Vastaavuustodistus tms.

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

sepe2000 kirjoitti:Samaa paperia kysyttiin minun -96 NG900:een. Tämän topikin innoittamana kävin konttorilla näyttämässä konepeltiin liimattua tarraa ja kerroin, että tästä pitäisi selvitä kaikki tarpeelliset hyväksynnät. Inssin vastaus oli tiukka: "En mä edes tiedä mikä lappu toi on, kyl sä tarviit sen 130€ paperin."

Onkohan vielä mahdollista selvitä ilman tuota 130€:n maksamista? Saabin maahantuojalta kyselin, ja maksaa sen saman 130€ sieltäkin hommattuna.

EDIT: eli vastaava tarraa löytyy konepellistä http://koti.mbnet.fi/holmez/9000-cd/tyyppikilpi.jpg
Eikä ole tyyppikilvessä e-hyväksyntäkoodia? Mistä maasta auto peräisin?
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Tri-Lo kirjoitti:Eikä ole tyyppikilvessä e-hyväksyntäkoodia? Mistä maasta auto peräisin?
Ruotsista tuotu. Tyhjä rivi tyyppikilvessä hyväksyntäkoodin paikalla...
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

sepe2000 kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Eikä ole tyyppikilvessä e-hyväksyntäkoodia? Mistä maasta auto peräisin?
Ruotsista tuotu. Tyhjä rivi tyyppikilvessä hyväksyntäkoodin paikalla...
Ja Ruotsiin myyty myös uutena? Kerro Ruotsin vanha rekkari.
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Tri-Lo kirjoitti:
sepe2000 kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Eikä ole tyyppikilvessä e-hyväksyntäkoodia? Mistä maasta auto peräisin?
Ruotsista tuotu. Tyhjä rivi tyyppikilvessä hyväksyntäkoodin paikalla...
Ja Ruotsiin myyty myös uutena? Kerro Ruotsin vanha rekkari.
Vanhassa ruotsin rekisteriotteessa on Registreringsnummer STJ 088

Otteesta löytyy myös kohta Datum för första ibruktagande i Sverige 2002-04-25 eli tuolloin tuotu ruotsiin jostakin?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

sepe2000 kirjoitti:
Vanhassa ruotsin rekisteriotteessa on Registreringsnummer STJ 088

Otteesta löytyy myös kohta Datum för första ibruktagande i Sverige 2002-04-25 eli tuolloin tuotu ruotsiin jostakin?
Jep. Ihmettelin nimittäin tuon koodin puuttumisen kilvessä.
Regnr: STJ088


Färg: SVART

Fabrikat: SAAB 900


Fordonsslag: PB

Chassinummer:

Årsmodell: 1996


Tillägginformation

Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.

T13J DATUM DÅ FORDONET HAR TAGITS I BRUK FÖRSTA GÅNGEN, 19961230
T31F FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS AVGASRELATERADE
SÄRSKILDA ÅTAGANDEN OCH INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR FÖR
AVGASRENINGENS HÅLLBARHET ENLIGT A60-REGULATION.
T31W AVGASKONTROLLSPECIFIKATION 91/441/EEG
T65C FORDONET ÄR ENLIGT UPPGIFT FÖRSETT MED KROCKKUDDE MONTERAD I
INSTRUMENTPANELEN FRAMFÖR FRÄMRE PASSAGERARPLATS.
Ja tuostakin kävi ilmi tiedot vaan päästöjen osalta.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

sepe2000 kirjoitti:Samaa paperia kysyttiin minun -96 NG900:een. Tämän topikin innoittamana kävin konttorilla näyttämässä konepeltiin liimattua tarraa ja kerroin, että tästä pitäisi selvitä kaikki tarpeelliset hyväksynnät. Inssin vastaus oli tiukka: "En mä edes tiedä mikä lappu toi on, kyl sä tarviit sen 130€ paperin."
Osta tuo 44 40 707 -tarra, ja tulosta tuo Revision 13 pino (selvittää tuon 13R -rivin tuossa tarrassasi, joka siis on jarrujen hyväksyntänumero):
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 3rev5e.pdf

Sitten konttorille takaisin :)

Maksoitko muuten ja katsastusmaksun, jos et maksanut vaihda konttoria. Täälläkin olisi toisella konttorilla tiedetty ko. asia, muttakin olisi joutunut odottamaan katsastusta maanataihin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

MacTurbo kirjoitti:
sepe2000 kirjoitti:Samaa paperia kysyttiin minun -96 NG900:een. Tämän topikin innoittamana kävin konttorilla näyttämässä konepeltiin liimattua tarraa ja kerroin, että tästä pitäisi selvitä kaikki tarpeelliset hyväksynnät. Inssin vastaus oli tiukka: "En mä edes tiedä mikä lappu toi on, kyl sä tarviit sen 130€ paperin."
Osta tuo 44 40 707 -tarra, ja tulosta tuo Revision 13 pino (selvittää tuon 13R -rivin tuossa tarrassasi, joka siis on jarrujen hyväksyntänumero):
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 3rev5e.pdf

Sitten konttorille takaisin :)

Maksoitko muuten ja katsastusmaksun, jos et maksanut vaihda konttoria. Täälläkin olisi toisella konttorilla tiedetty ko. asia, muttakin olisi joutunut odottamaan katsastusta maanataihin.
Ehdin maksamaan jo sen 160€ konttorille rekisteröintikatsastuksesta. Tuo paperinivaska ei selvitä hyväksynnät kuin jarrujen osalta? Hitto kun ei löydy tietoa näistä asioista, niin huono mennä kinaamaan konttorille jos inssi väkisin haluaa sen yhden tietyn paperin...
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

sepe2000 kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:
sepe2000 kirjoitti:Samaa paperia kysyttiin minun -96 NG900:een. Tämän topikin innoittamana kävin konttorilla näyttämässä konepeltiin liimattua tarraa ja kerroin, että tästä pitäisi selvitä kaikki tarpeelliset hyväksynnät. Inssin vastaus oli tiukka: "En mä edes tiedä mikä lappu toi on, kyl sä tarviit sen 130€ paperin."
Osta tuo 44 40 707 -tarra, ja tulosta tuo Revision 13 pino (selvittää tuon 13R -rivin tuossa tarrassasi, joka siis on jarrujen hyväksyntänumero):
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 3rev5e.pdf

Sitten konttorille takaisin :)

Maksoitko muuten ja katsastusmaksun, jos et maksanut vaihda konttoria. Täälläkin olisi toisella konttorilla tiedetty ko. asia, muttakin olisi joutunut odottamaan katsastusta maanataihin.
Ehdin maksamaan jo sen 160€ konttorille rekisteröintikatsastuksesta. Tuo paperinivaska ei selvitä hyväksynnät kuin jarrujen osalta? Hitto kun ei löydy tietoa näistä asioista, niin huono mennä kinaamaan konttorille jos inssi väkisin haluaa sen yhden tietyn paperin...
Mun mielestä voisit ihan hyvin käydä tiedustelemassa tarkemmin mitkä hyväksynnät puuttuvat, silloin vähän helpompaa. Ja sitä sen tulee ehdottomasti kertoa.
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Tri-Lo kirjoitti: Mun mielestä voisit ihan hyvin käydä tiedustelemassa tarkemmin mitkä hyväksynnät puuttuvat, silloin vähän helpompaa. Ja sitä sen tulee ehdottomasti kertoa.
Ensimmäisellä kerralla kun autoa kävin näyttämässä, inssi sanoi, että hyväksynnät puuttuvat jarruista, päästöistä ja melusta.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

sepe2000 kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Mun mielestä voisit ihan hyvin käydä tiedustelemassa tarkemmin mitkä hyväksynnät puuttuvat, silloin vähän helpompaa. Ja sitä sen tulee ehdottomasti kertoa.
Ensimmäisellä kerralla kun autoa kävin näyttämässä, inssi sanoi, että hyväksynnät puuttuvat jarruista, päästöistä ja melusta.
Täsmälleen samat mitkä puuttui (muka) myös minulta.
Mulla kelpasi tuo tarra päästöihin ja meluun, sekä tuo 284 sivuinen tuloste jarruihin :lol: (toi on kyllä tyly toi 13R-tuloste, toinen katsastusmies nauroi sille, kun näki minun antavan sen kaverilleen)

Elä anna periksi.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

13R-tuloste jarruista( :) ), päästöistä ei tarvitse kuin tulostaa tuota näyttämäni toista sivua Ruotsin Vägverketin tiedoista, jäljelle jää sitten tiedot melusta.

Koittakaa selvittää tarkemmin mitä tuosta tarrasta saa irti, kun MacTurbolla ilmeisesti kelpasi. :?
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tri-Lo kirjoitti:13R-tuloste jarruista( :) ), päästöistä ei tarvitse kuin tulostaa tuota näyttämäni toista sivua Ruotsin Vägverketin tiedoista, jäljelle jää sitten tiedot melusta.

Koittakaa selvittää tarkemmin mitä tuosta tarrasta saa irti, kun MacTurbolla ilmeisesti kelpasi. :?
Kelvanut monella muullakin....... tiedän ainakin 4 kpl 900 ng:tä vaasassa jotka katsastettu tolla E-hyväksyntä tarralla + tarralla pakokaasuista
" Article : Nimilappu
PartNo : 4443081
Usage : 1995, B234I, SE
Pakokaasun puhdistus
Order Quantity : 1
"

Mutta sehän on kontorista / katsastajasta kiinni miten AKE:n ohjeíta luetaan ja sovelletaan.
Ihan hyvä bisnes tuo vaatimuksenmukaisuustodistus on maahantuojille ym..
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tri-Lo kirjoitti:13R-tuloste jarruista( :) ), päästöistä ei tarvitse kuin tulostaa tuota näyttämäni toista sivua Ruotsin Vägverketin tiedoista, jäljelle jää sitten tiedot melusta.

Koittakaa selvittää tarkemmin mitä tuosta tarrasta saa irti, kun MacTurbolla ilmeisesti kelpasi. :?
Tuo A14 on Ruotsin päästö"direktiivi" ja se on yleisesti Suomessa hyväksytty, siinä ei ole mitään epäselvää.
Tuo C2 kelpasi minulla meluhyväksynnäksi, mutta sitä ei näemmä kaikki hyväksy. Se on vissiin jonkinlainen "ympäristöhyväksyntä", joten kai siihen voi liittää myös melupäästön.

Jos joku löytää tuon C2:n speksit, niin voisi linkittää ne tänne, itsellä ei Ruotsi taivu niin paljoa että pystyisin tuota penkomaan :)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vastaavuustodistus tms.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kokeilin jo haullakin etsiä, mutta puusilmä ei ainakaan löytänyt. Eli, rekisteröinnin alla on 9000 2.3T -92. Rekisteröintikatsastuksessa kyselivät vaatimuksenmukaisuustodistuksen perään päästöjen osalta. Ajattelin, että homma on sillä selvä, että tilaan ece- ja avgascontrol -tarrat ja liimaan ne konehuoneeseen ja vien auton uudestaan näytille. GM ei kuitenkaan enää toimita ko. tarroja eikä ne ainakaan kuumailmapuhaltimella irroneet toisesta samanlaisesta autosta. Auton tyyppikilvessä ei ole hyväksyntää eikä ainakaan minun tiedoillani Viron rekisteriotteesta selviä mitään.

Onko Viron viranomaisilla vastaavaa rekisteritunnuksen perusteella olevaa hakua kuin Ruotsissa? Selviääkö Viron tyyppikoodin perusteella mitään?

Auton papereista löytyy kopio vanhasta Sveitsin rekisteriotteesta ja kovin virallisen näköinen dokumentti "katalysator-fahrzeug". Onko näistäkään mitään hyötyä?

Nyt lienee ainut ratkaisu tilata vaatimuksenmukaisuustodistus.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vastaavuustodistus tms.

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

suorsa kirjoitti: Selviääkö Viron tyyppikoodin perusteella mitään?
Nuo Viron rekisteriotteet on tuossa suhteessa vessapaperin kanssa samanarvoisia :evil:
Niillä ei tee mitään.

Kumma juttu jos tuota "avgascontrol -tarraa" ei enää saa... se mutkistaa montaa autontuontia.

Onneksi en liimannut tuota tarraa omaani kiinni, voin käyttää sen vielä uudestaan :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin