Ongelma! auto Ruotsista mutta ei rekisteriotetta

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Ongelma! auto Ruotsista mutta ei rekisteriotetta

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kuis kävi? Ilmeisesti kaikki ok, kun ei ole enää päivitystä tullut :) :D

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Ongelma! auto Ruotsista mutta ei rekisteriotetta

Viesti Kirjoittaja pevi »

peinu kirjoitti:Kuis kävi? Ilmeisesti kaikki ok, kun ei ole enää päivitystä tullut :) :D

Niinpä, kun kaverille selvitettiin Vägverkketillä miten asia tulee hoitaa, saapui tarvittavat paperit kirjattuna kirjeenä.

Auto rekisteröintikatsastettiin pienin kommelluksin koska autossa oli madallussarja. Aikomukseni oli kyllä palauttaa auto alkuperäiseen kuntoon talven mittaan, mutta nyt se tuli tehdä välittömästi.

Autoveroa mätkähti 400€ ja rekisteröinnin yhteydessä palautin katsastuskonttoriin alkuperäiset ruotsi kilvet. Trafi ilmoittaa automaattisesti Vägverketille Suomeen rekisteröinnistä.

Auto on nyt perusteellisesti läpikäyty ja vielä maalauksen jälkeen ei paljoa pitäisi uuden veroisesta erota.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1109
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ongelma! auto Ruotsista mutta ei rekisteriotetta

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Tsemppiä peville kaupan loppuunsaattamiseen! Vaikuttaisi onneksi menevän jo oikeaan suuntaan, mutta jokainen odottelupäivä tuntuu pitkältä tässä vaiheessa!

Transportstyrelsen ohjeet ovat Ruotsissa todellakin kirjavia ja käytännöt taitavat vaihdella vähän läänistäkin riippuen. Sitä teroittaisin tähän väliin, että se Ruotsin kilpien palautus EI OLE myyjän kannalta välttämätöntä autosta eroon pääsemiseksi. Toisaalla ne vaaditaan, jossain muualla ei. Ne eivät siis ole mikään lunnas tai vipuvarsi, millä Suomi-poika voisi vakuutella itselleen että myyjä varmasti hoitaa oman osuutensa.

Tuon minun femman svedukilvet on edelleen tallin hyllyllä, olleet kohta kaksi vuotta. Myyjä kertoi minulle mailissa että älä murehdi niistä, kun kerroin että olen postittamassa niitä takaisin. Tämä kommentti perustui hänen Transportstyrelseltä saamaansa ohjeistukseen, jossa oli sanottu suunnilleen että "ne kilvet ovat sinun murheistasi pienimmät." :lol: Edellisen tuonnin yhteydessä puolestaan myyjä vannotti kaupanteon aikana 5-6 kertaan syvälle silmiin katsoen, että "palautathan minulle sitten ne kilvet pikimmiten, muuten olen kusessa!".
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ongelma! auto Ruotsista mutta ei rekisteriotetta

Viesti Kirjoittaja tturku »

Joo, noi kilvet on vähän hankalat. Ekan ruotsin tuonnin kanssa kilvet jäi talliin, ja veropäätös tuli nopeasti ja auto poistui kohtuu nopeasti ruotsin rekkarista. Tän NG:n kanssa sovin että laitan suomesta heti kilvet postissa ruotsiin. Hyvä niin koska tullin päätöstä veroista sai odottaa melkein 3 kuukautta. Eli vaikka auto olisi jossain vaiheessa poistunut ilman kilpiäkin rekkarista ruotsissa niin nyt kun kilvet laittoi postilla heti niin se tapahtui kuitenkin kohtuu nopeasti.

Kannattaa sopia siis etukäteen myyjän kanssa kaikki valmiiksi, varsinkin jos yksityiseltä ostaa autoa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin