittaria pyöritetyt vw merkkiliikkeeseen,eivät koskaan saaneet selville huijausta omilla laitteillaan.tämän pyörityksen teki omilla vehkeillä joita saa ostettua internetin ihmeellisestä maailmasta.vw tallentaa useampaan paikkaan lukeman ja vartissa lahden toisella puolella pistävät lukeman mittariin jonka haluat ennen laivausta,tämä koskee ainakin 2000 luvun alun ja puolen välin vw:tä.uusista ei tietoa onnistuuko enään yhtä helposti.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
Re: Saab Eestistä
Jos et tiedä historiaa sata% varmuudella , voi auto olla uinut 10km Tonavassa!
Techkit ei auta tapauksissa mitään. Kosovossa/Serbia kunnostetaan autoja, jotka olleet takapenkkiä myöten läjässä. Vain salapoliisityön taito ratkaisee, ehkä.
Techkit ei auta tapauksissa mitään. Kosovossa/Serbia kunnostetaan autoja, jotka olleet takapenkkiä myöten läjässä. Vain salapoliisityön taito ratkaisee, ehkä.
Paikat Turboo!