Tri-Lo kirjoitti:No tänään vaikutti taas siltä, että kyseessä on kuitenkin pelkän teknisen(1) osan alkuperäiskappale, koska sitä ne multa halusi tänään kats.konttorilla kun kävin vihdoin hakemassa kilvet og-aeroon.. AKE kuulemma vaatii. Saivat tosin pärjätä ilman, koska en löytänyt sitä enää.

Tänään (29.6) taas homma on hel...tin vaikeata ainakin vaasan A-kats.konttorilla kun jak... oli hakemassa og:hen kilpiä. EI kelvannut heille ruotsin vägvärketin leimalla var. todistus rekisteristäpoistosta ruotsissa.
Soitin AKE:n neuvntaan ja he myönsivät että homma on aika hankalaa kun ymmärrettävästi ruotsalaiset myyjät eivät aina uskalla antaa 2 osaa pois sillä se on ainoa paperi millä myyjä saa auton poistettua rekisteristä. Homma hoituu kuulemma sillä että AKE tekee kyselyn ruotsiin ko.autosta ja antaa sitten rekisteröinti luvan autolle

kysely Ruotsiin kestää muutaman päivän ,,,hel...ti tätä touhua , riittäisi että tulli tekee mitä huvittaa mutta kun ake:kin pelleilee
ps. Tri-lo tänään haluttiin juuri 2 osa alkuper.
EDIT :::
Rupes niin vit...tamaan että soitin Aken lakimiehelle
Juttelin kauan AKE:n lakimiehen kanssa ja hän myönsi ongelmia olevan juuri yllä olevan asian kanssa ja asiasta on neuvoteltu Ruotsin vägvärketin kanssa
ja neuvottelut jatkuvat edelleen siitä että vägvätket suostuisi EU-DIREKTIIVIN mukaiseen järjestelmään.
Katsastuskontoreille on lähtenyt ohje että jos rekisteröijällä on kopio 2 osasta ja alkuperänen osa 1 niin rekisteröintitapahtuma voidaan aloittaa ja ake pyytää ruotsista tarvittavat asiakirjat, siis itse ei tarvitse kysellä.