saksasta 9000 cs-93
saksasta 9000 cs-93
elikkäs onko kukaan tuonut ulkoa 93 tonnaria ja jos ,niin paljonko meni veroja?
tässä myynnissä olevassa mallissa olisi DI- kuvan mukaan ja 160 tkm mittarissa (kuinka ollakkaan) vaikka yksityinen myyjä saksan klubissa.
näyttäisi olevan suorapeltinen ja ruosteeton kuvien ja myyjän mukaan
hintaakin olisi kohtuullliset 800 euroa.
elikkä mitenkähän ne verot?
tässä myynnissä olevassa mallissa olisi DI- kuvan mukaan ja 160 tkm mittarissa (kuinka ollakkaan) vaikka yksityinen myyjä saksan klubissa.
näyttäisi olevan suorapeltinen ja ruosteeton kuvien ja myyjän mukaan
hintaakin olisi kohtuullliset 800 euroa.
elikkä mitenkähän ne verot?
nimenomaan
homma olisi sellainen että auto on täydessä ja hyvässä ajokunnossa ja sen saisi vielä kotiovelle asti,ilma että tarviisi lähteä reissuun koska kaveri saksasta tulee lomalle ja toisi sen tulleessan mutta toi veron määrä kiinostaisi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Niin, ja kesällä 2003 tuli veroa -92 turbosta about suurinpiirtein 4082,14€...ng900aero kirjoitti:-93 tontuista on mennyt veroa vähän alle 2400euroa. Siis turbomalleista hyvin varustein.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
minähän arvasin
että kyllä verottaja kuppaa toisaan saabissa.
kolme vuotta sitten tuotiin 97 transit ja veroa meni 1700 eur.
tammikuussa toin -90 tontun ja veroa meni alle 500 e
että näihin tunnelmiin
kolme vuotta sitten tuotiin 97 transit ja veroa meni 1700 eur.
tammikuussa toin -90 tontun ja veroa meni alle 500 e
että näihin tunnelmiin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Nyt jo n. 2,5 vuoden jälkeen oikaisuvaatimuksen lähettämisestä sain vastauksen. Vaadin siis oikaisua päätöksen tehneeltä tullipiiriltä n. 4082€ kokonaisverosta (päätös heinäkuussa 2003). Tulos: vaatimus hylätty.V.J.S kirjoitti:Niin, ja kesällä 2003 tuli veroa -92 turbosta about suurinpiirtein 4082,14€...ng900aero kirjoitti:-93 tontuista on mennyt veroa vähän alle 2400euroa. Siis turbomalleista hyvin varustein.
Vetosin mm. seuraaviin asioihin:
1: Ilmoitin verotuksessa tarkastushetken mittarilukeman 172400, jota en todistanut oikeaksi mitenkään. Vaadin oikaisussa käytettäväksi laskennallista (18800km/vuosi = n. 207000km) mittarilukemaa. Ei hyväksytty, sillä ilmoitettua mittarilukemaa tulli piti luotettavana. Mitenköhän olisi ollut, jos oisin ruuvannut mittariin 500 000km, olisiko silloinkin pidetty lukemaa uskottavana ja verotettu ilmoitetun kilometrilukeman mukaan?
2: Hain autostani 2003 kesällä vaihtotarjouksen uuteen autoon merkkiliikkeestä. Saamani hyvitys olisi ollut yli 3000€ pienempi, kuin Tullin arpoma markkina-arvo. No bonus tästäkin, perusteluna pitkä litania paskaa mm. tilastotieteestä ja Grey-Henin "AHTI" järjestelmän täydellisestä erehtymättömyydestä auton arvon määrittelyssä.
3: Vetosin Tullin tekemiin päätöksiin, jossa mm. kaksi vuotta uudempi Aero selvisi alle 100€ suuremmilla veroilla ja vuoden tuoreempi Griffin pienemmillä veroilla kuin oma "neekerimalli" CS 2.3T. Ei auttanut, perusteena mm. se, että aiemmista päätöksistä ei käy ilmi autojen yksilöllinen kunto ja ajokilometrit. Noh, sattumalta tiedän, että em. Aero oli about saman verran ajettu kuin omani ja likimain virheettömässä kunnossa.
4: Ilmoitin auton olevan kolaroitu Saksassa (lievä sivukolari, jossa vaihdettu lokaripelti ja kuskin ovi) ja sittemmin siellä korjattu. Tästä oli myös maininta auton kauppakirjassa. Tullin mielestä ei vaikutusta auton hintaan, eli siis kolaroidun auton arvo on yhtä kuin kolaroimattoman. Loogista.
Noh, oikaisuvaatimus siis hylättiin, nyt valitetaan sitten seuraavaksi hallinto-oikeuteen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sanoisin että alle 2000 e jää, viimeisen 3 kk. ajalta löytyi yksi päätös ja auto vuoden uudempi ja täyspaine turbo 147 kw moottorilla.
9000 CSE 2.3T 147kW 5D bensa 199410 182tkm 11.4 16 7880 6380.00 2257.24 e 200603 29.00
Autojen arvot tippuneet vuoden sisällä huomattavasti... siispä vanhoja arvoja ei kannata muistella sillä niistä tulee vain paha mieli.![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
9000 CSE 2.3T 147kW 5D bensa 199410 182tkm 11.4 16 7880 6380.00 2257.24 e 200603 29.00
Autojen arvot tippuneet vuoden sisällä huomattavasti... siispä vanhoja arvoja ei kannata muistella sillä niistä tulee vain paha mieli.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
aRVON NOUSUA
Jos verottajaa seuraa niin ainakin vanhempien 9000 hinnan tuntuu kohoavan
2005 tuotu 9000 89 arvo 1100 ja sen mukaan veroa 320 euroa
2006/6 tuotu 9000 89 arvo 1500 ja veroa 530 ,
että miettikää kannattaako tuoda vanhempia autoja ellei ole tod ja hyviä
2005 tuotu 9000 89 arvo 1100 ja sen mukaan veroa 320 euroa
2006/6 tuotu 9000 89 arvo 1500 ja veroa 530 ,
että miettikää kannattaako tuoda vanhempia autoja ellei ole tod ja hyviä