Veropäätöksistä

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Veropäätöksistä

Viesti Kirjoittaja PVI »

Kuinka kauan teillä on nykyään kestänyt tuon veropäätöksen saaminen? Autoni on tuotu marraskuun alussa, mutta ei ole vielä näkynyt veropäätöstä. Auto ei ole mitenkään erityisen harvinainen ja näyttää saman ikäisiä olevan myynnissä käytettynä autokaupoissa. Mistäkähän mahtaa kiikastaa. Niin auto on 9-5 Aero Wagon A -01.

Täytyy käydä varmaan tullissa hakemassa lisää tilapäistä ajoaikaa, kun näyttää loppuvan vuoden loppuun.

PVI
9-5 Aero Wagon A -01
9000CDE 2,3t -95
900S -90 (myynnissä, 1450 €, mukaan kaikki satkuun tallista sopiva kampe)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kyllä se sen kolme kuukautta tahtoo kestää.
Mutta älä huoli ei se ajoaika kerkeä loppua kun maksulappu kolahtaa
postilaatikkoon/luukkuun.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Meniköhän noin viikko katsastuksesta päätökseen, oli ajoaika jo vähissä.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

moi,

mulla tuli päätös kahdessa viikossa

9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Tuo tarrakilpien ajoaika on papereiden mukaan vuoden loppuun. Vaikka silloin ei ole vielä kulunut kolmea kuukautta. Täytyy käydä tullissa pyytämässä lisää aikaa, jos aikoo ensi viikolla vielä laillisesti ajella:)

PVI
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

mulla tuli päätös 3 päivää ennen ajoajan loppumista
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Minulla on päätös tullut kahdessa tuontiautossa kolmessa viikossa. Toinen on verotettu Turun- ja toinen Helsingin tullipiirissä.

Itse toivoisin mahdollisimman pitkää käsittelyaikaa, sillä ajoneuvoveroahan ei mene ajalta, jolloin autoa käytetään tullin siirtomerkein, vaan sitten vasta, kun olet auton rekisteröinyt suomen kilpiin. 8O
Olen sanonut tullissa, ettei kiirettä ole, mutta eipä käsittelyaika ole muuttunut pidemmäksi. :oops:
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Onko tämä sitten ennätys, veropäätös päivässä.
Näin oulussa 2kk sitten kun tuo 9000 tuli haettua.
Lyhyt käsittelyaika pääsi todella yllättään, tuli hieman kiire saada katsastuksesta läpi.
2.5kk meni entisessä ng900
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Mimmi kirjoitti:Kaveri on parin auton kanssa saanut veropäätöksen käteen Vaasan Tullissa. Toinen autoista oli Saab 9000CSE ja toinen BMW725d.
Se oli silloin "hyvään aikaan" nyt kuulemma taas menee paljon kauemmin? , itsellä muutaman kerran käynyt noin.
Toisaalta tullin uuden ohjeen mukaan ei enää onnistu joustavat noudot.

copy/paste:
Autoverotuspäätöksen tiedoksianto muuttuu 1.12.2005

Autoverotuspäätös lähetetään verovelvolliselle 1-luokan kirjeenä 1.12.2005 lähtien.

Isojen yritysasiakkaiden kanssa voidaan toimipaikkakohtaisesti sopia, että autoverotuspäätökset noudetaan Tullista.

Autoverotuspäätökseen ei laiteta merkintää verojen maksamisesta, joten autoverotuspäätöksestä ei voi päätellä onko vero maksettu. Tullin lupa ajoneuvon rekisteröintiin lähetetään katsastustoimipaikoille viranomaistietä.

Pankkiin maksettu autovero näkyy Tullin maksuseurannassa noin kahden pankkipäivän kuluttua maksusta. Tullin lähettämä rekisteröintilupa näkyy katsastustoimipaikoilla rekisteröintiluvan lähettämistä seuraavana päivänä.

( Tullihallitus )
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Tänään tuli lappu että tarrakilvillä on ajoaikaa se 3kk eikä vain vuoden loppuun. Eipä oo Tampereen tullista tullu aeroon vielä päätöstä, odotellaan. (2.12 tullattu) Aivan sama, auto on kuitenkin seisonnassa kevääseen asti.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

saahan tarrakilpiseen vaikka kaskon, tai vaikka ei olisi edes tarroja. Riittää, että auton pystyy jotenkin tunnistamaan ja vielä se että vakuutusyhtiö suostuu sen tekemään :)

Sinikkaan sain kaskon kun se oli vielä Frankfurtissa eikä runkonumeroakaan ollut tiedossa. Itsekin olin nähnyt auton vain kuvissa. Sanoivat vakuutusyhtiössä, että ilmoita edes se runkonumero kun saat tietoon...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Mimmi kirjoitti:Juu, kyllä näinpäin saa helpostikin. Itsekin otin kaskon voimaan jo Saksalaisen Saab-liikkeen pihalta ja liikennevakuutuksen Suomeen tultaessa.
En ole vain kuullut tarrakilpisen seisonnasta koskaan, kaverikin on kironnut sitä seisomattomuutta.
Itse olen AINA ottanut sekä liikenteen ja kaskon "etukäteen" niin että olen saanut mukaan reissuun vakuutustodistuksen ja olen vain varmistanut runkonumeron puhelimella suomeen vakuutusyhtiöön kun kauppa on varmistunut.

Saksastahan pitää ottaa vakuutus mutta onpahan kotimainen vakuutus ollut voimassa jo ajoon lähdettäessä. Ruotsin reisuilla on ollut hyvä näyttää myyjälle että on oma vakuutus voimassa niin on saanut ajaa heidän kilvillä suomeen.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:Juu, kyllä näinpäin saa helpostikin. Itsekin otin kaskon voimaan jo Saksalaisen Saab-liikkeen pihalta ja liikennevakuutuksen Suomeen tultaessa.
En ole vain kuullut tarrakilpisen seisonnasta koskaan, kaverikin on kironnut sitä seisomattomuutta.
No ainkin if:llä se näkyy siellä kansiossa niinkuin toi toinenkin auto ja sille on jo joku rekisterinumerokin generoitunut. Sieltä ilmotin seisontaan. Ei oo laskua tullu mutta en nyt näe mitään syytä miksei onnistus.
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Mulle tuli postissa päätös eilen Oulun tullista. Auto tullattu pe 23.12. ja päätös päivätty ti 27.12. eli seuraavalle arkipäivälle. 282tkm ajettu 9000CSE 1/95 ja veroa 1814€. Se on hieman alle sen mitä odotin mutta silti paljon :x Remonttia on piisannut mutta nyt pelittää :)
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

9000CD23T kirjoitti:Kyllä se sen kolme kuukautta tahtoo kestää.
Mutta älä huoli ei se ajoaika kerkeä loppua kun maksulappu kolahtaa
postilaatikkoon/luukkuun.
Kylläpä se ajoaika hyvinkin saattaa umpeutua, näin kävi äitin ysikutosen kanssa. Eikä kukaan tuossa puljussa ota vastuuta tapahtuneesta. Ei muuta kuin uudestaan katsastettavaksi :evil:

Omien autojen kanssa (4 kpl) tullut aina ihan viime tingassa päätös, ei ole aina voinut rauhassa maksaa pankkiin päätöksen tultua vaan pitänyt käydä tullissa erikseen että saa tullileiman paperiin.
#961
Vastaa Viestiin