OG 900 Cabriolet Englannista

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

OG 900 Cabriolet Englannista

Viesti Kirjoittaja pevi »

Olen seurannut Englannin hintatasoa og 900 cabrioleteista ja mielestäni se on melko kohtuullinen. Saarella ei varmaankaan ole pahemmin suolaa talvella käytetty, eikä aurinkokaan ole päässyt autoja polttamaan. Onko kellään kokemusta auton tuonnista sieltä.
Englannista Saabeja löytyy melko helpostikin.

Mitenkähän tulli/AKE suhtautuu vääränpuolen ohjaukseen. Ideana olisi tietenkin maksaa verot autosta jossa on vääränpuoleinen ohjaus, tämähän on merkittävästi auton arvoa laskeva seikka ja myöhemmin muuttaa ohjaus oikeanpuolen liikenteeseen sopivaksi. Suomihan on pullollaan 900, joista saa tarvitavat osat ohjauksen siirtoon.

Onko kellään tietoa mikä tässä ideassa ei toimisi :cry:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ilmaston vaikutuksista en osaa sanoa, ainakin paljon näyttävät hitsailevan vanhoja projektejaan siellä saarellansa, mutta ruostuuhan kaikki rauta ajan myötä. Tuohon ohjaushommaan sanoisin senverran ettei kannata luulla tekevänsä tiliä vääränpuoleisella ohjauksella, tullin käytäntö on se ettei yli 3% alennuksia auton arvoon anneta, vaikka kuuluisikin. Jos auto on muuten halpa verrattuna esim. saksalaisiin ja italialaisiin niin ilman muuta kannattaa ostaa, helppohan tuo ratti on siirtää :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

helppohan tuo ratti on siirtää icon_biggrin.gif
Nojaa... :lol:
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kannattaako tuota kätisyyttä ruveta vaihtamaan? Kyllähän sitä ajot suorittaa väärältäkin puolen kabiinia.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

vähän vaikee kuikkia ohituspaikkoja jos notkuu väärällä ikkunalla.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei tuon ohjauksen vaihtamisen toiselle puolelle luulisi täysin mahdoton urakka olevan, kaikissa on kyllä läpiviennit rattiakselille molemmin puolin jalkatilassa, sillä puolella joka ei ole käytössä on siinä vain läpivientikumi. Kojelauta tosin nyt ainakin menee vaihtoon...
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

peinu kirjoitti:vähän vaikee kuikkia ohituspaikkoja jos notkuu väärällä ikkunalla.
Hehe :lol: Aika hankalaahan se on..

Englannissahan on tunnetusti kostea ilmasto, joten kyllä se rauta sielläkin ruostuu. Mutta jos hyvän yksilön löytää niin mikäs siinä.
Ei se kätisyys paha rasti ole muuttaa. Juuri kuin jcarlson tuossa mainitsi, läpiviennit löytyy, joten ei tarvitse tehdä reikiä tulipeltiin ym.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ja miksi ylipäätään ruveta tuohon, kun tuntuu nytkin Ruotsin hinnat olevan paikallaan. Esim. tämä:http://www.blocket.se/view/4705199.htm? ... c=1&city=0 :roll:
Ja jos en ihan väärin muista, niin näin tässä ihan jokin aikaa sitten toisen josta pyydettiin 39tkr.. :!: Mutta tuohan vaikuttaa kyllä hyvältä, joten sellainen 1000€ lisäsijoitus on kyllä paljon viisaampi, verothan on kuitenkin samat!
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

peinu kirjoitti:vähän vaikee kuikkia ohituspaikkoja jos notkuu väärällä ikkunalla.
Etkö oo kuullut koskaan APUKUSKEISTA :?: :lol: Luotettava sellainen sinne kuikkimaan niin eiköhän se vaudikkaampikin eteneminen ala sujua.. 8)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Meikäläisen laillistettu apukuski aika harvoin ilmottelis ohituspaikkoja....jos koskaan.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

peinu kirjoitti:Meikäläisen laillistettu apukuski aika harvoin ilmottelis ohituspaikkoja....jos koskaan.
:lol: Entä jos vähän uhkaisi sillä että "muuten joutuu arvaamaan"?? :)
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Re: OG 900 Cabriolet Englannista

Viesti Kirjoittaja t8 »

9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Vastaa Viestiin