Sveitsistä tuotu auto Virossa

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No voisi tässä jo vähän kokemuksia kirjoitella kun ollaan paluumatkalla Tallinkilla odottamassa lähtöä. Auto mukana joten ei se ihan pieleen mennyt. :) Vuokra-auto mielestäni kannatti, tuli melko halvaksi kun ajattelee paljonko olisi maksanut ylimääräinen auto molempiin suuntiin laivalla yli jo pelkästään.

Hommahan eteni niin että edellisenä iltana varasin Budgetin webbisivuilta halvimman mahdollisen auton päiväksi (n. 47e) ja ostin netistä 2 menolippua aamun Eckerö linelle (2x 15e).
Tulostelin myös karttoja tuonne Uno autoon ja toiseen liikkeeseen (4 Ratasd) josta löytyi toinen Aero.

Tänä aamuna sitten lähtö ja terminaalissa tietenkin tajusin että unohtui kaikki ne hienot tulostetut laput pöydälle kiireessä. :roll: No, sain kuitenkin nimellä sekä matkaliput että auton lentokentän vuokraamosta joten ei ongelmaa. Otin vielä optiona vuokraamosta gepsin mukaan kun maksoi vain vajaan kympin ja kyllä kannatti. Autoksi olisi pitänyt tulla listahinnan mukaan 1.1 Renault Clio mutta ilmeisesti olivat kaikki suuren suosion vuoksi varattuina tms. joten alle päätyi 1.4 Toyota Auris samaan hintaan. :lol: Tojotasta ei sen enempää kuin että kyllä tuntui Aero hyvältä ajaa ja tehokkaalta sen jälkeen. Ei edes mennyt mielestäni mitenkään ihmeellisen pienellä, n. 6l sataselle maantieajossa 90km/h.

Tarttoon oli erittäin helppo löytää, navigaattori ei meinannut ensimmäistä liikettä löytää kun oli nimettömien teiden takana vähän epämäärisellä teollisuusalueella. Paikkakin oli todellinen häkkikauppiaiden mekka, pikkutönöjä ja valtava meri autoja ympärillä. Oma rengasliikekin oli ulkopuolella jossa harmi kyllä ei kerennyt poikkeamaan aikataulun kireyden vuoksi vaikka uudet talvirenkaat olisi olleet paikallaan. Toisia renkaita ei auton mukana tullut ja alla olevat on sakoilla kuten näkyi monessa muussakin olevan. :roll: Vieressä oli rivissä muuten varsin siistin oloinen 3.0 Tid wagoni joka olisi saattanut kiinnostaa jos olisi ollut "suurempitavaratilainen"..

No, itse autohan oli kutakunkuin niinkuin kuvissa jotka tosin olivat peittäneet pienet epätäydellisyydet joita tosin saattoi 9v vanhaan autoon jo odottaakkin. Kiveniskemiä keulassa jonkin verran kylläkin meikattuina, pientä pintaruosteen alkua toisen takakaaren etupuolella ja parkkipaikkalommo toisessa takakulmassa. Etuspoileri oli myös kummallisesti haalistunut. Ei mikään todellinen helmi ensi näkemältä mutta ihan OK eikä mitään isoa vikaa joten kokeilemaan.

Auto oli vielä ruotsin kilvissä (tuotu ruotsista viroon ja nyt taas suomeen :lol: ), huoltokirja ja kuitit oli kunnossa ja vastasivat mittarin 216tkm lukemaa uskottavasti kuten myös Vägverketin webbipalvelu. Pientä lenkkiä pääsi kokeilemaan vaan mutta tuntui tehot olevan tallella, savutellut ei kylmäkäynnistyksessä ja kuulosti muutenkin ehjältä. Jopa huohotinpäivitys oli tehty ja kuiteista selviää että 2 vuotta sitten 160tkm kohdalla.

Toista autoa oli tarkoitus käydä tuolta Unoautosta katsomassa joka ei sekään kovin kummoisempi parakki ollut, pihalla useita Saabeja mutta ei sitä jota olin auto24:stä katsellut. Kävi ilmi että vaikka ilmoituksessa luki että sen olisi pitänyt saapua Sveitsistä 21.10. niin se olisi vasta seuraavalla viikolla ehkä Virossa. Joten se jäi sitten katsomatta kokonaan, automaattia ja farmaria olisi pihasta löytynyt ja muutakin, mielenkiintoisimpana siistikuntoinen mk3 3.0 turbo supra. :oops:

Päädyin sitten ensimmäiseen vaihtoehtoon ja hintakin asettui pienen tinkaamisen jälkeen varsin kohtuulliseen 3600 euroon.

Kaupat ja kauppakirjat tehtiin mutta ongelmaksi osoittautukin että JUURI tänään Tarton ARK toimipiste olikin suljettu. 8O Lopulta sitten päädyin siihen että ajetaan riskillä 40km päähän Jogevaan josta sitten maastavientikilvet ja vakuutukset. Vauhdilla sinne ja juuri 25min ennen sulkemisaikaa paikalle. Tietenkään ei Visa eikä käteinen Euro paikalla käynyt eikä ollut 1800kr hintaa maksaa kruunuinakaan. Virkailijatkaan eivät suomea tietenkään osanneet kuten ei juuri muuallakaan, englannilla meni koko matka ihan sujuvasti vaikka monet ensin ujostelivatkin etteivät osaa kuin aivan vähän. Loppujen lopuksi englanti sujui melken kaikkien kanssa hienosti kuten täälläkin ja neuvottiin tie lähimpään pankkiin jossa onneksi virkailija puhui täydellistä suomea ja hoiti homman näppärästi ja nopeasti niin että sain tilisiirtona maksettua nuo siirtokilvet.

Ruotsin kilvet repäisin pois kun olivat onneksi muovitelineissä ja lähti voimalla nykäisemällä ilman että autoon tuli jälkiä. Siirtokilvet paikoilleen ja ajeltiin sitten pimeydessä ja sateessa Tallinnaan suorinta tietä, navigaattorin kanssa meinasi usko loppua kun opasti melkoisia kärrypolkuja pitkin.. Ei kyllä kovin suurellista muutenkaan ollut tiestö ja varsin vaihtelevassa kunnossa. Perille kuitenkin päästiin ja opastekyltit ihan hyvät.

Niin itse auto.. siitä myöhemmin jossain muualla mutta hintaansa nähden ihan kelpo peli nykytuntumalla. Kaikenlaista pientä löytyy mutta varsin siisti, edes pikseleitä ei näytöistä puutu joskin ACC pukkaa jotain vikakoodia eikä toimi järkevästi. Trioniccikin päätti jossain vaiheessa matkaa sytyttää CE-valon, onneksi mukana olevalla OBD-lukijalla tarkistin sen nopeasti ja kun oli vain itkemistä katin heikosta toiminnasta niin jatkettiin huoletta matkaa ja kyllähän tuolla laivaan asti ainakin pääsi. Ihan moitteettomasti ajoltaan toimi, moottorin tukikumit kylläkin finaalissa kuten tyypillistä on.

Kaikenkaikkiaan tällä hetkellä tuntuu onnistuneelta reissulta mutta liian kiireiseksi mielestäni meni ja liikaa aiheutui stressiä sen takia. Lähtö oli siis aamulla klo 8 laivalla, klo 11 tallinnassa. Taksilla lentokentälle josta vuokra-autolla Tarttoa kohti klo 11.30. Tartossa joskus vähän ennen 14, autokaupat tehtynä siinä 16, Jogevassa siirtokilvet haettuna klo 17, Tallinnassa vuokra-auton palautus joskus klo 19.30. Viimein Tallinkin check-in jonossa hieman klo 20 jälkeen. Laivakin lähti ihmeellisesti ainakin 10min etuajassa aikataulun 21:een nähden joten ei olisi paljoa kärsinyt jäädä nähtävyyksiä katsomaan tai ostoksia autoa lukuunottamatta tekemään.. Syömisenkin kanssa oli vähän niin ja näin.
Kilometrejä tuli Tojotan mittariin jotain liki 500 päivän aikana ja soppaa meni 30l. Onneksi bensa on täällä selvästi halvempaa, n. 1e/litra joten otin Aeronkin kuivan tankin mieluusti täyteen 98:ia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja VKe »

Mr. J. Carlson, täällä on monta silmää auki odottaen kuvia Viron tuliaisista :) !!!!

Tokihan tollaiselta keikalta nyt tuliaisia jo pitääkin ostaa :wink:
Sininen Saab 9-3, '99
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Hyvä stoori. Se "epämääräinen teollisuusalue" on Raadi Lennuväli, eli Raadin lentokenttä, entinen venäläinen sotilaslentokenttä. Viikonloppuisin kentällä on autotori, jossa yksityisetkin tulevat myymään kulkuvälineitään.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Hyvä tarina tosiaan. Kuten tuossa yllä oli puhetta, niin mulla on samansuuntaisia suunnitelmia. Kuulemma tuo Tallinnassa ollut 9-5 Aero Wagon oli ollut yllättävän siistin näköinen kaikin puolin. Kilometrit vaikuttivat uskottavilta ainakin sisustuksen kunnon perusteella.

Tuossa autossa ei ollut huoltokirjaa eikä tietoa huohotuspäivityksestä, kannattaako noista olla huolissaan jos käy auton hyvin läpi ennen ostoa?

jcarlson et sattunut tuota Unoauton 9-5 Aero Wagonia katsomaan yhtään tarkemmin että olisiko siitä mihinkään?

Kuvia hankinnasta odotellessa...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei mielestäni tarvitse olla huolissaan. Päivän kunto ratkaisee. :) Huohotuksen kuntoa voi hieman päätellä huohotinletkujen kunnosta ja karstaisuudesta, samoin öljytikusta. Myöskään kylmäkäynnistyksessä ei saa ulista/jurista eikä pölläyttää sinistä.

Unoautossa kävin istumassa siinä sedan automaatti aerossa, asialliselta vaikutti mutta sen enempää en osaa sanoa kun automaatti vei ostohalut eikä ollut aikaakaan. Wagonin ohi vain kävelin ja vilkaisin ohimennen, mieleen ei jäänyt mitään erikoista. Ihan siistiltä muistaakseni vaikutti kuitenkin.

Kuvia ei välttämättä vielä ihan pian tule, auto todella likainen ja pimeä tulee aikaisin. :( Mutta ehkä tässä lähiviikkoina kuitenkin jos jaksan tehdä oman projektikertomuksen. Bensapumpunhan tuohon jo pikaisesti vaihdoin pyyhkijänsulkien ja softan ohella. Pumppu tosin ei ollut rikki mutta alkuperäisen 217tkm ajetun uuteen vaihtaminen tuo ainakin käyttövarmuutta ja mielenrauhaa toisaalta. Varsinainen vika löytyi softan päivityksen jälkeen eli ilmamassamittari näyttää väärin. Epäilen vv-filtterin sotkeneen sen öljyllä, puhdistan tänään ja katsotaan korjautuiko sillä. Ja vv-filsu saa lentää kuuseen kunhan saan jostain orkkis ilmapurkin. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Näin mä itsekin olen ajatellut. Ton huohotuksen kunnon tiedän tärkeäksi ja osaan sen mielestäni tarkistaa. Käytetty auto nyt on joka tapauksessa omalla tavallaan aina riski, voihan siitä jotain hajota vaikka olisi kuinka hyvin tahansa pidetty. Ja sen oon ottanut huomioon.

Muakaan ei automaatti oikeastaan kiinnosta, mutta aika monet noista näyttää sellaisia olevan niin ehkä siihen pitää tyytyä. Mulla taas on ehdoton vaatimus farkku, kun tarviin myös korkeussuunnassa kontissa tilaa harrastusvarusteille...

Mä tässä oon miettinyt, että kannattaisko noita VM00 farkkuja mennä tosissaan katsomaan tonne Viroon, etenkin toi Tallinnassa oleva vaikuttaisi kiinnostavalta. Vaikka toi nyt onkin joillain autojobbareilla myynnissä, mutta eipähän ainakaan ole ajettu alustaa ihan loppuun Viron heikkokuntoisilla teillä. Toisena vaihtoehtona olisi etsiä Ruotsista VM02 tai uudempi, kun niissä olisi mun makuun huomattavasti mukavemmat penkit. Myös noiden uudempien alumiinikojelauta on enemmän mun makuun ja vanteet yms. Pyyntihinta on pari tonnia enemmän noissa uudemmissa ja verojakin tulee enemmän... Onkohan se sen arvoista?

Löytyykö Ruotsista parempikuntoisia autoja keskimäärin kuin tuollainen Sveitsistä Viroon tuotu? Ainakin voisi kuvitella vähemmän ruostetta olevan noissa Sveitsin tuonneissa?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

9-5 ei kyllä pahemmin ruostu että en usko olevan siinä juurikaan eroa kun ruostetta saa etsiä noista ihan alkupään malleistakin hakemalla.

Siihen onko 02-> malli lisähinnan väärti en osaa ottaa kantaa, mutta jos sellaisen haluaa eli käytännössä on niistä varusteista/muutoksista valmis sen verran maksamaan niin miksipä ei. Lähinnähän erot on juuri nuo mitkä olet listannut. Omaan silmään ensimmäinen 9-5 on keulaltaan parhaimman näköinen joten otin mieluusti sellaisen joskin omaa valintaa saneli pitkälti myös hintaluokka.

Varmaan automaatissa ero on selkeämpi kun saa 5-vaihteisen 4-vaihteisen sijasta, manuaalissa erot on kosmeettisemmat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noin niinkun teoriassa saattaisi kiinnostaa, että mitenkäs menee Viron rekisterissä olevan auton Suomeen tuonti helpoiten/halviten? Kauppakirjojen sun muiden dokumenttien (rekisteriote yms) kanssa ARK:lle, jossa sitten Viron rekisteristä poisto, ja samalla hommataan jotkut siirtokilvet + vakuutus, ajetaan laivaan ja laitetaan kotosatamassa Suomen autoveroruletti käyntiin?
Missäs Tallinnassa on ARK? :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

V.J.S kirjoitti: Missäs Tallinnassa on ARK? :)
Estonia pst 1/3 II korrus ja Mäepealse tn 19
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Ja sit kannattaa muistaa myös Sauen ARKin olemassaolo, jos Tallinnan toimisto on yllättäen kiinni....
Osoite on Uusaru5 A, Saue.

http://www.regio.ee/?op=body&id=24&mark ... ircle_anim
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Zomm kirjoitti:Ja sit kannattaa muistaa myös Sauen ARKin olemassaolo, jos Tallinnan toimisto on yllättäen kiinni....
Osoite on Uusaru5 A, Saue.

http://www.regio.ee/?op=body&id=24&mark ... ircle_anim
Kiitos tiedosta. Mahtaako olla siitä tietoa, että onko Tallinnan byroo yllättäen esim. huomenna (maanantaina) kiinni? :wink:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V.J.S kirjoitti:Noin niinkun teoriassa saattaisi kiinnostaa, että mitenkäs menee Viron rekisterissä olevan auton Suomeen tuonti helpoiten/halviten? Missäs Tallinnassa on ARK? :)
Noin niinkuin teoriassahan homma menee näin:
1. Tsekkaile passeli kulkupeli netistä ja hommaa itsesi pelipaikoille. Itse hyödynsin, siis teoriassa, LindaLineä menomatkalla (23 ja risat €, matka-aika 1,5h).
2. Tutkaile asiantuntijan elkein ykkösvaihtoehtoasi ja totea sen statukseksi kauniisti sanoen "ihan lupaava projekti", kun käyttöautoa juniorinkuskauskapasiteetilla mammalle olet hakemassa.
3. Siirry seuraavien vaihtoehtojen kimppuun, mitä epämääräisempi autohäkkimyymälä venäläisin myyjin varustettuna, sen parempi. :D
4. Löydä normikuntoinen Saab (ei siis olla yltiöoptimistisia ja etsitä hyväkuntoista :lol: ) ja tinkaa itsesi tainnoksiin.
5. Hintasopuun päästyänne fyrkat tiskiin (Eurotkin käy), kauppakirja ja rekisteriote käpälään (alkuperäiset, myyjälle kopiot). Maksukuitti on yllä kuvatunlaisissa liikkeisä ihan yhtä tuntematon käsite kuin suomalaisille putkimiehillekin :wink:
6. Älä usko myyjää siinä, että tässä on kaikki dokkarit mitkä tarvitset eikä ARK:lle ole mitään asiaa, vaan käy ensin myyjän kilvillä ajellen Tallinnan keskustan ARK:lla heittämässä hukkareissu (no okei, ei se ihan hukkareissu ollut, keskustan tiskin ladyt oli melko edustavia 8O Siis teoriassa :lol: ). Tuolla konttorilla eivät käsittele kuin ajokorttiasioita.
7. Suuntaa Mustamäen ARK:lle, irrota Viron kilvet ja ne mukanasi kävele konttorille. Pyydä "transiit kilpiä" Suomeen vientiä varten info-tiskiltä. Täti antaa vuoronumeron ja lapun joka täytellään.
8. Vuoroasi odotellessa käy palvelutiskien aulan takavasemmassa nurkassa (sisäänkäynniltäpäin katsoen :) ) olevassa pankissa maksamassa 1830 EEK transiit-kilvistä, Kroonit tai luottokortti (myös Electron tai Maestro) käy, Eurot ei.
9. Maksukuitti kourassa omalla vuorollasi palvelutiskille, josta saa virkailijalta pienen paperinpyörittelyn jälkeen transiit kilvet ja Viron rek.otteen
10. Sitten koordinaateiksi n. 1,5m vasemmalle siitä 1830EEKin maksutiskiltä, jossa otetaan vakuutus (Kindlustus :D ). Vaihtoehtoja on yhdestä päivästä alkaen, esim. kolmen vuorokauden vakuutus Mustalle Saabille maksaa 201 EEK.
11. Lätkäse transiit-kilvet paikoilleen ja kuin ihmeen kaupalla aja ilman isompia porsimisia satamaan, josta hankit biletin ensimmäiseen vapaaseen autolauttaan (Viking, Tallink tai Eckeröline, LindaLinellä ei ole autolauttoja). Ihastele lautalla umpijurristen känni-idioottien toilailuja ja tunne ylpeyttä suomalaisuudestasi. Osta mammalle suklaata tuliaisiksi.
12. Suomen päässä aja urpona puusilmänä ohi Länsiterminaalin Tullista. Huoma erheesi liian myöhään, jätä katiska lähimpään parkkiin ja kävele teoriassa kiellettyä kävelyreittiä takaisin tullikonttoriin ja laita veroarpa vetämään tai tee ainakin "käyttöönottoilmoitus".

Että noin siis saattaisi homma mennä jos niikseen tulee :wink: :mrgreen:

P.S: Jos joku on TÄSTÄ kiinnostunut, niin voin laitta lisäinfoa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jaaaa? Olipas hauska reissu, näin ulkopuolisen havannoijan näkökulmasta. Minkäslaisen Mustan auton männän palasten kuvia seuraavaksi katsellaan? :lol:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

peinu kirjoitti:Jaaaa? Olipas hauska reissu, näin ulkopuolisen havannoijan näkökulmasta. Minkäslaisen Mustan auton männän palasten kuvia seuraavaksi katsellaan? :lol:
Nooh, siis tässähän suurimpana ostopäätökseen vaikuttavana tekijänä oli se, että voimapakettina ei todellakaan ollut mikään Saabin suunnitelema susi nelipyttyisenä kammottavasti ropeltava huohotusvammapotilas ekohippimatalakitkamännillä, saatika jokin isuzun, ooppelin tai mitä pahinta, fiatin maatalousmoottori :)

Sen sijaan pannuhuoneessa pöhisee erinomaisen nerokas, australialaista (Holden?) alkuperää oleva GM:n 3.0 litrainen V6 konsernimoottori, josta Saab on pilannut vain toisen sylinteriryhmän pakosarjan "asymmetrisellä" turbohifistelyillään :wink: Koneen jatkeena tietenkin hienostunut automaattivaihteisto ja nahkapenkeittä ei kai ole ikinä yhtään autoa edes valmistettu? :)
Juniorin kuskausta silmällä pitäen tietenkin suurempitavaratilainen versio ja jcarlsonin menestyksen innoittamana ostoksilla kävin luotettavalla Virolaisella autohäkkikauppiaalla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tonee
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 21:06
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa

Viesti Kirjoittaja tonee »

En jaksanut lukea koko ketjua läpi ja pahoittelut siitä!
Miten on nyt sveitsistä tuodun auton tuonti suomeen kun ei ole viron rekisterissä?
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
Vastaa Viestiin