Sivu 1/4

veropäätös tuli, 9000 vm 97 2.3 turbo autom

Lähetetty: Ke Helmi 02, 2005 15:11
Kirjoittaja turbotero
No niin, tänään tipahti postista tuontitonnarin veropäätös.
Maksettavaa tuli 3380 eur. Kun laskee auton hankintahinnan, muut matkakulut ja verot niin jää ihan kohtuu hintaan verrattuna auton kuntoon. Kyllä tuolla ajelee muutaman vuoden.

T:Tero

Lähetetty: Ke Helmi 02, 2005 16:21
Kirjoittaja turbotero
kilsat 240 000 km, kaikki muut varusteet paitsi sähkösäätöpenkit. Malli täyspaine 2.3 litranen tomaattiturbo,CSE malli- sellanen Jubilee malli lentsikkalogo penkeillä.

Lähetetty: Ke Helmi 02, 2005 16:27
Kirjoittaja liki
Ihmetyttää tuo tullin verokäytäntö. Tässä kun selvitellyt vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi niin näyttää siltä että 9000 tuonnista selviää jopa alemmilla veroilla kuin 900. :)

Mietin että '97 900 2,0t olisi hieman taloudellisempi valinta käyttöautoksi kun olisi tarkoitus hommata automaati seuraavaksi.

9000 CS 2,3 Turbo automaatti

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 07:45
Kirjoittaja ek6149
Hinta Pirkanmaalla tänään myynnissä olevalle autolle on 13.900 euroa, vm -95.
Tuossa jollekin tuli veropäätös ulkomailta hakemastaan autosta. Kysymys kuuluukin kannattaako hakea jos em. hinnalla saa Suomesta otsikossa mainitun Saabin ??? Jääkö haku palkkaa tonneissa vai satasissa ?

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 09:10
Kirjoittaja hakuba2
Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 16:13
Kirjoittaja ek6149
hakuba2 kirjoitti:Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..
:?
Niinhän saakin, mutta jos siihen laitetaan toi autovero 3880 euroo tykö joka sun kans pitää maxaa niin eiks se tee 10.000 + 3880 = 13.880 euroo ?

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 16:42
Kirjoittaja Sabo
Mikä sua nyppii noissa tuonti autoissa?

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 17:04
Kirjoittaja Kurko
Itsekin ajattelin syksyllä hakea tonnarin 95-97 saksassa 3-6tonnia hintaa.
Onneksi tai onko tuo niin onneksi löytyi suomesta 97 jubilee ja oikean värinen eikä hinta ollut kun rapiat 8 tonnia (kovan tinkimisen jälkeen käteisellä) eläkeläiselle ei muu kelvannut.
Auton arvo on kai jotain 10donaa aikakin verottajan näkökulmasta joten säästöä olisi jäänyt ehkä sähkötuolit luukku ja kokemus.

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 20:00
Kirjoittaja ek6149
Sabo kirjoitti:Mikä sua nyppii noissa tuonti autoissa?
:o
Ei mua nypi mikään niissä. Itsekin voisin hakea sellaisen, kyse vain on tosta hintatasosta mitä tälläkin foorumilla mainitaan, eli kannattaako hakea 6-10.000 euron autoa mistään, kun vastaavan saa Suomestakin ??
Eriasia on jos auto on sellainen, ettei suomessa ole sellaisia. Tai hakea nyt ylipäätään -95 tai sitä vanhempia Saappeja ulkomailta, siinä tulee lompsalle kyytiä.
Esim. Uudessa tekniikan maailmassa oli puhe tuontiautoista. Ne haki sellaisen bemarin 740 srj. ettei suomessa ole niitä malleja kuin 5 kpl. Vuosimalli oli -94. Eli vanha hyvä käytetty auto, hinta saksassa yksityiseltä suoraan ostettuna 8000 euroa, siihen lämmättiin 7994 euroa veroja tykö, koska verottaja arvioi sen hinnan suomessa 22.500euroon, huom arvio, koska paljon ei ollut verrattavaakaan suomessa. Eli sen bemarin hinnaks tuli vajaa 16.000 euroa. Tossa on jotain omaperäistä mukana, mutta Saab 9000 mikä malli vaan niin vastaavan löytää Suomestakin. Siinä se ero, eli ei mua sinänsä muu nypi, kuin ihmisten ajattelemattomuus.

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 20:47
Kirjoittaja valtteri
ek6149 kirjoitti:
Sabo kirjoitti:Mikä sua nyppii noissa tuonti autoissa?
:o
Ei mua nypi mikään niissä. Itsekin voisin hakea sellaisen, kyse vain on tosta hintatasosta mitä tälläkin foorumilla mainitaan, eli kannattaako hakea 6-10.000 euron autoa mistään, kun vastaavan saa Suomestakin ??
Eriasia on jos auto on sellainen, ettei suomessa ole sellaisia. Tai hakea nyt ylipäätään -95 tai sitä vanhempia Saappeja ulkomailta, siinä tulee lompsalle kyytiä.
Esim. Uudessa tekniikan maailmassa oli puhe tuontiautoista. Ne haki sellaisen bemarin 740 srj. ettei suomessa ole niitä malleja kuin 5 kpl. Vuosimalli oli -94. Eli vanha hyvä käytetty auto, hinta saksassa yksityiseltä suoraan ostettuna 8000 euroa, siihen lämmättiin 7994 euroa veroja tykö, koska verottaja arvioi sen hinnan suomessa 22.500euroon, huom arvio, koska paljon ei ollut verrattavaakaan suomessa. Eli sen bemarin hinnaks tuli vajaa 16.000 euroa. Tossa on jotain omaperäistä mukana, mutta Saab 9000 mikä malli vaan niin vastaavan löytää Suomestakin. Siinä se ero, eli ei mua sinänsä muu nypi, kuin ihmisten ajattelemattomuus.
:wink: Kyllä varmasti "ihan vähän" nyppii 8) muistelellaampa mitä joskus kirjoiteltiin samasta asiasta :lol: :lol:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 21:08
Kirjoittaja hakuba2
ek6149 kirjoitti:
hakuba2 kirjoitti:Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..
:?
Niinhän saakin, mutta jos siihen laitetaan toi autovero 3880 euroo tykö joka sun kans pitää maxaa niin eiks se tee 10.000 + 3880 = 13.880 euroo ?
Mä meinasin kyl, et auto 5000€, verot 4000€ ja tuonti + pien huolto 1000€.. Eli yhteensä 10000€ euroo.
Mut saahan tollasen vuoden 95 tonnarin suomestakin kymppitonniin. Niissä harvoin on vaan mielyttävää varustelua. Ja jos valittavana on kymppitonnilla tuonti aero, tai kotimainen karvalakki malli, niin kummankohan sitä ottais.. :?:

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 21:54
Kirjoittaja Kurko
Tota minäkin mietin tuossa viime syksynä. ja jos olisin ollut vapaa ja saksankielitaitoinen niin nyt ajelisin jollain vm.95-97 aerolla. Mut piti tyytyä 97 jubileeseen suomesta, vaan saksan peli ei olisi saanut ikinä suolaa.

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 22:04
Kirjoittaja Jope
Saksa ja suolattomuus on muuten aika mielenkiintoinen juttu..

Siellä sitä kaadetaan vallan hervottomat kasat maahan, jos uhkaa tie jäätyä.

Onhan ne autot tosin loistokunnossa korroosiomielessä keskimäärin, ei siellä kovin usein niitä suolakelejä tule, etenkään Etelä-Saksassa.

Lähetetty: To Helmi 03, 2005 22:49
Kirjoittaja liki
Suolan ja nastojen vaikutukset syövät peltiä Suomessa aivan eri tavalla.

Lähetetty: Pe Helmi 04, 2005 06:46
Kirjoittaja ek6149
hakuba2 kirjoitti:
ek6149 kirjoitti:
hakuba2 kirjoitti:Minä en maksais 13900€:a 95-vuosimallin ysitonnisesta. Jos ei sitten oo vähän ajettu aero.. Kyllä mun mielestä tollasen perus turbon saa suomeen kymppitonnilla..
:?
Niinhän saakin, mutta jos siihen laitetaan toi autovero 3880 euroo tykö joka sun kans pitää maxaa niin eiks se tee 10.000 + 3880 = 13.880 euroo ?
Mä meinasin kyl, et auto 5000€, verot 4000€ ja tuonti + pien huolto 1000€.. Eli yhteensä 10000€ euroo.
Mut saahan tollasen vuoden 95 tonnarin suomestakin kymppitonniin. Niissä harvoin on vaan mielyttävää varustelua. Ja jos valittavana on kymppitonnilla tuonti aero, tai kotimainen karvalakki malli, niin kummankohan sitä ottais.. :?:
:D

No tietysti AERO.