Anthuan kirjoitti:Suunnitelmissa olisi ensikesänä ruotsin matka, ja koska Saabit ovat ruotsissa miltei ilmaisia on päässäni itänyt seuraavanlainen suunnitelma:
katselen jos löytyy helmi og900 t16/Aero, ostan pois ja maksan kiltisti verot.
Jos ei löydy ostan jonkun parinsadan euron läpilahon (mutta koneeltaan kohtalaisen) "ruoskan", tuon siirtokilvillä suomeen ajan 3kk ja pistän varaosiksi/peltorassiksi/siirrän tekniikan käyttö autooni (sen kun näkisi
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
).
Näin menetellen en ilmeisesti joudu maksamaan veroja?
Mitä mieltä? neuvoja, kommentteja, ja ehdotuksia otetaan vastaan.
Harvinaisen huono suunnitelma
Tai siis tuo jälkimmäinen vaihtoehto; joudut loppujen lopuksi maksamaan läpilahosta ruoskasta moninkertaisen hinnan kotimaiseen verrattuna.
Jos otat 3kk:n ajoluvan niin maksat tietty autosta ostohinnan lisäksi rekisteröintikatsastuksen (+ mahdollisesti vaatimustenmukaisuustodistuksen, en tiedä joudutko maksamaan lisäksi Ruotsin päässä rekisteristä poistosta ym), hakukulut + verot (jotka siis maksettava jos meinaat ottaa tuon 3kk:n luvan ja ajaa pommillasi).
Eli pommi tuli maksamaan vähintään 2x enemmän kuin kotimainen, lisäksi Tulli arpoo täyden arvon autollesi vaikka olisi kuinka mätä tahansa, ja lisäksi et saa sitä rekisteriin kuin korjaamalla ruostevauriot, ja sitten kukaan ei osta ylihintaista romua joka on mätä
Eli romuja ei kannata tuoda (paitsi varaosiksi, mutta silloin ne kannattaa ajaa muutaman päivän siirtokilvillä kotiin).
Eikö kotimaassakin noita ruosteisia rouskuja ole jo ihan tarpeeksi ja varaosista näyttää olevan hurjasti ylitarjontaa?