Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Moi!

Löysin itselleni sopivan auton mobile.de-palvelusta. Auto vain tuli noutaa Liettuasta, joka luonnollisesti hieman jännitti. Mutta palvelu ja vastaanotto oli hienoa.

Hieroin kauppaa puhelimella ja sähköpostilla. Luottamus heräsi viimeistään siinä kohdassa, kun kauppias itse kysyi, josko auto tulee firmalle. Jos tulisi, niin hän tekisi paperit valmiiksi niin, ettei alvia tarvitse välissä maksaa.

Laitoin käsirahan tielle ja lähdin matkaan. Kauppias haki minut lentokentältä ja ajoimme liikkeeseen.
Koeajo, paperit kuntoon ja Saabilla kohti Tallinnaa. Laivalla yli. Olin Suomen kamaralta pois 19 tuntia.

Ja saanko esitellä, tässä luottamuksen arvoinen Herra Aleksas Kazanavicius:

http://www.aeropolis.lt/en/page/contacts

Lisätiedot ja matkavinkit saat esim. yv:llä.

Jussi
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja mestari »

miksi käsiraha? herättää aina epäilyksiä, jos autokaupassa auto on jo rivissä niin en ole koskaan käsirahoja lhetellyt ja sitten lennellyt perässä saksassa vaan vienyt pers taskussa tarvittavan määrän käteistä joskus jopa 15 ke
käteinen on valttia ainakin sielläpäin
en tiedä kuinka riskialtista homma on mutta itse antaisin käsirahan vasta kättelyssä jos se siitä kiinni olisi
http://www.aeropolis.lt/en/car/86
silmiin sattui ihan topakan makunen autokin...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Joo, tuo pätee silloin, jos lähettyvillä on muitakin vaihtoehtoja haettavaksi. Tuolla oli yksi ja ainoa, niin toimin näin. Katoin siinä papereita odotellessa tuota ysivitkaa ulkoa ja näytti siistiltä peliltä.

Mutta kas tässä sille vaihtoehto, joskin uudempi:
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7949726

:)

Jussi
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja mestari »

joutuu vissiin vähän migittämään :o
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Ei pahasti. Mut minen osaa sitäkään vähää :)
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ajattelimpas itsekin kirjoitella vähän laajemman autonhakureissutarinan Liettuasta niille, jotka mietiskelevät auton hakua...tai niille joita muuten vaan kiinnostaa lukea pieniä seikkailuja maailmalta :)

Itsekin kävin siis viime kevättalvesta hakemassa avon Liettuan Kaunasista. BRC, Baltian Realisointi Ceskus
http://lt.brcauto.eu/fi/

Noin viikko ennen matkaa laitoin kuvien perusteella käsirahan, ja sitten laitoin kyllä jatkokeskustelujen perusteella vielä koko summankin tilille jo koto-Suomesta. Ajattelin, että hinta oli sen verran kohdallaan, että vaikka auto ei ihan sitä olisi, mitä kuvien perusteella luulisi olevan, niin ei tule kummempia tappioita. Autoliikekin oli vielä semmonen, että oli useampi myyntipiste, niin ei hirveästi huolettanut, että ovat pelkällä kusetuslinjalla.

Matkasuunnitelma:
Pähkinän kuoressa:
Keskiviikko 4.2.2015
  1. Lento Helsinki-Riga-Vilna. klo 15:15 -20:25 114,39€
  • Bussi 20:30 Kauansiin, n. 20€
  • missä yöpyminen Algiro Hotel 29,00€:
Torstai 5.2
  1. Taksi BRC:lle n. 15€
  • Koeajo, kaupanteko ja iltpäiväksi BRC Tallinaan huoltoon
  • Lautta Tallinnasta Helsinkiin ja ajelu Jyväskylään
Noinhan se ei kuitenkaan mennyt vaan reissussa tuli oltua päivän verran pitempään:

Lähtö Helsingistä keskiviikkoiltapäivänä
Olin järjestänyt matkapäivälle Helsinkiin palaverin, joten sieltä hyppäsin iltapäivälä Air Balticin kyytiin. Lento: Helsinki - Riga, Pizza ja koneen vaihto viihtyisällä Riian lentoasemalla, Riga - Vilnus ja siitä nippanappa kerkesin vielä illan viimeisen bussin kyytiin.

Matka Vilnasta Kaunasiin
Tässä kohtaa oli ensimmäisen muuttujan uhka ja mahdollisuus. Bussin lähtöaika oli 5 min. laskeutumisen jälkeen, joten aikalailla hätäpäisenä ryntäsin pihalle etsimään bussia, mitä ei näkynyt missään. Onneksi se vasta tuli sitten kohta puoleen paikalle, mutta kerkesin jo huolestua ja alkaa miettimään plan B:ä eli hotellin etsimistä Vilnasta. Muutama tunti bussin kyydissä Kaunasiin ja vartin kävelymatka sitten Hotelliin. Linja-autossahan on aina tunnetusti tunnelmaa. Siellä oli pari neitokaista palaamassa Englannista sukujuhliin sekä mummo ja pappa. Vietimme porukalla mukavan bussimatkan kentältä ostamani Riga Balsamin ja mummon tarjoamien eväsleipien merkeissä. Eväsleivillä oli suomalaiseen makuun vähintääksin eksoottisen näköisiä, mutta hyviä makkarasiivuja :)

Saapuminen Kaunasiin
Kaunaissa bussi jätti kaupungin laidalle, jatkaen matkaa Itämerenn rannikolle Klaipedaan neljän kyytiläisen kera. Tuolta olikin parin kymmenen minuutin matka tallustella hotellille. Kaupat oli vielä auki ja Mäkkäristä löytyi iltapalaa.

Aamulla hotelliaamiaisen jälkeen taksilla BRC:lle. Taksille ei sitten kelvannutkaan kortti, joten annoin kuskille jonkun läjän euroja ja reppuun jääneen kaljan. Hinta olisi ollut n. 15€ luokkaa.

Paikalla autokaupassa
Autokauppa oli verkkoaidalla rajattu alue, missä kaikki autot olivat ulkosalla ja reunustalla oli parakki, jossa oli siistit työtilat muutamalle myyjälle.

Siitä sitten autoa katsastelemaan.
Autolla ei ilmeisesti oltu ajettu koko talvena, mutta akussa riitti nippa nappa virtaa käynnnistykseen. Pikkasen enempi oli kulumaa kuin miltä kuvissa näytti. Penkeissä oli pari tupakan polttamaa jälkeä, mitä kuvissa ei näkynyt. Nämä odottavat vieläkin paikkausta...jospa tänä kesänä sitten. Ohjaus vähän niin ja näin, moottorin vikavalo paloi, tehot oli hukassa ja rattinapit ei toimineet. Käytiin myyjän piikkiin hoitamassa ohjauskulmat kaupungilla kuosiin, neuvoteltiin takuuasioista ja laitettiin kilvet kiinni ja menoksi. Tässä kohtaan kävi jo selväksi, että huolto Tallinnassa ei enää kerkeisi tälle päivälle, joten matkalla pitäisi kaavailla uusi suunnitelma.

Matka Kaunasista Tallinnaan
Jo muutaman kymmen kilometrin matkan jälkeen alkoi vasemmalta edestä kuulua töyssyihin ajaessa voimaksata ja terävää kolahtelua. Siihen väliin olikin hyvä ajaa auto tein sivuun kuljettajan tyhjennystä varten ja samalla nöyrtyä sateisessä säässä kurkkimaan auton etupäätä. Eihän sinne meinannut mitään näkyä, mutta kaikki tuntui olevan tiukasti paikallaan, joten päätin jatkaa matkaa. Vähän ennen Latvian puolelle saapumista kolina loppui kuin seinään joten arvelin, että jousen pätkä siellä oli varmaankin hyppinyt jousilautasella. Arvatenkin syynä oli, että etujousen päästä oli katkennut pala, joka jäi jousilautaselle kolisemaan. Samalla logiikalla siis varmistui siinä samalla, että ohjauksen ongelmat johtuivat vanhoista kääntölaakereista.

Matkalla soittelinkin Tallinnaan Saab Antille, jonka kanssa sovittiin kääntölaakereiden vaihdosta ja uusista Aero Cabrion etujousista, mitkä olivatkin tuurin kaupalla hyllyssä, koska joku asiakas oli ne tilannut, mutta ei sitten ollutkaan ostanut.

Latvian puolelle tullessa ei moottorin vikavalokaan enää palanut ja kaikki tehotkin alkoivat pikkuhiljaa löytymään. Latvian hyvillä teillä olikin hyvä testailla, kuinka Hirshin softa liikutti 2.0T automaattia.

Tallinnaan saapuminen torstai-iltana

Matkalla tehtyjen havaintojen ja puhelinrumban tuloksena uudeksi aikatauluksi muodostuikin: Illan pimetessä saavuin Tallinnaan ja kirjauduin Hotelli Metropoliin (53€) heti vanhan kaupungin muurien ulkopuolelle. Sieltä sitten illastamaan vanhan työkaverin kanssa Tallinnan vanhaan kaupunkiin. Tämä olikin oikeastaan aika mukava boonus mikä oli seurausta Kaunasin pään aikatauluviivästyksistä. Aamulla heti hotellin aamupalan jälkeen pitikin alkaa puhdistelmaan autoa yön aikana sataneesta lumesta ja sitten ajelu BRC Tallinnaan huoltoa varten.

Perjantaipäivä Tallinnassa ja kotimatka:
Tallinnassa kävin BRC:n toimipisteellä teettämässä määräaikaishuollon, jotta auton takuu olisi voimassa ja vastuullinen toimipoiste mahdollisissa takuuasioissa olisi Tallinna, eikä Kaunas.
Automaattiöljyjä eivät autoon uskaltaneet kuitenkaan lähteä vaihtamaan. BRC:ltä ajoin sitten sovitusti suoraan Saab Antille, missä vaihdettiin automaattiöljyt, kääntölaakerit ja etujouset. Rattinappuloille eivät arvanneet lähteä tekemään mitään. Työ ja osat olivat tietenkin hyvinkin edullisia.

Huollon etenemisen mukaan buukkasinkin sitten sopivalle lautalle autopaikan joskus iltapäivän puolelle. Loppu onkin sitten pelkkää rutiinia. Saapumisilmoitusta vartenhan ei tarvitse enää metsästellä Helsingin satamasas tullivirkailijoita, vaan ilmoituksen voi tehdä jo lautalta kännykällä.

Suomen puolella alkoivat rattinappulatkin toimimaan, joten paketti alkoi olla hyvin kasassa. Auto toimi kaikin puolin kuin unelma ja edessä olikin lähinnä verotuksen hoitaminen ja ajokelien odottelu...
Viimeksi muokannut peinu, To Elo 18, 2016 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja mestari »

hyvä että pääsit perille ilman isoja ongelmia
pari vajavaista kysymystä jäi lukijoille kellumaan
1 mikä on brc toimipiste?, tuskin mitään tekemistä saabien kanssa jos lootaan ei jölyä osata vaihtaa?
2 oliko se jousi tosiaan poikki?
3 miten kuvissa oli feikattu pois ne tupakinpolttamat jäljet,oliko se unta vai viinien huumaa?
4 kun kerran kaikki sähkö viat korjaantuu ihan ajamalla niin vikaantuuko nuo vekeet nykyään seisomalla ihan itekseen? elikkäs onko net pelanneet siitä asti?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja peinu »

mestari kirjoitti:hyvä että pääsit perille ilman isoja ongelmia
pari vajavaista kysymystä jäi lukijoille kellumaan
1 mikä on brc toimipiste?, tuskin mitään tekemistä saabien kanssa jos lootaan ei jölyä osata vaihtaa?
BRC on Baltian realisointikeskus. Ei mitään tekemistä Saabin kanssa. Joissakin toimipisteissä on myös huoltamo.
Monessa autossa on erilaiset menetelmät lootan öljyjen oikean tason tarkistamiseksi vaihdon jälkeen, joten ihan ymmärrettävää. Mielummin vaihdatankin siellä missä varmasti osataan
mestari kirjoitti:2 oliko se jousi tosiaan poikki?
jousi oli tosiaan poikki. Tyypillinen tapaus kun tarpeeksi pitkään ajetaan huonoilla yläpään laakereilla. Jos laakeri ei pyöri, niin jousi sitten kiertyy renkaita käännellessä ja jousi sitten katkeaa alapään viimeisestä kierroksesta. Uudet kääntölaakerit alle 30€ pala ja Saab Antilla työtunnin hinta suurinpiirtein sama. Taisivat hyllyyn unohtuneet jousetkin olla luokkaa 150€/pari, joten kohtuullisella vaivannäöllä ja hinnalla uutta kiiltävää osaa alle ja auto kuntoon.
mestari kirjoitti:3 miten kuvissa oli feikattu pois ne tupakinpolttamat jäljet,oliko se unta vai viinien huumaa?
Sopivat kuvakulmat ja utuiset kuvat. Pari kuvaa hukkunut matkan varrelle.

mestari kirjoitti:4 kun kerran kaikki sähkö viat korjaantuu ihan ajamalla niin vikaantuuko nuo vekeet nykyään seisomalla ihan itekseen? elikkäs onko net pelanneet siitä asti?
Ymmärrettävästi akun alhainen jännitetaso yhdessä kostean talven kanssa tekee kangaskattoisen elektroniikalle jotain. Viat ovat pysyneet poissa. Kesän aikana vaihdoin uuden (hukkaportin) magneettiventtiilin satunnaisesti vikaantuvan tilalle.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Liettua.com, sinne ne Euroopasta varastetut autot menneet on...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Joo jokainen niistä on pöllittyjä.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja Risto »

^ Eipäs nyt liioitella. Osa on muuten ihan rehtejä autoja, mutta jäänyt joskus junan alle.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Olette oikeassa, suomalainen autokauppias se vasta rehellisyyden perikuva onkin :lol:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
JaHu
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 17:15
Paikkakunta: Kuvansi

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja JaHu »

Just maassa käyneenä, niin voi todeta, että paljon on vielä Saabeja liikenteessä.
Vilnasta Trakaihin mentäessä, löytyi vielä Saab liike. Logot ja liput paikoillaan....
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllähän parhaat autot ja rehellisimmät autokauppiaat löytyy Suomesta! Saksassa kaikki autot on rässitty autobahnilla 250 km/h pilalle, jonka jälkeen on revitty maalipinnan suojateippaukset pois, kelattu 500 Mm pois matkamittarista ja myyty suomalaiselle tai jollekin muulle itäeurooppalaiselle.

Lisäksi Saksassa tiet velloo suolaa, kun maassa ei ole yhtäkään aura-autoa. Autot on siis kolmivuotiaina jo läpiruostuneita. Baltiasta voit mennä ostamaan oman autosi takaisin varkauden jälkeen. Itä-Euroopasta kun menet ostamaan auton, niin ne on juuri noita saksalaisia, joihin polskit on tehneet vielä omat jekkunsa.

Ruotsissa ovat muuten vain niin mahyväistä sakkia, ettei sieltä mitään kannata ostaa.

Eli paras vaan pysytellä näissä suomen loistavilla maanteillä ajetuissa ruosteettomissa yksilöissä, joiden myyjät kertoo kaikki pikkuviatkin jo Nettiauton ilmoituksen otsikossa :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Terveisiä Liettuasta, suosittelen!

Viesti Kirjoittaja peinu »

Näin se menee.

Jokainen varmaan puntaroi autontarpeen ja hankinnan sen mukaan, että minkälaista tietoa saa selville itse autosta. Niiden valossa sitten puntaroi riskiä ja sen sietokykyä suhteessa lompakon paksuuteen.

Tuossa viimeisessä Saab-hankinnassa (Avossa) ei ollut ostohetkellä mitään takuita kilsojen aitoudesta tai mistään muustakaan. Kuvin perusteella auto näytti siistiltä ja ehjältä. Kun auto oli ollut jo marras-joulukuusta asti myynnissä, niin tuli semmonen ajatus, että peruslatvialaista ei taida talvella kovin hirveästi kiinnostaa avo-Saabin osto, vaikka hinta oli jo valmiiksi törkyedullinen. Siinäpä oli sitten hyvä tarttua tilaisuuteen ja vähän vielä tinkasta hintaa semmoseksi, että jos kone ja laatikko posahtaa alkumetreillä, niin siltikin voisi katsoa ostoksen kannattavaksi.



Hanskalokerosta löytyi tyhjä venäjänkielinen huoltokirja ilman yhtään leimaa tai mitään muutakaan kirjoitusta.

Toisaalta, kyllähän se sitten hölli kun:
-löytää kaikki vanhat katsastustodistukset kilometreineen
- toteaa, että huhupuheet siitä, että auto on ollut Saab-edustajan oma auto siitä lähtien kun se oli tuotu USA:sta takaisin eurooppaan saattavatkin pitää paikkansa. Ainakin jälkiasennettujen härpäkkeiden perusteella, koska:
- hanskalokerosta löytyy myös viralliset Hirschin todistukset, joiden perusteella ei tarvittu ede CoC-todistusta
- huomaa, että autoon olikin sitten Latviassa vaihdettu ameriikan normimagnetofoni navilliseen parhaaseen mahdolliseen ja kaiuttimet oli kaikki mahdolliset paikallaan.
- ameriikan etutuikut oli vaihdettu Xenon-versioihin tasonsäätöineen.
- Aeron helmat ja spoilerit oli laitettu yltympäriinsä

aina vaan jaksaa naurattaa miten hyvät kaupat tuli tehtyä. Nyt kun tuon tähän ääneen kirjoitin, niin pitää kyllä koputtaa jalopuurattia ja vaihdekepin imitaatiokehystä, että varmasti mailit sujuu hyvissä merkeissä jatkossakin.

Avoauto oli aina kiinnostanut, mutta mielsin vehkeen ihan täysin turhakkeeksi ja vaimokin oli sitä mieltä, että ei ole reilua käydä hankkimassa avoautoa, kun nämä ajat on nyt tämmöset ja vaikuttaisihan se suoranaiselta kettuilulta. Olin samaa mieltä vaimon kanssa, mutta kerroin, että auto on kyllä jo maksettu ja lentoliputkin jo tilattu. What can I do? Lupasin, että katellaan nyt yksi kesä ja myydään sitten pois tuo mokoma turha värkki, niin ei tarvitse kenenkään olla sitten kateellinenkaan. Vaan eipäs sitä arvannutkaan, että minkälainen tuska ja ahdistus valtasi mielen kun sadepäivänä lähti kovakattoisella liikenteeseen. Vaikka katossa on suht kookas lasilevy, niin ei se vetänyt millään lailla vertoja katto alhaalla ajeluun ja ympäröivän atmosfäärin kanssa resonoivaan feng suihin. Taisi se avo tulla jäädäkseen. Varsinkin kun sattumoisin Saapin avo on nelipaikkainen ja joten kuten sillä perhettäkin liikuttaa paikasta A paikkaan B. Eikä tarvitse tuossa kevämmällä arvuutella, että minkä auton kyydissä lapset mieluiten lähtisivät kouluun.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin