Sivu 1/1

og aeron tuonti

Lähetetty: Pe Maalis 18, 2005 21:07
Kirjoittaja xjford
onkos kellään kokemuksia verotetaanko sitä aerojen vai normaalien turbojen mukkaan? on meinaan aikamoinen ero hinnoissa :?

Lähetetty: Pe Maalis 18, 2005 21:49
Kirjoittaja ng900aero
Kannattaa viedä pelkät paperit tulliin, niissä ei ole mainintaa aerosta :wink:

niin

Lähetetty: La Maalis 19, 2005 08:19
Kirjoittaja gis
Semmoisen käsityksen olen saanut (juuri Griffinin tuoneena), että vain se, mitä papereissa lukee, merkitsee. Auton perässä saa vapaasti lukea mitä tahansa. Ei kiinnosta tullia. Ja olisikin aika mahdoton valvoa väärinkäytöksiä sillä saralla... niin minunkin tonnariani tullipersoona kierteli ja ihmetteli, mutta vain paperit merkitsivät. Joiden mukaan kyseessä oli 2.3T, mikä onkin ihan oikein. Ne varusteethan joutuu luetteloimaan kaavakkeella, muuten ainakin minulla tullimies tarkisti listan paikkansapitävyyden eli kävi etsimässä, ettei ole Webastoa tai muuta ylimääräistä.

Lähetetty: La Maalis 19, 2005 10:50
Kirjoittaja peinu
Sitäpaitsi autoa ei tarvitse edes viedä tulliin. Riittää, että käyttää konttorilla ja saa väliaikaisen katsastustodistuksen. Todistuksen kanssa sitten tulliin täyttämään veroilmoitusta. Eri asia on tietysti jos aikoo saada vähennyksiä huonosta kunnosta, mutta eihän me sellasia tuoda maahan?

Lähetetty: La Maalis 19, 2005 10:52
Kirjoittaja ng900aero
peinu kirjoitti:Sitäpaitsi autoa ei tarvitse edes viedä tulliin. Riittää, että käyttää konttorilla ja saa väliaikaisen katsastustodistuksen. Todistuksen kanssa sitten tulliin täyttämään veroilmoitusta. Eri asia on tietysti jos aikoo saada vähennyksiä huonosta kunnosta, mutta eihän me sellasia tuoda maahan?
Kaikesta kannattaa kitistä/natista tullille, mäkis sain 40 euron alennuksen tonnarin rikkinäisen di-kasetin vuoksi :D Vaikka tosiasiassa liikkeestä ostettaessa tuollainen mystinen ja tutkimaton pätkimisongelma alentaa arvoa vähintään tonnilla.

Lähetetty: La Maalis 19, 2005 10:55
Kirjoittaja peinu
Näkisit Jyväskylän tullin virkailijan. Se on semmonen lutunen mummeli jolla on kämmenen kokoset rillit ja juttelee mukavia. Ei sen kanssa voi mistään tapella eikä sille viitti valehdella (kovin paljoo) varusteista. Eikä ne siinä paikanpäällä muutenkaan uskalla mitään kummempia vähennyspäätöksiä tehdä.

Re: og aeron tuonti

Lähetetty: La Maalis 19, 2005 10:59
Kirjoittaja valtteri
xjford kirjoitti:onkos kellään kokemuksia verotetaanko sitä aerojen vai normaalien turbojen mukkaan? on meinaan aikamoinen ero hinnoissa :?
Merkit irti autosta jos näyttämään joudut , ja kauppakirjaan merkintä "900 turbo" , eivät ole kauhean tarkkoja noin vanhoissa autoissa kun og aerot ovat. Tullissa pätee yleensä myös se " mitä suurempi oma suu sitä enemmän veroja" joten ei "mölötetä" vaan vastaillaan jos kysyvät(ihan niinkuin armeijassa)
ja tehdään paperit täydelliseksi jo kotona(printataan tullin sivuilta) ja otetaan kopiot heille valmiiksi kauppakirjasta ja suomen rek.otteesta.

Re: og aeron tuonti

Lähetetty: La Maalis 19, 2005 20:26
Kirjoittaja Tri-Lo
valtteri kirjoitti:
xjford kirjoitti:onkos kellään kokemuksia verotetaanko sitä aerojen vai normaalien turbojen mukkaan? on meinaan aikamoinen ero hinnoissa :?
Merkit irti autosta jos näyttämään joudut , ja kauppakirjaan merkintä "900 turbo" , eivät ole kauhean tarkkoja noin vanhoissa autoissa kun og aerot ovat. Tullissa pätee yleensä myös se " mitä suurempi oma suu sitä enemmän veroja" joten ei "mölötetä" vaan vastaillaan jos kysyvät(ihan niinkuin armeijassa)
ja tehdään paperit täydelliseksi jo kotona(printataan tullin sivuilta) ja otetaan kopiot heille valmiiksi kauppakirjasta ja suomen rek.otteesta.
Juuri näin! :wink:

Lähetetty: Su Maalis 20, 2005 15:58
Kirjoittaja ng900aero
Juurikin näin :wink:
Ei kannata näyttää sitä tullipisteessä, ainakaan hesassa jossa inssi ymmärtää turhan hyvin saabien päälle :D
Normaalina 900 T16:sena vaan verotettavaksi, eihän tuossa ole muutenkaan erona kuin ne kylkimuovit ja pikkasen matalampi alusta, sehän on voinut tippua jo ajankin myötä :wink:

Lähetetty: Su Maalis 20, 2005 19:33
Kirjoittaja xjford
näin mä vähän ittekkin meinasin. täytyis vanhasta päästä eroon vielä ennen. mut kiitoksia kaikille vastanneille. ilmoitan kyllä varmasti täällä jos aero joskus kotipihaan ilmaantuu :D

Lähetetty: Su Maalis 20, 2005 20:17
Kirjoittaja ng900aero
xjford kirjoitti:näin mä vähän ittekkin meinasin. täytyis vanhasta päästä eroon vielä ennen. mut kiitoksia kaikille vastanneille. ilmoitan kyllä varmasti täällä jos aero joskus kotipihaan ilmaantuu :D
Odottelemme suurella mielenkiinnolla kuulumisia, hienoa olisi pieni lisäys nykyiseen aerokantaan :D
About 90-vuosimallista jolla ajettu alle 150tkm olisivat verot luokkaa tonni tai hitusen yli :wink:
Äläkä osta mätävikaista, niitä on jo kylliksi täälläkin :D

Lähetetty: Su Maalis 20, 2005 21:19
Kirjoittaja xjford
joo täytyy valita huolella. sais olla mielellään vähän varusteltukin :) sisko onneks asuu tukholmassa ni on majapaikka, kuski ja tulkki valmiina :D

Lähetetty: Su Maalis 20, 2005 22:03
Kirjoittaja ng900aero
xjford kirjoitti:joo täytyy valita huolella. sais olla mielellään vähän varusteltukin :) sisko onneks asuu tukholmassa ni on majapaikka, kuski ja tulkki valmiina :D
No tuo hakukonsepti tuntuu enemmän kuin toimivalta, kato että aerossa on edes nahat, cruise ja ilmastointi, jalopuut saavat olla myös kojalaudassa, kuskin airbagistä plussaa (vaikkakin on iso mutta sen tilalle voi sitten helposti ruuvata tonnarin pienemmän nahka-airbägiratin) samoin kuin ABS:stä.
Sähköantenni siinä nyt on varmaan de facto kuten myös kattoluukkukin (käsittääkseni kaikissa aeroissa)?
Jos ruottista ostat niin kato ne pahuksen ovenpohjat ja käy naputtelemassa koko pohja läpi kunnon raudalla, mätänevät siellä yhtä lailla.

Lähetetty: Su Maalis 20, 2005 22:51
Kirjoittaja Tri-Lo
Mmm...mutta Aeron helmamuoveissa näyttävyyden lisäksi se hyvä, että estävät kyllä tehokkaasti ton ruostumisen alkamista alhaaltapäin. Suojaa etupyöristä sinkoavilta kiviltä. Mutta onhan niitä toki ovi-ruosteisiakin..! Kuitenkin omassa -84:ssa on kyllä uskomattoman ruosteettomat ovenpohjat. :)

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2005 09:34
Kirjoittaja Samppo
Joo ei siitä varmaankaan haittaa ole vaikka jättää aeron mainitsematta :) Tosin omassa tapauksessa sen ihan kirjotin, mutta verotuspäätöksessa lukee 900 T16.
Äitin -89 aero kun tuotiin äskettäin niin siihen tuli 420€ veroja jotenka luulisi vähän tuoreemmankin pelin selviävän alle 1000 euron. Tullimiehelle kyllä kitisin kaiken maailman vioista, eikä tuo mikään priimakuntoinen olekaan.

Saattaa olla että aeron helmat suojaa jonkin verran kiveniskuilta. Omassa pelissä on kuitenkin tullut huomattua sellainen ominaisuus että likaa kerääntyy aika tavalla oven etualareunan "hyllyn" päälle.