Kannattaako tuonti saksasta?
Kannattaako tuonti saksasta?
9-5 2,0t wagon 98-99
budjetti max 13.000Eur
tarkoitus olisi käyttää kaverin hyväksi todettua välittäjää, joka myös tarkistaa auton.
kilometrilukema >100t ja max 200t
ei tarvitse olla mikään huippuvarusteltu
autoa on tarkoitus pitää ainakin 5v
Mitä arvioisitte
Säästyykö euroja ja saanko paremman auton kun suomesta?
Rittääkö budjetti? (auto 6-8kEur, verot 5-6kEur)
Mallikaan ei ole ainoa vaihtoehto
Mikä olisi teidän valinta kyseisellä rahasummalla?
budjetti max 13.000Eur
tarkoitus olisi käyttää kaverin hyväksi todettua välittäjää, joka myös tarkistaa auton.
kilometrilukema >100t ja max 200t
ei tarvitse olla mikään huippuvarusteltu
autoa on tarkoitus pitää ainakin 5v
Mitä arvioisitte
Säästyykö euroja ja saanko paremman auton kun suomesta?
Rittääkö budjetti? (auto 6-8kEur, verot 5-6kEur)
Mallikaan ei ole ainoa vaihtoehto
Mikä olisi teidän valinta kyseisellä rahasummalla?
Re: Kannattaako tuonti saksasta?
Itse en enää osta Saksasta autoa, kaksi viimeisintä olleet konevikaisia, ajavat tuhatta ja sataa siellä ja tuskin ymmärtävät mistään turbon jäähdyttelykäytöstä tms.mikaels kirjoitti:9-5 2,0t wagon 98-99
budjetti max 13.000Eur
tarkoitus olisi käyttää kaverin hyväksi todettua välittäjää, joka myös tarkistaa auton.
kilometrilukema >100t ja max 200t
ei tarvitse olla mikään huippuvarusteltu
autoa on tarkoitus pitää ainakin 5v
Mitä arvioisitte
Säästyykö euroja ja saanko paremman auton kun suomesta?
Rittääkö budjetti? (auto 6-8kEur, verot 5-6kEur)
Mallikaan ei ole ainoa vaihtoehto
Mikä olisi teidän valinta kyseisellä rahasummalla?
Jos Saabia olisin vailla niin ehkä hakisin suoraan Ruotsista, on lohkolämmitin ja nastarenkaatkin valmiina
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lisäksi Saksasta hakiessa tulee kuluja jotain 1500e, kun taas Ruotsista paljon vähemmän, ja Ruotsinreissun voi hoitaa vaikka yhdessä vuorokaudessa.
katso nyt ainakin että on täysi huoltokirja ja huollot tehty ajallaan että moottoritakuu olisi voimassa.
mielestäni noin vanhaa 9-5.ttä ei kannata hakea, niitähän löytyy kotimaastakin jo kymppitonnilla.
Edit: tuo hieman ihmetyttää:
Miten nuo kaksi asiaa mahtuvat samaan lauseeseen, ilman muuta kaikki mahdolliset (ja mahdottomat) varusteet mitä ikinä löytyy, ja mieluiten vielä automaattilaatikollakin, varustelu ei juurikaan vaikuta verotukseen, mutta karvalakkimallista autoa on vaikea myydä aikanaan eteenpäin.mikaels kirjoitti:ei tarvitse olla mikään huippuvarusteltu
autoa on tarkoitus pitää ainakin 5v
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kannattaako tuonti saksasta?
ng900aero kirjoitti: karvalakkimallista autoa on vaikea myydä aikanaan eteenpäin.
Myös hyvinvarustellun suomi Aeromallin myyminenkin osoittautui mahdottomaksi tällä foorumilla. Muualla en ole viitsinyt vielä kokeilla.
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Kannattaako tuonti saksasta?
Itse olen ostanut kolme autoa (2 Saabia) Saksasta, eikä mitään koneeseen liittyviä ongelmia toistaiseksi ole ilmennyt missään niistä. Toinen saabeista oli itse asiassa vajaat 300tkm ajettu 2.3t 9000, jonka kone oli hyvin terve, mm. tasapainoakselin ketju paikallaan... Uusimman 3.0t 9-5:n kanssa saa vielä vaan koputtaa puuta, mutta toistaiseksi pelittää. En näe syytä, miksi huoltokirjan mukaan huollettua, itse tarkasti hyväksi havaitsemaa Saabiakin ei voisi Saksasta ostaa, jos hinta on kohdallaan ja myyjä etukäteen luotettavan oloinen. Ja saahan noihin yleensä toiset vanteet kuitenkin mukaan. Konevikaisia 9-5:a riittää kuuleman mukaan kyllä Suomessakin vaikka kuinka paljon.ng900aero kirjoitti:
Itse en enää osta Saksasta autoa, kaksi viimeisintä olleet konevikaisia, ajavat tuhatta ja sataa siellä ja tuskin ymmärtävät mistään turbon jäähdyttelykäytöstä tms.
Lisäksi Saksasta hakiessa tulee kuluja jotain 1500e, kun taas Ruotsista paljon vähemmän, ja Ruotsinreissun voi hoitaa vaikka yhdessä vuorokaudessa.
Hakukulut saa mielestäni helposti alle tonnin ja kivan reissun muutamalle ihmiselle kaupan päälle. Esimerkiksi:
Ryanairilla lento Hahniin: n. 70e/hlö lyhyehköllä varoajalla
Vuokra-auto auton luo: n. 100-120e
Lautta + silta Saksa-Ruotsi: 90e
Bensat takaisin Ruotsin kautta: n. 250-300e
Lautta Tukholma-Turku (2h hytti päivälautta): n. 100e
Hotellit Saksassa: n. 50-70e/yö (http://www.hotel.de on hyvä edullisen hotellin etsinnässä)
Epäilemättä Ruotsissa on kuitenkin Saab-valikoimat suuremmat kuin Saksassa.
Viimeksi muokannut Trooper_75, Ti Elo 22, 2006 05:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä ruotsi on minunkin mielestä se ykkösmaa mitä saabien tuontiin tulee. Jotenkin tuntuu myös että ruotsi-autoa pidetään yleensä "turvallisempana" ja näinollen helpompi myydä. On niistä ehkä pidettykin parempaa huolta siellä missä niitten päälle ymmärretään parhaiten, sekä huollossa että käytössä. ![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Re: Kannattaako tuonti saksasta?
Alkuperäiseen kysymykseen mitenkään liittymättä vastaan kuitenkin; Ei taida saabisteilla olla rahaa. Molemmat tonnari aeroni on mennyt kaupaksi nettiauton kautta.Ansis kirjoitti:Myös hyvinvarustellun suomi Aeromallin myyminenkin osoittautui mahdottomaksi tällä foorumilla. Muualla en ole viitsinyt vielä kokeilla.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
no onhan se niinkin.
meinaan tulisi pyrkiä ostamaan yksityiseltä auto niin saksassa kuin ruotsissakin.
huoltokirja ja 1 omistaja ovat suht aina parempi vaihtoehto kuin kadunvarsi tukholmassa tai häkkitarhan heiluvat ovet saksassa.
Karstaa en ole havainnut saksasta tuoduissa olevan,koneet olleet kunnossa.
Ruotsissa vaan toi talvi on kovempi kuin etelä saksassa...
Tutkitaan tilannetta
huoltokirja ja 1 omistaja ovat suht aina parempi vaihtoehto kuin kadunvarsi tukholmassa tai häkkitarhan heiluvat ovet saksassa.
Karstaa en ole havainnut saksasta tuoduissa olevan,koneet olleet kunnossa.
Ruotsissa vaan toi talvi on kovempi kuin etelä saksassa...
Tutkitaan tilannetta
Itse en lähde saksaan seikkailemaan, vaan käytän kaverin suosittelemaa välittäjää. Näiden omien alustavien tutkimuksien jälkeen käyn kysymässä paljonko ottaa toimituskuluja. Tuskinpa sentään 1.500??
Onko 9-5 sen moottori huonompi kun tonnarin? Omalla tonnarilla ajettu 367t eikä moottorissa ole ollut mitään vikaa. Tosin ajan suomen nopeusrajoituksien mukaan. Kyllähän kaiken saa ajettua paskaksi, mutta kai saabin moottori on tehty kestämään myös vähän kovenpaa ajoa.
Mitähän vikaa niissä koneissa oikein on, jos täällä kotimaassakin on vaikka kuinka paljon??
Tekeekö Saab/GM vielä niitä 100tkm testejä, jossa ajetaan kaasupohjassa?
Kotimainen kymppitonnin yksilö taitaa olla, vähän toisen kuntoinen kun saksalainen 7t+verot...
Onko 9-5 sen moottori huonompi kun tonnarin? Omalla tonnarilla ajettu 367t eikä moottorissa ole ollut mitään vikaa. Tosin ajan suomen nopeusrajoituksien mukaan. Kyllähän kaiken saa ajettua paskaksi, mutta kai saabin moottori on tehty kestämään myös vähän kovenpaa ajoa.
Mitähän vikaa niissä koneissa oikein on, jos täällä kotimaassakin on vaikka kuinka paljon??
Tekeekö Saab/GM vielä niitä 100tkm testejä, jossa ajetaan kaasupohjassa?
Kotimainen kymppitonnin yksilö taitaa olla, vähän toisen kuntoinen kun saksalainen 7t+verot...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Tuo hinta on hyvin realistinen, sisältäen kaikki kulut. Ei se tuonti saksasta ilmaista ole kuitenkaan. Ja pitäähän sitä jäädä välittäjällekin jotain käteen. tuossa jotain moottoriongelmista jos et ole jo sattunut lukemaan, http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15138mikaels kirjoitti:Itse en lähde saksaan seikkailemaan, vaan käytän kaverin suosittelemaa välittäjää. Näiden omien alustavien tutkimuksien jälkeen käyn kysymässä paljonko ottaa toimituskuluja. Tuskinpa sentään 1.500??
Onko 9-5 sen moottori huonompi kun tonnarin?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Kannattaako tuonti saksasta?
On se 3.0t ainakin siitä parempi ettei se sotke itte itteään.Trooper_75 kirjoitti:Itse olen ostanut kolme autoa (2 Saabia) Saksasta, eikä mitään koneeseen liittyviä ongelmia toistaiseksi ole ilmennyt missään niistä. Toinen saabeista oli itse asiassa vajaat 300tkm ajettu 2.3t 9000, jonka kone oli hyvin terve, mm. tasapainoakselit paikallaan... Uusimman 3.0t 9-5:n kanssa saa vielä vaan koputtaa puuta, mutta toistaiseksi pelittää. En näe syytä, miksi huoltokirjan mukaan huollettua, itse tarkasti hyväksi havaitsemaa Saabiakin ei voisi Saksasta ostaa, jos hinta on kohdallaan ja myyjä etukäteen luotettavan oloinen. Ja saahan noihin yleensä toiset vanteet kuitenkin mukaan. Konevikaisia 9-5:a riittää kuuleman mukaan kyllä Suomessakin vaikka kuinka paljon.ng900aero kirjoitti:
Itse en enää osta Saksasta autoa, kaksi viimeisintä olleet konevikaisia, ajavat tuhatta ja sataa siellä ja tuskin ymmärtävät mistään turbon jäähdyttelykäytöstä tms.
Lisäksi Saksasta hakiessa tulee kuluja jotain 1500e, kun taas Ruotsista paljon vähemmän, ja Ruotsinreissun voi hoitaa vaikka yhdessä vuorokaudessa.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Niitä välittäjiä on tullut käytettyä muutaman kerran (tai oikemmin 4 kertaa, joka kerralla eri tyyppi), monenmoisia sählääjiä tuntuu alalla olevan, positiivisin kokemus on tästä kaverista:
http://www.kukkonen-auto.cjb.net/
Homma toimi todella hienosti ainakin sen yhden tonnarin kohdalla jonka hän minulle etsi.
Mutta varmaan muitakin päteviä herroja löytyy, jos joskus vielä tulee tarve hankkia auto Saksasta (mihin en usko) niin en harkitsekaan muita.
Viimeisin jobbari oli sellainen huithapeli ettei pahemmasta väliä
Kylläpä ne kokonaiskulut tahtovat olla yli tonnin, usein hyvä yksilö löytyy etelästä jolloin sen rahtikulut ensin satamaan + laivarahti + välittäjän palkkio, paperit, mahdolliset siirtokilvet + vakuutus, jne.
Itse selaisin mieluummin vastaavia autoja Blocketista tai muista ruotsalaisista sivustoista, hakukulut voisivat olla vain jopa 500e luokkaa ja valinnanvaraa on Saabien kohdalla enemmän, ja ainakin itse tutkisin henkilökohtaisesti auton paikanpäällä kuin luottaisin jobbarin sanaan, näkemyksethän ovat aina kovin subjektiivisia.
Saksassa noin vanhat autot tahtovat jo löytymään häkkikauppiailta jolloin mitään takuuta on aivan turha toivoa saavansa (siis käytännössä, vaikka autoilla takuu pitäisi ollakin).
Viime vuosituhannen autot ovat melkeimpä liian vanhoja merkkiliikkeisiin.
Jatkettu 8 vuoden moottoritakuu alkaa olemaan ummessa jo alkupään 9-5:sissa, ehkä kannattaisi katsoa jotain 2000-luvun mallia, hintaeroahan ei ole paljoakaan muutaman vuoden uudemmissa.
Edit: vilkaisin pikaisesti blocketin tarjontaa, siellähän olisi vaikka mitä kivaa, kuten jokin tuollainenkin:
http://www.blocket.se/vi/9112291.htm?ca=1_10_s
Tarjontaa näytti olevan aika reilusti, kombien hinnat alkaen 6000e.
Taitavat maksaa enemmän Saksassa, ainakin tuontikulujen kanssa?
http://www.kukkonen-auto.cjb.net/
Homma toimi todella hienosti ainakin sen yhden tonnarin kohdalla jonka hän minulle etsi.
Mutta varmaan muitakin päteviä herroja löytyy, jos joskus vielä tulee tarve hankkia auto Saksasta (mihin en usko) niin en harkitsekaan muita.
Viimeisin jobbari oli sellainen huithapeli ettei pahemmasta väliä
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kylläpä ne kokonaiskulut tahtovat olla yli tonnin, usein hyvä yksilö löytyy etelästä jolloin sen rahtikulut ensin satamaan + laivarahti + välittäjän palkkio, paperit, mahdolliset siirtokilvet + vakuutus, jne.
Itse selaisin mieluummin vastaavia autoja Blocketista tai muista ruotsalaisista sivustoista, hakukulut voisivat olla vain jopa 500e luokkaa ja valinnanvaraa on Saabien kohdalla enemmän, ja ainakin itse tutkisin henkilökohtaisesti auton paikanpäällä kuin luottaisin jobbarin sanaan, näkemyksethän ovat aina kovin subjektiivisia.
Saksassa noin vanhat autot tahtovat jo löytymään häkkikauppiailta jolloin mitään takuuta on aivan turha toivoa saavansa (siis käytännössä, vaikka autoilla takuu pitäisi ollakin).
Viime vuosituhannen autot ovat melkeimpä liian vanhoja merkkiliikkeisiin.
Jatkettu 8 vuoden moottoritakuu alkaa olemaan ummessa jo alkupään 9-5:sissa, ehkä kannattaisi katsoa jotain 2000-luvun mallia, hintaeroahan ei ole paljoakaan muutaman vuoden uudemmissa.
Edit: vilkaisin pikaisesti blocketin tarjontaa, siellähän olisi vaikka mitä kivaa, kuten jokin tuollainenkin:
http://www.blocket.se/vi/9112291.htm?ca=1_10_s
Tarjontaa näytti olevan aika reilusti, kombien hinnat alkaen 6000e.
Taitavat maksaa enemmän Saksassa, ainakin tuontikulujen kanssa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Itsekin olen vähän Ruotsista ketsellut, mutta tuommonen 400 000km ajettu alkaa olemaan vähän liian paljonng900aero kirjoitti: http://www.blocket.se/vi/9112291.htm?ca=1_10_s
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Blocketia selaillessa ja sitä kautta kauppoja hierottaessa on sekin hyvä puoli, että joskus pärjää ihan selvällä suomen kielellä!
Kun itse kyselin eräästä Aerosta lisätietoja yksityiseltä myyjältä ruotsiksi, niin myyjä vastasikin yllättäen takaisin suomeksi.
No, kyseisestä autosta ei lopulta kauppoja tullut, kun löytyi suomesta parempi, mutta helppoa olisi ollut autosta kauppoja tehdä ruotsissakin.
Yleisesti ottaen käytettyjen saabien tarjonta tuntuu Ruotsissa olevan parempaa kuin Saksassa. Varsinkin tonnarin kohdalla.
Kun itse kyselin eräästä Aerosta lisätietoja yksityiseltä myyjältä ruotsiksi, niin myyjä vastasikin yllättäen takaisin suomeksi.
No, kyseisestä autosta ei lopulta kauppoja tullut, kun löytyi suomesta parempi, mutta helppoa olisi ollut autosta kauppoja tehdä ruotsissakin.
Yleisesti ottaen käytettyjen saabien tarjonta tuntuu Ruotsissa olevan parempaa kuin Saksassa. Varsinkin tonnarin kohdalla.
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Hemmetin mil pääsi taas yllättämäänpeinu kirjoitti:Itsekin olen vähän Ruotsista ketsellut, mutta tuommonen 400 000km ajettu alkaa olemaan vähän liian paljonng900aero kirjoitti: http://www.blocket.se/vi/9112291.htm?ca=1_10_s
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tai no ei tuo välttämättä miksikään ole mennyt, Saabihan kestää tunnetusti vaikka mitä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Itse aikanaan kun etsiskelin aeroa Saksasta huomasin useita yksilöitä ensin Saksassa myynnisä ja hetken päästä Ruotsissa myynnissä. Hinta oli vain noussut, kun auto oli maata vaihtanut. joten kannattaa olla tarkkana. Itsellä tuo siskon muuttaminen Saksaan vaikutti hakumaahan, meni lomareissuna ja myös aerojen hinnat ovat halvempia Saksassa, tavallisissa malleissa hinnat lähempänä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447