Saab 900 vm 1996 Jarrujen vaatimuksenmukaisuustodistus
Saab 900 vm 1996 Jarrujen vaatimuksenmukaisuustodistus
Elikkä otsikon mukaisen auton hommasin kaverin kautta ruotsista. Tänää rekisteröintikatsastus tyssäsi konttorilla siihen, että vaati vaatimuksenmukaisuustodistusta. No aikansa ihmeteltii ja sitte kelpasi ruotsalaisesta rekisteriotteesta kaikki muut merkinnät paitsi jarrulaitteista.
Eli hylätty tuli, koska ei ole vaatimuksenmukaisuustodistusta jarrulaitteista. Vino pino on papereita auton mukana tullut, mutta ota tästä selvää sitten.
Onko ainoa keino nyt sitten Saabilta hakea tämä lappunen jarruista?
Eli hylätty tuli, koska ei ole vaatimuksenmukaisuustodistusta jarrulaitteista. Vino pino on papereita auton mukana tullut, mutta ota tästä selvää sitten.
Onko ainoa keino nyt sitten Saabilta hakea tämä lappunen jarruista?
Viimeksi muokannut Tyny, Ti Kesä 20, 2006 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Kannattaa kysellä muistakin lähiseudun katsastuskonttoreista että vaaditaanko niissä vaatimuksenmukaisuustodistusta. Itse toin autoni saksasta ja Loimaalla kyseistä lappusta vaadittiin. Sitten soitto Forssan autokeitaan katsastuskonttorille, jossa vastaus oli että ei tarvi. Suuntasin siis sinne. Tällaisessa hommassa haiskahtaa vähän rahastuksen maku. Olisko jotain satasen päälle maksanut kyseinen paperi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Joo no jos sitä nyt vaihtaa konttoria ni eikös sitä pidä sit maksaa uudestaan rekisteröintikatsatusmaksu uudelle konttorille joka on saman hintainen kun tuo vaatimuksenmukaisuustodistus jarruista GM:ltä?
EY hyväksynnästä tiedä, Ruotsin rekkarista löyty melu ja pakokaasu hyväksynnät, mutta ei jarruhyväksyntää.
Muista papereista mitä auton mukana tuli en löytän mitään todistusta mistään.
On huoltokirja, manuaali, huoltoohjelmakirja ja vino pino kuitteja.
Ei taida auttaa kun tilata GM:ltä keskiviikkona tuo todistus kun niitä hoitava henkilö tulee töihin lomilta.
EY hyväksynnästä tiedä, Ruotsin rekkarista löyty melu ja pakokaasu hyväksynnät, mutta ei jarruhyväksyntää.
Muista papereista mitä auton mukana tuli en löytän mitään todistusta mistään.
On huoltokirja, manuaali, huoltoohjelmakirja ja vino pino kuitteja.
Ei taida auttaa kun tilata GM:ltä keskiviikkona tuo todistus kun niitä hoitava henkilö tulee töihin lomilta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Voi hel...ti tota touhua. Juuri katsastettiin kaksi ng avoa vm 1995 ja mitään jarruihin liittyvää ei kyselty.
Kannattaa aina kysellä ennenkuin maksaa katsastusmaksun mitä lappuja konttori autosta pyytää sillä meilläkin toinen meinattiin katsastaa K1:sellä mutta rupesivat puhumaan todistuksista niin lähdettiin heti pois ja homma hoitui toisella asemalla tosta vaan ilman mitään intoilua.
Olen ollut katsastamassa ainakin yli kymmentä tuontiautoa väliltä 1990 - 2002 ja ikinä ei kukaan ole jarruista mitään pyytänyt.
Onkohan ne ihan järjissään kun luulevat että ruotsissa on eri jarrut kuin suomessa
Nyt olisi hyvä kaikkien tietää mikä ja missä vaatii tollaista todistusta niin kaikki muut voi kiertää aseman kaukaa......
Eikö sinulla ole tälläistä lappua konehuoneessa/konepellissä sillä siinähän on tuo E4 hyväks. ja 13 R- on jarrujen hyv.
Kannattaa aina kysellä ennenkuin maksaa katsastusmaksun mitä lappuja konttori autosta pyytää sillä meilläkin toinen meinattiin katsastaa K1:sellä mutta rupesivat puhumaan todistuksista niin lähdettiin heti pois ja homma hoitui toisella asemalla tosta vaan ilman mitään intoilua.
Olen ollut katsastamassa ainakin yli kymmentä tuontiautoa väliltä 1990 - 2002 ja ikinä ei kukaan ole jarruista mitään pyytänyt.
Onkohan ne ihan järjissään kun luulevat että ruotsissa on eri jarrut kuin suomessa
Nyt olisi hyvä kaikkien tietää mikä ja missä vaatii tollaista todistusta niin kaikki muut voi kiertää aseman kaukaa......
Eikö sinulla ole tälläistä lappua konehuoneessa/konepellissä sillä siinähän on tuo E4 hyväks. ja 13 R- on jarrujen hyv.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Äsken kävin kurkkaamassa uudestaan ja en kyllä löydä tuollaista lappua mistään, joko olen puusilmä tai sitä ei ole.
Repsikan valon kohdalla on tyyppikilpi, kuskin valon kohdalla joku numerosarja ja sitten melkein keskellä konepellin ja tuulilasin välisen tiivisteen kohdalla tuo auton korinumero vai minkä onkaan.
Kyllä alkaa vituttamaan pikkuhiljaa..
Repsikan valon kohdalla on tyyppikilpi, kuskin valon kohdalla joku numerosarja ja sitten melkein keskellä konepellin ja tuulilasin välisen tiivisteen kohdalla tuo auton korinumero vai minkä onkaan.
Kyllä alkaa vituttamaan pikkuhiljaa..
Tuo on mulla cab:issa konepellissä( sisäpuolella ) vas.alakulmassa saranan vieressä.Tyny kirjoitti:Äsken kävin kurkkaamassa uudestaan ja en kyllä löydä tuollaista lappua mistään, joko olen puusilmä tai sitä ei ole.
Repsikan valon kohdalla on tyyppikilpi, kuskin valon kohdalla joku numerosarja ja sitten melkein keskellä konepellin ja tuulilasin välisen tiivisteen kohdalla tuo auton korinumero vai minkä onkaan.
Kyllä alkaa vituttamaan pikkuhiljaa..
Autosi konepelti varmaan joskus maalattu ja uutta tarraa ei ole liimattu paikoilleen.
Siispä liikkeeseen tilaamaan::
Article : Nimilappu
PartNo : 4444501
Usage : 1996, ECE-APPROVALS
Order Quantity : 1
Hinta noin 3 euroa
ja tarran liimaus ja avot
Viimeksi muokannut valtteri, Ti Kesä 20, 2006 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Suuret kiitokset valtterille!
Tänää hain Kouvolan Laakkoselta ( Ensimmäinen asiointi muussa mielessä kuin renkaanpotkinnassa ja kyllä on paska paikka ) tuon tarran.
Maksoin 1,2€ ja leimasin repsikan puolelle konepellin nurkaan.
Konttorille ja sama inssi katsomaan. Katto tarran, otti kuvan siitä ja sano, että tämä riittää hänelle. Mennään sisälle tekemään paperit.
Homma pulkassa kaikin osin. Autoveropäätöstä odotellessa
Tänää hain Kouvolan Laakkoselta ( Ensimmäinen asiointi muussa mielessä kuin renkaanpotkinnassa ja kyllä on paska paikka ) tuon tarran.
Maksoin 1,2€ ja leimasin repsikan puolelle konepellin nurkaan.
Konttorille ja sama inssi katsomaan. Katto tarran, otti kuvan siitä ja sano, että tämä riittää hänelle. Mennään sisälle tekemään paperit.
Homma pulkassa kaikin osin. Autoveropäätöstä odotellessa
KiitosTyny kirjoitti:Suuret kiitokset valtterille!
Tänää hain Kouvolan Laakkoselta ( Ensimmäinen asiointi muussa mielessä kuin renkaanpotkinnassa ja kyllä on paska paikka ) tuon tarran.
Maksoin 1,2€ ja leimasin repsikan puolelle konepellin nurkaan.
Konttorille ja sama inssi katsomaan. Katto tarran, otti kuvan siitä ja sano, että tämä riittää hänelle. Mennään sisälle tekemään paperit.
Homma pulkassa kaikin osin. Autoveropäätöstä odotellessa
Toivottavasti veropäätöskin "onnistuu".
t:valtteri
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"