Sivu 1/2
9000 Saksasta *kuvat lisätty* ** VEROPÄÄTÖS TULI**
Lähetetty: Pe Heinä 22, 2005 21:49
Kirjoittaja tontur
No niin....nyt on pitkäaikainen haave toteutettu!
Eli tänään perjantaina klo 06.15 parkkeerasin väsyneenä mutta onnellisena 9000:sen omalle pihalle.
Saabaksen kotiuttaminen alkoi Munchenistä tiistaina 19.7 klo 17.00 ja matka jatkui Puttgardenin ja Malmön sekä Tukholman ja Turun kautta Joensuuhun.
Matkaa kertyi 2416 km (+ alkumatka JNS - HKI-VANTAA 450 km) ja nautin niistä jokaisesta täysin siemauksin.
Suosittelen lämpimästi muillekin autonhakua miettiville.
Ei ne tarinat autobahnasta aivan perättömiä olleet!!.....Täytyy vain ihmetellä, ettemme nähneet ensimmäistäkään kolaria (onneksi).
Auto tarkemmin: CS 2.3T jubilee (225 hp) vm. -98.
SIIS VEROPÄÄTÖS TULI, ELI VEROT OLI VÄHÄN VAJAA 3800 €
Lähetetty: Pe Heinä 22, 2005 21:50
Kirjoittaja Haikara
Onnittelut!

Olisiko kuvia tontusta saatavilla muidenkin foorumilaisten kuolattavaksi...?

Lähetetty: Pe Heinä 22, 2005 21:59
Kirjoittaja tontur
Kiitos kiitos...
Täytynee ensin nukkua muutama tunti ja sen jälkeen puunata auto kuvauskelpoiseksi. Kokeilen viikonloppuna ahkeroida.

Lähetetty: Pe Heinä 22, 2005 22:03
Kirjoittaja Haikara
Oolrait! Tempaisehan hyvät yöunet, (jos maltat)

Jäämme innolla odottelemaan kuvakoostetta tonnaristasi

Lähetetty: La Heinä 23, 2005 08:55
Kirjoittaja 900S
Juu ja vähän muutakin tarinaa kiitos!! Oliko auto jo valmiiksi katsottu vai sattuiko vain tuo osumaan eteen? Paljonko siitä pulitit, jos sopii kysyä?
Re: 9000 Saksasta
Lähetetty: La Heinä 23, 2005 11:13
Kirjoittaja hma
tontur kirjoitti:No niin....nyt on pitkäaikainen haave toteutettu!
Eli tänään perjantaina klo 06.15 parkkeerasin väsyneenä mutta onnellisena 9000:sen omalle pihalle.
Saabaksen kotiuttaminen alkoi Munchenistä tiistaina 19.7 klo 17.00 ja matka jatkui Puttgardenin ja Malmön sekä Tukholman ja Turun kautta Joensuuhun.
Matkaa kertyi 2416 km (+ alkumatka JNS - HKI-VANTAA 450 km) ja nautin niistä jokaisesta täysin siemauksin.
Suosittelen lämpimästi muillekin autonhakua miettiville.
Ei ne tarinat autobahnasta aivan perättömiä olleet!!.....Täytyy vain ihmetellä, ettemme nähneet ensimmäistäkään kolaria (onneksi).
Auto tarkemmin: CS 2.3T jubilee (225 hp) vm. -98.
Onneksi olkoon! Lisää samanlaisia vaan tännekin

Lähetetty: La Heinä 23, 2005 15:12
Kirjoittaja tontur
900S kirjoitti:Juu ja vähän muutakin tarinaa kiitos!! Oliko auto jo valmiiksi katsottu vai sattuiko vain tuo osumaan eteen? Paljonko siitä pulitit, jos sopii kysyä?
Reissusta joku saisi aikaan vaikka romaanin, mutta yritän kertoa lyhyesti pääasiat.
Auton etsin netin kautta,
http://www.mobile.de ja
http://www.autoscout24.de olivat parhaat sivut hakea autoja. Aikaa etsintään meni ainakin emännän mielestä liikaa
Sopivan sattuessa ilmoitin niistä Kukkosen Matille
http://www.kukkonen-auto.cjb.net ja hän kävi tarkistamassa auton paikan päällä sekä lähetti autoista kuvia sähköpostilla. Suosittelen Matin palveluita myös muille, joilta ei saksan kieli taivu ja haluaa muutenkin apua ja tukea kaupan käyntiin. Hän haki meidät myös Munchenin lentokentältä ja oli koko päivän mukana muutenkin esim. rekisteröinnissä.
Alunperin kriteereinä auton etsinnässä oli ajomäärä alle 200 tkm, 1-2 omistajaa, huoltokirja, ilmastointi, kolaroimaton sekä tietysti pieni hinta
Tämän auton kohdalla kriteerit täyttyi hintaa lukuunottamatta ja niinpä siitä alettiin kova tinkiminen. Lopullinen hinta oli n. 1000 euroa alle pyyntihinnan, tosin hän ei luvannut korjata ajovalonlasia eikä myöntänyt autolle normaalia 4 kk takuuta. Ajovalonlasi ei onneksi haitannutkaan katsastusta, kuten aluksi luulin.
Lopullista hintaa en autolle vielä tiedä, kunhan nyt ensin veropäätös tulisi. Markkina-arvoa ei kuulemma löydy autolle, joten se menee tullilaitoksen Hämeenlinnan yksikköön "arvottavaksi". Kestää kuulemma lähes 3 kk miettiä markkina-arvoa, josta vero määrätään....
Toivottavasti eivät keksi omiaan.....
Katsotaan veropäätöksen jälkeen jääkö auto itselle vai joutuuko sen myymään

Lähetetty: La Heinä 23, 2005 15:47
Kirjoittaja hma
tontur kirjoitti:
Lopullista hintaa en autolle vielä tiedä, kunhan nyt ensin veropäätös tulisi. Markkina-arvoa ei kuulemma löydy autolle, joten se menee tullilaitoksen Hämeenlinnan yksikköön "arvottavaksi". Kestää kuulemma lähes 3 kk miettiä markkina-arvoa, josta vero määrätään....
Toivottavasti eivät keksi omiaan.....
Katsotaan veropäätöksen jälkeen jääkö auto itselle vai joutuuko sen myymään

Samaan kohteluun jouduin itsekin juuri samanlaisen auton kanssa. Soittelin jo tulliin ja sanoivat ihan suoraan, että muutamaa päivää ennen 3kk ajoluvan päättymistä kannattaa aikaisintaan odottaa päätöstä. Eihän ne tietty sitä saa arvottua, kun ei moisia täällä markkinoilla näy.. Että varmaan siellä sitten viisaat katsoo jostain -00 9-5 Aerosta markkina-arvon

Lähetetty: La Heinä 23, 2005 17:28
Kirjoittaja 900S
Mutta mitä niistä joutui Saksassa pulittamaan? Ruotsista olen vastaavia etsinyt, niin siksi kiinnostaa kovasti Saksan hintataso vastaavissa.
Lähetetty: Su Heinä 24, 2005 13:43
Kirjoittaja tontur
Mimmi kirjoitti:tontur kirjoitti:Lopullinen hinta oli n. 1000 euroa alle pyyntihinnan, tosin hän ei luvannut korjata ajovalonlasia eikä myöntänyt autolle normaalia 4 kk takuuta. Ajovalonlasi ei onneksi haitannutkaan katsastusta, kuten aluksi luulin.
Ajovalon laseja myy mm. Motonet. Ainoa huono puoli on, että joudut vaihtamaan molemmat, koska uusissa laseissa on eri referenssiluku. AKE katsoo ajovalojen olevan laittomat, jos laseissa on erilaiset referenssiluvut.
Mikä ihmeen 4:n kk:n takuu, Saksassa liikkeen pitää antaa vähintään 6 kk:n takuu ja itselle Saabin merkkiliike antoi 12 kk:n takuun (joka on voimassa myös Suomessa).
No niin....taas on maalaista kusetettu
Myynti-ilmoituksessa luki tämä 4 kk takuu, jonka myyjä kertoi normaalitakuuksi.
Ajattelin ottavani auton ilman takuuta, koska hinta tippui niin paljon. Ainakaan vielä ei ole harmittanut, mutta aika näyttää kuin siinä käy.
Nyt olis muutama kuva uudesta tulokkaasta:
http://www.telemail.fi/toni/saab1.jpg
http://www.telemail.fi/toni/saab2.jpg
http://www.telemail.fi/toni/saab3.jpg
http://www.telemail.fi/toni/saab4.jpg
http://www.telemail.fi/toni/saab5.jpg
http://www.telemail.fi/toni/saab6.jpg
Lähetetty: Su Heinä 24, 2005 14:11
Kirjoittaja Tri-Lo
Onhan se hieno. Kannattaa muuten asentaa ne roiskeläpät sinne etupyörien taakse.

Lähetetty: Su Heinä 24, 2005 14:53
Kirjoittaja tontur
Kävin Joensuussa Hyppösen Heikin pajalla ja hänkin kertoi roiskeläppien hyvistä puolista.
Samalla tsekattiin alatukivarsien helat, sivutuulella ja kovemmassa vauhdissa on aika levoton etupää.
Helat olikin väljät. Aika jännä ettei katsastusmies huomanut mitään vaikka eritoten pyysin etupään tarkempaa tutkimista.
Lähetetty: Su Heinä 24, 2005 16:55
Kirjoittaja ng900aero
Hieno Aero, onko tuolla ajettu paljonkin?
Aeroa itsekin koetin etsiä mutta maksoivat tuplasti saman kuin tavalliset CS(E):t enkä malttanut ostaa.
Lähetetty: Su Heinä 24, 2005 19:10
Kirjoittaja Tri-Lo
ng900aero kirjoitti:Hieno Aero, onko tuolla ajettu paljonkin?
Aeroa itsekin koetin etsiä mutta maksoivat tuplasti saman kuin tavalliset CS(E):t enkä malttanut ostaa.
Eihän se kuitenkaan aero ole, vaikka periaatteessa onkin.

(penkkejä luk.ottamatta)
Lähetetty: Su Heinä 24, 2005 22:26
Kirjoittaja tontur
ng900aero kirjoitti:Hieno Aero, onko tuolla ajettu paljonkin?
Aeroa itsekin koetin etsiä mutta maksoivat tuplasti saman kuin tavalliset CS(E):t enkä malttanut ostaa.
Mittarilukema 181 tkm. Kaiken syynäämisen ja tutkimisen jälkeen vaikuttaisi pitävän paikkaansa. Huoltokirjakin on asianmukaisesti täytetty.
Olen autolle 2. omistaja.
Itsekin etsin Suomesta Aeroa ja varteenotettavia vaihtoehtoja oli myös täällä, mutta kallistuin kuitenkin lopulta Saksan maalle. Saipahan tehtyä samalla kesälomareissun sekä tuotua sitä "Saksan simaa" riitävästi
Kaikenkaikkiaan todella mukava kokemus ainakin tämän auton osalta.