Iski sitten pahanlaatuinen autokuume ja toinen aero ilmestyi pihalle, vaikka pyhästi lupasin itelleni olla hankimatta lisää autoja
Tuli vaihteeksi kokeiltua rahtia perille asti. Pikaisesti laskien olisi päässyt ehkä 100 euroa halvemmalla noutamalla itse, mutta ajattelin sitten kokeilla rahtia. Tietty vaaramomentti kun ei päässyt paikan päälle tarkistamaan auton kunto, mutta ainakin tällä kertaa kannatti.
Lisää nannaa suomenmaalle:) Pystykeula-aeroja ei ole liikaa. Tuo keulan lisävalopatteristo on suht. iso, ilmeisesti täkäläiset hirvet säteilytettiin sokeaksi. Nyt vain vanhan jaon Aero-vanteet alle ja kovaa ajoa.
Koeajo on oleellinen osa vanhan auton ostoa, mutta noilla etäisyyksillä ei ns. hukkareissuja enää kannata tehdä. Ja voi lohduttautua myös sillä, että ei sitä aina muista kaikkea tarkistaa paikan päälläkään. Varsinkin kun Aero on niin pahuksen matala, että alle kurkkimiseen tarvitaan tunkkia & viitseliäisyyttä.
On tuossa vähäksi aikaa ihmettelemistä
Ostamispäätöstä helpotti miltei täydellinen huoltokirja + muut ennakoivat huollot jotka on hyvin dokumentoitu.
Päältäpäin toisessa takalokarissa on pieni lommo mutta muuten todella siisti eikä ruostetta ole pahasti.
Lisävalot on kyllä aikamoiset "hirvitykset", ei noita kestä katsoa. Pitää ruvata ne pois viikonloppuna.
Aero-vanteet kesärenkailla löytyy peräkontista
Kyllä tuo mun mielestä on ostettu uutena ruotsista..pitää vielä tarkistaa. Sen tiiän varmana että ruotsalainen on sen ostanut joskus -87 ja sama omistaja möi sen pois -00.
Sen tiedän vain, että ainakin -84:set myytiin ruotsissa vaan colorado-red nahalla, kun taas saksanvienti-malleissa oli tuo beige. Kuten omassani. Tuotu ruotsiin -87. Lukeeko sun ruotsalaisessa rek.otteessa muuten ensirek.päivämääränä sitten joskus -85..?
Löysin alkuperäisen ensirekisteröintilapun ja auto on tosiaan ensirekisteröity ruotsissa helmikuussa -86. Mielenkiintoinen huomio nuo penkit koska aika usein tuon ikäisissä on viininpunaiset penkit.
Hä star ett biln er svänsk saan byrjani..sama suomeksi, elikkä vm. -86, myös VIN-koodin mukaan. Tuonnista en löydä mainintaa. Huoltokirjan leimat on kaikki ruotsissa 0 km alkaen
Nyt kun tuli puheeksi niin Karstulassa on yksi oulun läänin rekkareilla oleva vm. -85 aero jossa myös beiget nahkapenkit. Tuosta on jo vuosia kun kävin siellä, mutta mielestäni kyseessä oli alkuperäinen suomi-auto.
Juu, taitaa olla niin että -85:sta eteenpäin on myyty beigellä nahalla pohjoismaissakin. Eli piiientä toivoa saattaa olla että löytyis tuota nahkaa mun kuskinpenkkiin..
Tuohon sun autoon pitäis muuten sopia nahat uudemmastakin -90 asti, vai milloinkas se oli kun satkuun tuli tonnarin penkit. Taisi samaan aikaan siirtyä selkänojaan se penkin kääntövipu..
Käyhän tohon kans tavallisen satkun vm -83 ja eteenpäin beiget nahat, ekassa vuosimallissa on kylläkin vähän erilaatuista, ohkasempaa "Bridge of Weiria"
Ootkos kattonu bildelsbasenista josko sieltä löytyis nahkapenkkejä?
Omassa autossa on etupenkkien selkänojat nähneet parhaat päivänsä, mutta huomattava parannus tuli pesemällä ne kunnolla nahkasamppoolla ja loppusilaus kuuluisalla nahkiksella. Samalla vaaleni penkit huomattavasti lähemmäs alkuperäistä väriä.
Juu, sopiihan ne johonkin -90 asti.. Bildelsbasen:ista ei ole kyllä katsottu vielä. Taisi muuten -84:ssani olla Bridge of Weir:in nahat, jos en ihan väärin muista..?
juu on sitä skottilaista nahkaa uudemmissakin satkuissa, mutta ainakin omassa ex-kasikolmosessa paljon ohkasempaa kuin lux-turbossa ja aerossa, vaikkakin samaa merkkiä. Tuota nahkaa valmistava firma on ilmeisesti menny konkkaan joskus 90-luvulla, kun tuossa muutama vuosi sitten selvittelin asiaa.
Eiköhän alkuperäistä vastaavaa saisi joltain paikalliselta nahan valmistajalta, mutta vaatinee paksun lompakon..
Samppo kirjoitti:juu on sitä skottilaista nahkaa uudemmissakin satkuissa, mutta ainakin omassa ex-kasikolmosessa paljon ohkasempaa kuin lux-turbossa ja aerossa, vaikkakin samaa merkkiä. Tuota nahkaa valmistava firma on ilmeisesti menny konkkaan joskus 90-luvulla, kun tuossa muutama vuosi sitten selvittelin asiaa.
Eiköhän alkuperäistä vastaavaa saisi joltain paikalliselta nahan valmistajalta, mutta vaatinee paksun lompakon..
Vai että konkkaan, pahus..! Lähden nimittäin ens viikolla itse skotlantiin, ja silloinhan olisi nahat hyvin voitu hakea..
Jengi kauppaa näitä "harvinaisia" AEROja täällä Suomen kamaralla, kun taase ruotsin "corollaa" saa rapakon takaa jo muutamalla tonnilla???
Mikäääh???!!!
Ei mene jakeluun se, että täällä jengi kauppaa -86 pystäri AEROa 3700€! Sitten menisi jakeluun jos auto on iskemätön ja ajettu 50tkm.
Nyt kuitenkin puhutaan parhaimillaan parikyt vuotta vanhoista peleistä. Vaikka ois kuinka AERO.
Tuolla hinnalla saa jo välillisine kuluineen vähän etsimällä -90 mallisen ruotsin tuliaisen.
Itse laskeskelin tullin sivuilla ja tulin siihen tulokseen, että en osta Suomesta AEROa en, en.
Mikä on, että se hinta on niin kova täällä kotosuomen markkinoilla? Ei se tunnu olevan vaikeaa lähteä tuonne Stokiksen ympäristöön. Kieli sujuu ja Blockettia selatessa tuntuu ruåttissa olevan markkinoilla ko. biiliä joka kylässä.
Sylettää tämmönen hienon auton metsästys oikeaan hintaan Suomessa.
Jos kolahti myyjän sieluun, niin olen toudella pahoillani.