Sivu 1/1

Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Lähetetty: Ma Syys 20, 2021 16:05
Kirjoittaja JustAlt
Moro!

Olen etsimässä automaattivaihteista NG 9-5, todennäköisimmin 2.0TiD . Ruotsin valikoimaa selatessa huomasin, että aika moni auto on ollut jo melko pitkään, esim. vuoden myynnissä. Voiko tästä päätellä jotain itse auton kunnosta, ovatko kaikki ostajaehdokkaat huomanneet jonkin vian, vai eikö kysyntää vain ole niin paljon? Esim. Bytbil.com sivulta ei taida nähdä onko auton hintaa laskettu, vai onko ollut myynnissä samalla hinnalla koko ajan.

Esim. tämä ollut myynnissä viime vuoden elokuusta:
https://www.bytbil.com/vastra-gotalands ... 7-14765913
Etupuskurissa taitaa olla aika paljon jotain kiveniskemää maalipinnassa, mutta muuten hyvät varusteet ja ajokilometrit hintaan nähden?

Ja tämä viime vuoden joulukuusta:
https://www.bytbil.com/vastra-gotalands ... 7-15117929

Luuletteko, esim. näissä voisi olla jotain piilevää vikaa joka karkottaa ostajat, vai onko tosiaan kyse vain alhaisesta kysynnästä? Muutenkin saa antaa kommenttia kyseisistä autoista, hinta-laatu-suhteesta yms.

Re: Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Lähetetty: Ma Syys 20, 2021 18:58
Kirjoittaja Soki
Swedut on aika tarkkoja. Ostaa uuden ja pitää 10-15 vuotta. P@skaa on turha koittaa kauppaa, etes halavalla ei kelpaa niinkun suomi ja afrikka :lol:

Jos olisin ostamassa; isosta paikallisesta liikkeestä paikallisesti murtavan kanssa asioille…. Tai sitten luottaa omiin kykyihin.

Re: Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Lähetetty: Ma Syys 20, 2021 19:40
Kirjoittaja viggen
Saabien hinta pysynyt samana viime vuosina tai noussut, NG 9-5 tarjontaa on kuitenkin aika paljon, niin pitäis pystyä tingata hintaa alaspäin. Odottavat vissiin, että tulee joku :saab: keräilijä ja maksaa mitä vaan. Volvon S80 suunnilleen samoissa hinnoissa.

Re: Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Lähetetty: Ma Syys 20, 2021 22:22
Kirjoittaja tturku
Autohan on perkeleen hieno ja hyvä ajaa matkaa. Tiettyjen osien kanssa on sitten ajoittain vaikeuksia saada ja joitain ei saa ollenkaan uusina. Hinnat pysähtyivät noin 6-7 vuotta sitten näissä ja jopa hieman koholla. Itse hain 6 vuotta sitten yksityiseltä 90tkm ajetun Tid vectorin manuaalilla active ja jollain toisella paketilla, oli hudia, jne. Autosta maksoin silloin 129t kr. Hinnat käytännössä vieläkin samoja. Mittarissa vaan noin 100k enemmän ja ikä tuplaantunut. Mallista itsessään kannattaa lukea tuolta NG9-5 osiosta. Se miksi noi kiertää heikosti on juuri korkea hinta. Insigniat jotka melkein samoja autoja ovat huomattavasti halvempia.

Re: Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Lähetetty: Ti Syys 21, 2021 09:08
Kirjoittaja Rommitommi
Autohan on itsessään hieno, ei siinä mitään, alkaa vaan tulla ikä vastaan, 10v diesel ei oikein sovellu käyttöautoksi Suomea (tai Ruotsia) päästä päähän ravaavalle kaupparatsulle ja sitten toisaalta vähän ajeleva ei myöskään halua ostaa dieseliä veron takia, ja vielä kun mainekin sotii dieseliä vastaan (Ruotsissa vielä paljon pahemmin kuin täällä), niin ei noille oikein ole ostajia, jos hinta ei ole todella kohdillaan, ja kummassakin esimerkin autossa on 3-4k liikaa hintaa näin autokauppaa harrastelevan Saabistin silmin, mutta tietysti hinta on silloin sopiva, kun ostaja on sen valmis maksamaan.

Yksi asia myös on, että NG ruostuu erittäin herkästi tietyistä paikoista, samanikäinen Volvo tai Bemari on yleisesti erittäin paljon siistimpi, varsinkin alustaltaan, kuin saman verran ajettu NG femma.
Ja meillä oli juuri myynnissä yksi NG9-5 (josta täälläkin oli puhetta), jossa takavalot oli menneet säröille pahasti, ja kävin läpi Ruotsin harrastelijat kuin kyselin purkaamoista Ruotsista Italian kautta Kreikkaan takavaloja, mutta niitä ei vaan irronnut mistään siinä parin viikon aikana kun niitä etsin, eli tietyt osat on todella kiven alla, vaikka olisi valmis maksamaankin.

Re: Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Lähetetty: To Syys 23, 2021 06:37
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Rommitommi kirjoitti:
Ti Syys 21, 2021 09:08
Autohan on itsessään hieno, ei siinä mitään, alkaa vaan tulla ikä vastaan, 10v diesel ei oikein sovellu käyttöautoksi Suomea (tai Ruotsia) päästä päähän ravaavalle kaupparatsulle ja sitten toisaalta vähän ajeleva ei myöskään halua ostaa dieseliä veron takia, ja vielä kun mainekin sotii dieseliä vastaan (Ruotsissa vielä paljon pahemmin kuin täällä), niin ei noille oikein ole ostajia, jos hinta ei ole todella kohdillaan, ja kummassakin esimerkin autossa on 3-4k liikaa hintaa näin autokauppaa harrastelevan Saabistin silmin, mutta tietysti hinta on silloin sopiva, kun ostaja on sen valmis maksamaan.

Yksi asia myös on, että NG ruostuu erittäin herkästi tietyistä paikoista, samanikäinen Volvo tai Bemari on yleisesti erittäin paljon siistimpi, varsinkin alustaltaan, kuin saman verran ajettu NG femma.
Ja meillä oli juuri myynnissä yksi NG9-5 (josta täälläkin oli puhetta), jossa takavalot oli menneet säröille pahasti, ja kävin läpi Ruotsin harrastelijat kuin kyselin purkaamoista Ruotsista Italian kautta Kreikkaan takavaloja, mutta niitä ei vaan irronnut mistään siinä parin viikon aikana kun niitä etsin, eli tietyt osat on todella kiven alla, vaikka olisi valmis maksamaankin.
Jep. Minulle tuo NG9-5 diesel on vielä ihan järkiauto käyttöautoksi, kun ajoa tulee 20 000 - 25 000 km vuodessa.

Tuo takavaloistaan rikki mennyt NG9-5 ei taida oikein mennä kaupaksi valveutuneille Saabisteille. Joku tietämätön voi tietysti vahingossa ostaa sen ja yllättyä :roll:

Onhan meissä Saabisteissakin eräs kiinteistönvälittäjä, joka tietääkseni ajaa pelkästään Saabeilla. En tiedä onko meikäläisenkään ajot noilla allekirjoituksissa mainituilla autoilla järkeviä ja taloudellisia, mutta rakkaudesta lajiin :heart_eyes: