![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Niin meinasi unohtua Aero vuosimallia 97 ja ajettu 260tkm.
Aero on rekisteröity Sveitsiin uutena, josta se on tullut muuttoautona Ruotsiin.Ja et tarvitse vastaavuus todistusta autoosi mikäli se on ollut ruotsissa uudesta asti.. -97 vuoden autoista löytyy jo ruotsin rekisteriotteestanormitukset ettei tarvi hommata vastaavuustodistuksia autoon.
Kauppakirja toki tuli tehtyä, pohjana oli vägverketin kaksisivuinen planketti joka sisältää myös vakuuden myyjältä että auto ei ole lainan kiinnityksenä. Saman asian näkee myös vägverketin kyselystä.Oltsa kirjoitti:Kiitos vastauksestasi vtp9k. Vaikutti tuo auton tuonti melko kivuttomalta kohdallasi. Teitkö myyjän kanssa mitään erillistä kauppakirjaa? Kuinkas tuon katsastuksen kanssa kyselivätkö vaatimuksenmukaisuustodistusta? Uskaltaako kysyä paljon jouduit pulittamaan verottajalle. Jätitkö rekisteri kilvet satamassa omistajalle?
Vauhdikkaita ajonautintoja "uuden" Aerosi kanssa.
Oltsa kirjoitti:Lueskelin hieman vanhoja topikkeja aiheesta. Melko sekavalta koko prosessi vaikuttaa.Seuraavassa muutama vaihtoehto kuinka ajattelin hoitaa prosessin.
Molemmat rek. osat mukaan, kauppakirja, auto kilvissä laivaan ja uitto Suomeen. Auto tulliin ja rek. katsastus, jonka jälkeen palautan ostajalle rek.kilvet ja ilmoitusosan, jotta voi poistaa auton Ruotsn rekisteristä.
Täytyy kysyä kuvia huoltokirjasta ja muista papereista (kuvia itse autosta jo tullut)Itse sain myyjältä tutkittavaksi hyvien kuvien lisäksi huoltokirjan, rekisteriotteet, kauppakirjan pohjan ja muita papereita pdf-tiedostoina.
Tuonti on loppujen lopuksi hyvin yksinkertainen prosessi ettei kannata sen vuoksi ostaa Pappamallia suomesta.
Itsekin noihin "lepakko" jakkaroihin ihastunut, joten ei taida olla paluuta karvalakkiinPenkit ovat todella hyvät!
Juu, niinhän siinä näköjään lukee.Kertookos tuo, "Fordonet du sökt är registrerat på en privatperson" että auto on yksityisellä eikä minkään rahoitusyhtiön nimissä?
Tästä olen samaa mieltä. Ei tuo pahemmin stressiä aiheuttanut, byrokratiakin meni niin sujuvasti että vieläkin ihmetyttää.Tuonti on loppujen lopuksi hyvin yksinkertainen prosessi ettei kannata sen vuoksi ostaa Pappamallia suomesta.
Ei muuten onnistu enää, joten molemmat osat alkuperäisinä ruotsista mukaan vaan.suorsa kirjoitti:Rekisteröinti onnistuu myös ilman tuota ruotsalaista ilmoitusosaa (keltainen paperi). Joutuvat vaan Suomessa tekemään katsastuskonttorilla kyselyn Ruotsin viranomaisille, että onko auto poistettu rekisteristä Ruotsissa. Tähän operaatioon menee päivä tai pari.