Saksasta auto->prosessi?

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja mestari »

kerran risteyksen ohi ajellessa etelä saksassa oli aikaa ja kurvasin häkkiin käymään, ihmeen tasaisesti saksalainen ajelee kun oli mersun vuosimalli mikä hyvä niin 200 tkm pintaan oli kaikki vaan ajettuja :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja aero »

Mikäs on päivän status sakemannien kanssa asioidessa? Onko saksanmaa kehittynyt yhtään aiemmista tarinoista, vai onko siellä kaupankäyntiin tarvetta varata aikaa parikin virastopäivää ihan varmuuden vuoksi?

Eli oletettu proseduuri:
-Kaupankäynti ja koeajo
-Vakuutus ja rekisteröinti (samalta luukulta? Netitse vai fyysinen luukku?)
-Kilvet (nää tietty jostain fyysiseltä luukulta)

Ja sitten vaan täyyyyyyysiä kohti tanskanmaata?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja mestari »

Vieläkös keltaisia kilpiä saa ja sit lautalle makoileen.käteistä pitää olla mukana jos meinaa samana iltana olla rannassa ku auton ostaa.leima pitää olla päällä että saa koskaan vienti leiman
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja aero »

Just edellisellä sivulla lukee, että keltaisia kilpiä ei saa ilman auton tietoja joten niistä ei ole nopeuttavaa iloa, eikä ne muutenkaan ole vientikilvet vaan siirtokilvet. Lisäksi niissä taisi olla joku niiihkeä aikaraja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja mestari »

on niillä joskus tultu ruotsinkin halki, ne vaan on edullisemmat :D toki auto pitää olla valmiina mihin ne ottaa.
stuttgardin alapuolelta kun lähtee niin mielellään jo ajaa satamaan ja lautalle. :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja viggen »

Saksalaiset hakee autoja Ruotsista, kruunun kurssi alhaalla ja määrättyjä malleja hyvin tarjolla täällä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja mestari »

ja autoliikkeet rahtaa ruotsista autoja nyt stekkaa esim laakkonen takapihalle :D :D jos se niille kannattaa niin miksei suomalainen valkoihoinenkin voisi hakea sieltä itselleen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja aero »

Kyl, mutta ruottin rosessin epäselvyydet on käyty läpi tuossa toisessa ketjussa aika kattavasti viimeaikoinakin, joten sitä ei tartte niin paljoa pohtia.

Ja kyl, tiedän että niillä keltasillakin kilvillä on racetettu Suomeen asti. Niillä ei kuitenkaan enää voita kuin hinnassa vähän, joten sen osalta aika pfft, jonka lisäksi voimassaoloaika on lyhyt, joten niillä ei kauhian kauaa kannata roadtripata.

Oletettu rosetuuri on siis edelleen:
-Kaupankäynti ja koeajo
-Vakuutus ja rekisteröinti (samalta luukulta? Netitse vai fyysinen luukku?)
-Kilvet (nää tietty jostain fyysiseltä luukulta)

...eikä tämä ole tarkentunut nyt mitenkään. Oikeastaan ainoa vinkki on ollut se, minkä Coltti kertoi ihan livenä, että kannattaa suosia autoliikkeitä koska ne voi auttaa byrokratiassa. Oli tuo aatoksissa muutenkin, mutta sanotaan nyt tännekin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja mestari »

itse olen aina kahta poikkeusta lukuunottamatta ostanut yksityiseltä saabin etelä saksassa, he tietää mitä remanssia on tehty ja mitä olisi tiedossa.
autoliikkeessä se ei ninkään kiinnosta omistajaa.
paitsi freiburg saab center jossa tonnarin kaikki huoltokorjaukset oli mapissa ja jotaja kertoi jotta hän on jo 3x myynyt tämän auton, no 162tkm taulussa tonnarilla niin kadun päässä ympäri ja latomaan mania tiskiin.
toinen oli ehta karvaranne mutta pistin kaverin soittamaan ed omistajalle ja km pitivät yllättäen kutinsa olikohan se 102tkm tontussa. myyjä ei näkojään viitsinyt edes mittaria ruuvata pienemmäksi
muuta sitten ihan yksityiseltä tyyliin kauppa kiinni ja kahvit siinä paljaana kaupan kunniaksi kun rahoja laski kouraan ja emäntä jouti mukaan käymään
vak ja rek asioiden saattamiseksi kondikseen kun tiesi missä ne kylällä on
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja aero »

Asia kunnossa. Eli pitää ostaa sellaiselta yksityiseltä myyjältä, jolla on emäntä, joka joutaa opastamaan byrokraattien luokse.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja mestari »

esimerkiksi mutta ei välttämäti. kerran tuokin ihme tapahtui, auto oli myynnissä ja soitto naiselle joka kertoi että erotaan ja kaikki myydään. kun pääsin pelipaikalle oli vastapäisellä kadulla e luokan mb josta nousi iso gunther ja esitteli itsensä polizei ja sanoi että minun autoako tulit ostamaan. :D
sin soviteltua että kun oli aamupäivä niin rouva tuleva ex lähti messsiin ja piipahdettiin kylillä hoitamassa asia kondikseen. toki rahojen laskussa ensin keitti isot pelkät kupit mustaa kahvia :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja AZP »

^toit siis kerralla Saksasta auton ja rouvan? :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja aero »

mestari kirjoitti:
Ma Elo 07, 2023 21:39
esimerkiksi mutta ei välttämäti.
No se on tähän mennessä tämän "keskustelun" ainoa vastaus esittämiini kysymyksiin sen täysin päinvastaisen vaihtoehdon kanssa, jossa myyjäliike auttaa papereiden kanssa. Muistutuksena kysymykseni:
aero kirjoitti:
La Elo 05, 2023 21:11
Mikäs on päivän status sakemannien kanssa asioidessa? Onko saksanmaa kehittynyt yhtään aiemmista tarinoista, vai onko siellä kaupankäyntiin tarvetta varata aikaa parikin virastopäivää ihan varmuuden vuoksi?

Eli oletettu proseduuri:
-Kaupankäynti ja koeajo
-Vakuutus ja rekisteröinti (samalta luukulta? Netitse vai fyysinen luukku?)
-Kilvet (nää tietty jostain fyysiseltä luukulta)

Ja sitten vaan täyyyyyyysiä kohti tanskanmaata?
Eli tämän hetken tulos:
-Päivän statusta ei siis kukaan osaa kertoa (Saksasta tuonti lie tyrehtynyt viime vuosina tyystin?)
-Saksanmaan kehityksestä byrokratian viimeisenä linnakkeena ei ole tietoa
-Vakuutuksen ja rekisteröinnin luukuista nykypäivänä ei ole tietoa
-Nettimahdollisuuksista ei ole tietoa
-Byrokratiassa voi auttaa joko myyjäliike tai yksityisen myyjän emäntä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja mestari »

No jos autoliike on myyjänä niin kysyppäd asiaa liikkeestä suoraan onnaako jeesailu asian suhteen ja millä hintalapulla ja hei älä unohda kertoa asiasta täällä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saksasta auto->prosessi?

Viesti Kirjoittaja aero »

Juu, voin kertoa tai välittää sitten kokemukset tännekin, riippuen siitä ostanko itse tai ostaako emäntä autoa sieltä.

Tottakai liikkeeltä kysellään apua jos sopiva kulkine osuu liikkeestä vastaan. Hyvällä säkällä liike hoitaa koko homman - pesee, puunaa, vakuuttaa, rekisteröi ja kilvittää auton kontaktiensa kautta samaan aikaan kun me juodaan pahaa saksalaista automaattikahvia.

Meillä nyt kuitenkin perinteisesti ensisijainen valintaperuste ostotapahtuman kohteelle on ollut se itse kohde, eikä myyjä, joten se voi löytyä hyvästä liikkeestä, huonosta liikkeestä tai yksityiseltä. On helppoa löytää tietoa siitä, miten homma on mennyt n. 10v sitten, kun autojen raahaaminen Saksasta oli koko Suomen yhteinen harrastus. Joka Saksassakin kuitenkin tapahtuu kehitystä ja siksi koetan hakea ja kysellä tietoa siitä, onko mikään muuttunut, onko nykypäivänä joku asia helpottunut tai hankaloitunut ja onko tänä päivänä aiheeseen hyviä vinkkejä.

Auto itsessään nyt on auto, ei se ja sen tarkastaminen potentiaalisen ostotapahtuman yhteydessä eroa sillä, ollaanko Suomen, Saksan, Ruotsin, Viron vai jonkun muun maan maaperällä - tekninen kunto tsekataan ihan itte, päätetään onko se riittävä ja vastaako kunto, varustelu ja olemus hintaa miellyttävässä määrin ja lyödäänkö rahat kouraan vai supatetaanko vittuun ilman uutta murheenkryyniä.

Se, miten auton saa siihen viralliseen tilaan, että sillä saa ajaa ulos myyjän pihasta, sen suurempia aikatauluja laskematta kotiin omavaltaisesti valittua reittiä puolestaan riippuu maasta. Näiden proseduurien osalta Ruotsin mallia saa lukea naapuriketjusta, Briteissä kirjataan paperit täyteen, vedetään nimet alle ja huristetaan kotiin, Italiassa ostetaan vuoden vakuutus eli hylätään koko idea ja Tanskassa autovero tekee maailmasta Suomea kalliimpaa joten tarjonta on ohkasta. Saksassa on omat kommervenkkinsä ja niissä on hyvää potentiaalia, että olisi kehitystä tapahtunut tässä vuosien varrella. Siksi sitä kyselin. Sain tietää, että tietoa ei ole, joten tiedän nyt enemmän kuin kysymysviestin kirjoittaessani - ei siis mennyt hukkaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin