Auton osto yksityiseltä(swe)

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Oman autoni myyjä lähetti mulle emailia tämän asia tiimoilta tossa toissa viikolla.......
"Svenska Vägverket har skickat ett brev till mig.
De säger att registreringsskyltarna måste komma in och att du ska skicka
bevis på att bilen har tagits in i Finland, tex. Tullintyg eller
fordonsregistrering i Finland.

Kan du fixa det så att de kan avregistrera bilen från mig?"

sana vapaa käännös....; vägverket on lähettänyt minulle kirjeen, jossa lukee, että kilvet pitää palauttaa ja pitää toimittaa todistus, että auto on toimitettu Suomeen, tullaustodistus tai rekisteröintitod.

Voitko hoitaa asian, että ne voivat poistaa auton rekisteristä?"


Että näin ....
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Rafu kirjoitti:
manneri kirjoitti:Laitetaan nyt oma hakukeikka tänne kun monimutkaiselta vaikuttaa nää teidän autokaupat. Matkat tilasin netissä etukäteen.
Meinasin tuota "niin monimutkaisilta vaikuttaa nää teidän autokaupat"..

Toivotaan että homma selkiää sinullakin. Entinen omistajahan voisi selvittää onko kilvet mahdollista ilmoittaa kadonneeksi/varastetuksi. Niinhän on käynyt kun ne postiin on hukkuneet. Hän voisi myös faksata/postittaa kauppakirjan sinulle.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

:)
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Korjataan nyt hiukan........ Kaikki on muuten mennyt sääntöjen ja pykälien mukaan, paitsi Ruotsin postilaitoksen osalta. Kilvet on jätetty postiasiamiehelle ja sillä tiellä ne ovat.

Kyllä ne varastetuksi saa ilmoitettua ja on sitä suunniteltu jo. En vain tiedä viimeisiä liikkeitä Ruotsin päästä, koska kaverin piti mennä sitä kioskin pitäjää vähän neuvomaan miten toimitaa, jos sovitaan jotain.

Kauppakirjat ym liput ja laput on ihan ok. Kaveri ei ole saanut autoa pois omilta nimiltään Ruotsissa. Se tässä on taas sen ongelma, ei minun.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

manneri kirjoitti:Kauppakirjat ym liput ja laput on ihan ok. Kaveri ei ole saanut autoa pois omilta nimiltään Ruotsissa. Se tässä on taas sen ongelma, ei minun.
Pidä mielessä että vain sinä pystyt tuon asian hoitamaan kuntoon, ei kukaan muu. Kilvet sekä tullin todistus auton tuonnista suomeen Vägverketille. :roll:
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Samperi näyttäis olevan vielä ruotsin rekisterissä. Katsastusasema otti multa pois molemmat rekisteriotteet ja sanoi, että AKE ja vägverket hoitavat asian keskenään. :evil:
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Kilvet sekä tullin todistus auton tuonnista suomeen Vägverketille.
Olisko kenelläkään sitä osoitetta johon ne voisi lähettää? Kulut eivät näyttäisi mun taloutta kaatavan.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Tri-Lo kirjoitti:
manneri kirjoitti:Kauppakirjat ym liput ja laput on ihan ok. Kaveri ei ole saanut autoa pois omilta nimiltään Ruotsissa. Se tässä on taas sen ongelma, ei minun.
Pidä mielessä että vain sinä pystyt tuon asian hoitamaan kuntoon, ei kukaan muu. Kilvet sekä tullin todistus auton tuonnista suomeen Vägverketille. :roll:
No eipä se ole minun ongelmani. Kilvet on laitettu postiin samana päivänä kun olen tullannut auton suomeen ja olen lähettänyt tullauksesta kopion myyjälle.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

manneri kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
manneri kirjoitti:Kauppakirjat ym liput ja laput on ihan ok. Kaveri ei ole saanut autoa pois omilta nimiltään Ruotsissa. Se tässä on taas sen ongelma, ei minun.
Pidä mielessä että vain sinä pystyt tuon asian hoitamaan kuntoon, ei kukaan muu. Kilvet sekä tullin todistus auton tuonnista suomeen Vägverketille. :roll:
No eipä se ole minun ongelmani. Kilvet on laitettu postiin samana päivänä kun olen tullannut auton suomeen ja olen lähettänyt tullauksesta kopion myyjälle.
Kopioitu tullin leima ei sitten kelpaa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Oltsa kirjoitti:
Kilvet sekä tullin todistus auton tuonnista suomeen Vägverketille.
Olisko kenelläkään sitä osoitetta johon ne voisi lähettää? Kulut eivät näyttäisi mun taloutta kaatavan.
Vägverket
701 81 ÖREBRO
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tri-Lo kirjoitti:
manneri kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Pidä mielessä että vain sinä pystyt tuon asian hoitamaan kuntoon, ei kukaan muu. Kilvet sekä tullin todistus auton tuonnista suomeen Vägverketille. :roll:
No eipä se ole minun ongelmani. Kilvet on laitettu postiin samana päivänä kun olen tullannut auton suomeen ja olen lähettänyt tullauksesta kopion myyjälle.
Kopioitu tullin leima ei sitten kelpaa.
Kyllä kelpaa kun laitaa mukaan orginaalin kuitin ajoluvasta.( eihän sitä kuittia mihinkään tarvitse, jos ei ole "jobbari" joka liittää sen verotukseen :wink: )
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Oltsa kirjoitti:Samperi näyttäis olevan vielä ruotsin rekisterissä. Katsastusasema otti multa pois molemmat rekisteriotteet ja sanoi, että AKE ja vägverket hoitavat asian keskenään. :evil:
Olikos sun auton ruotsin kilpien alun kirjaimet TWO-.. Jos oli sama auto joista suksiboxi laitteli kuvia niin on poistettu rekisteristä ruotsissa luki avregisterad ja päiväys.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

manneri kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
manneri kirjoitti:Kauppakirjat ym liput ja laput on ihan ok. Kaveri ei ole saanut autoa pois omilta nimiltään Ruotsissa. Se tässä on taas sen ongelma, ei minun.
Pidä mielessä että vain sinä pystyt tuon asian hoitamaan kuntoon, ei kukaan muu. Kilvet sekä tullin todistus auton tuonnista suomeen Vägverketille. :roll:
No eipä se ole minun ongelmani. Kilvet on laitettu postiin samana päivänä kun olen tullannut auton suomeen ja olen lähettänyt tullauksesta kopion myyjälle.
Voisitko ajatella pyytäväsi katsastusasemaa tekemään ilmoituksen et autosi on rekisteröity suomeen kuten Oltsan tapauksessa..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Olikos sun auton ruotsin kilpien alun kirjaimet TWO-.. Jos oli sama auto joista suksiboxi laitteli kuvia niin on poistettu rekisteristä ruotsissa luki avregisterad ja päiväys.
Joo itsekin huomasn tuon kun hieman tarkemmin katselin :lol: eikä tarvinnut lähetellä kilpiä mihinkään 8O
ps. haluuko joku ostaa hyvät ruotsalaiset kilvet :lol:
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Oltsa kirjoitti:ps. haluuko joku ostaa hyvät ruotsalaiset kilvet :lol:
Kärryyn vaan ja ajat, säästä verorahoja. 8)
Vastaa Viestiin