Meen kuitenkin piruuttani "väärälle" sotimaan.valtteri kirjoitti:Tuon pitäisi riittää jos menet "oikealle konttorille"
Vastaavuustodistus tms.
Kannattaa sotia ennenkuin maksat sen kalliin maahantuontikatsastuksen, koska eivät anna rahoja enää takasin jos katsastus on jo ehditty aloittaa.Tri-Lo kirjoitti:Meen kuitenkin piruuttani "väärälle" sotimaan.valtteri kirjoitti:Tuon pitäisi riittää jos menet "oikealle konttorille"
Nuo katsarit ei useinkaan ole mitään lukumiehiä eivätkä valtavan kiinnostuneita ottamaan selvää pykälistä jne, eivätkä tunnu uskovan järkeä eivätkä mitään perusteluitakaan.
Suosittelen menemään suosiolla järkeväksi havaitulle konttorille (jos sielläpäin sellainen kerran on).
Yhden Saabin ja pari tuontipyörää kävin katsastamassa Seinäjoella asti kun hommasta ei tullut siihen aikaan mitään pk-seudulla vaan tosissaan vaativat VTT:n todistuksia ym. älytöntä.
"Väärällä" asemalla vaativat minulta tuon ja ruots. rekisteriotteessa olleen saman e hyväksynnänkin lisäksi ECE paperia no siiryin toiselle ja maksoin muutaman euron lisää.Mutta toisella asemalla nuo kelpasi, säästin 142 euroa ja kaveri säästi saman verran sillä kummatkin avot katsastettiin sillä "toisella" asemalla.ng900aero kirjoitti:Noniin, ei mitään ongelmia, autosi on kokonaisuudessaan e-tyyppihyväksytty, katsarin ei tartte kuin näpytellä tuo koodi koneelle jolloin näkee kaikki mahdolliset hyväksynnät
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Tuo virallisessa tyypikilvessä lukeva e-tyyppihyväksyntätunnus on niin selvä tapaus että pakko se on hyväksyä joka ikisellä katsastusasemalla, ei voi tuottaa suurta tuskaa ammattitaidottomallekaan katsastusmiehelle syöttää tuo koneelle ja katsoa mitä paljastuu.valtteri kirjoitti: "Väärällä" asemalla vaativat minulta tuon ja ruots. rekisteriotteessa olleen saman e hyväksynnänkin lisäksi ECE paperia no siiryin toiselle ja maksoin muutaman euron lisää.Mutta toisella asemalla nuo kelpasi, säästin 142 euroa ja kaveri säästi saman verran sillä kummatkin avot katsastettiin sillä "toisella" asemalla.
Ihme kyllä omissa Saabeissani ainoastan yhdessä on ollut tuo e-hyväksyntä (9-5).
Sinä varmaankaan et maksanut maahantuontikatsastusmaksua ennekuin kysyit kelpaako tuo e-hyväksyntä? Itse olen kerran joutunut kiireen vuoksi vaihtamaan katsastusasemaa sillä seurauksella että sain maksaa kahdesti tuon kalliin katsastusmaksun. No olivat niin jääräpäisiä että olisi ollut pakko tilata se 130e:n vastaavuustodistus, eli aika samoihin meni, eikä tarvinnut odotella paria viikkoa.
Omaani tilasin sen konehuoneen tarran ja koetan puhua inssin pökerryksiin noista määräyshommista jolloin tyytyy selitykseeni ja lyö leiman
En maksanut, mentiin kontorille sisälle ja lyötiin paperit pöytään ja kysyttiin riittääkö ja kun vastaus oli että tarvitaan vaatimuksenmukaisuus tod. niin kiitettiin kauniisti ja kerrottiin menevämme muualle katsastamaan.ng900aero kirjoitti:Tuo virallisessa tyypikilvessä lukeva e-tyyppihyväksyntätunnus on niin selvä tapaus että pakko se on hyväksyä joka ikisellä katsastusasemalla, ei voi tuottaa suurta tuskaa ammattitaidottomallekaan katsastusmiehelle syöttää tuo koneelle ja katsoa mitä paljastuu.valtteri kirjoitti: "Väärällä" asemalla vaativat minulta tuon ja ruots. rekisteriotteessa olleen saman e hyväksynnänkin lisäksi ECE paperia no siiryin toiselle ja maksoin muutaman euron lisää.Mutta toisella asemalla nuo kelpasi, säästin 142 euroa ja kaveri säästi saman verran sillä kummatkin avot katsastettiin sillä "toisella" asemalla.
Ihme kyllä omissa Saabeissani ainoastan yhdessä on ollut tuo e-hyväksyntä (9-5).
Sinä varmaankaan et maksanut maahantuontikatsastusmaksua ennekuin kysyit kelpaako tuo e-hyväksyntä? Itse olen kerran joutunut kiireen vuoksi vaihtamaan katsastusasemaa sillä seurauksella että sain maksaa kahdesti tuon kalliin katsastusmaksun. No olivat niin jääräpäisiä että olisi ollut pakko tilata se 130e:n vastaavuustodistus, eli aika samoihin meni, eikä tarvinnut odotella paria viikkoa.
Omaani tilasin sen konehuoneen tarran ja koetan puhua inssin pökerryksiin noista määräyshommista jolloin tyytyy selitykseeni ja lyö leiman
Olen aina katsastanu samalla asemalla mutta tieto siitä että tämä "toinen" asema olisi vähän halvempi sai kokeilemaan .....mutta enää ei tarvi käydä "vieraissa".
130e:n vastaavuustodistus
Muistaakseni pyysi meiltä a´150 e per.tod ?? voin kyllä muistaa väärinkin??
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Jep, tänään tuli jo käytyä ja homma toimi hyvin. EU-tyyppihyväksyntä tyyppikilvessä kelpasi siis ykkösessäkin. Eikä tarvinnut oikeastaan uskotellakaan, inssi tiesi asiat heti ilmestyttyään. Ennen sitä tiskin tytön oli kuitenkin tiedusteltava toiselta asemalta(saman ketjun) asiasta, mutta hän olikin uusi paikalla joten se sallittakoon.
Tuollainen Tri-lon linkittämässä kuvasssa näkyvä tarra tilattu, asennettu ja auto rekisteröintikatsastettu onnistuneesti sen avulla. Tässä tapauksessa kyseessä oli kuitenkin vm 1993 tonnari ja sen "avgaskontroll" -lapussa luki regulation A13. Sanoivat konttorilla että Ruotsalainen saastehyväksyntä kelpaa, eli ei tarvitse olla mikään E-hyväksyntä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jaahas, hylsy tuli.
Auto kunnossa, mutta tyyppihyväksyntä jarruista ja melusta puuttuu...
Tai, siis katsastusmies ei osannut niitä hakea. Nuo R-lausekkeet löytyy, mutta inssi ei osannut katsoa mikä niistä on mikäkin.
Eli seuraavat löytyy, 10R, 11R, 12R, 13R, 14R, 18R, 21R, 26R, 28R, 45R ja 64R.
Täytyy yrittää penkoa jos noista aiemmista linkeistä löytyisi selitykset noihin.
Harmittaa
Auto kunnossa, mutta tyyppihyväksyntä jarruista ja melusta puuttuu...
Tai, siis katsastusmies ei osannut niitä hakea. Nuo R-lausekkeet löytyy, mutta inssi ei osannut katsoa mikä niistä on mikäkin.
Eli seuraavat löytyy, 10R, 11R, 12R, 13R, 14R, 18R, 21R, 26R, 28R, 45R ja 64R.
Täytyy yrittää penkoa jos noista aiemmista linkeistä löytyisi selitykset noihin.
Harmittaa
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Onko autossa EU-tyyppihyväksyntäkoodit tyyppikilvessä?MacTurbo kirjoitti:Jaahas, hylsy tuli.
Auto kunnossa, mutta tyyppihyväksyntä jarruista ja melusta puuttuu...
Tai, siis katsastusmies ei osannut niitä hakea. Nuo R-lausekkeet löytyy, mutta inssi ei osannut katsoa mikä niistä on mikäkin.
Eli seuraavat löytyy, 10R, 11R, 12R, 13R, 14R, 18R, 21R, 26R, 28R, 45R ja 64R.
Täytyy yrittää penkoa jos noista aiemmista linkeistä löytyisi selitykset noihin.
Harmittaa