Sivu 1/1
Kikkailua
Lähetetty: Ke Tammi 10, 2007 01:53
Kirjoittaja Anthuan
Suunnitelmissa olisi ensikesänä ruotsin matka, ja koska Saabit ovat ruotsissa miltei ilmaisia on päässäni itänyt seuraavanlainen suunnitelma:
katselen jos löytyy helmi og900 t16/Aero, ostan pois ja maksan kiltisti verot.
Jos ei löydy ostan jonkun parinsadan euron läpilahon (mutta koneeltaan kohtalaisen) "ruoskan", tuon siirtokilvillä suomeen ajan 3kk ja pistän varaosiksi/peltorassiksi/siirrän tekniikan käyttö autooni (sen kun näkisi

).
Näin menetellen en ilmeisesti joudu maksamaan veroja?
Mitä mieltä? neuvoja, kommentteja, ja ehdotuksia otetaan vastaan.
Re: Kikkailua
Lähetetty: Ke Tammi 10, 2007 10:39
Kirjoittaja tami
Anthuan kirjoitti:katselen jos löytyy helmi og900 t16/Aero, ostan pois ja maksan kiltisti verot.
Velipojan kanssa tuumittiin vähän samanlaista ostosta Ruotsista. Mitähän Aerosta joutuu Suomeen tuotuna pulittamaan veroja? Taitaa alle tonnin jäädä...?
Re: Kikkailua
Lähetetty: Ke Tammi 10, 2007 11:30
Kirjoittaja ng900aero
Anthuan kirjoitti:Suunnitelmissa olisi ensikesänä ruotsin matka, ja koska Saabit ovat ruotsissa miltei ilmaisia on päässäni itänyt seuraavanlainen suunnitelma:
katselen jos löytyy helmi og900 t16/Aero, ostan pois ja maksan kiltisti verot.
Jos ei löydy ostan jonkun parinsadan euron läpilahon (mutta koneeltaan kohtalaisen) "ruoskan", tuon siirtokilvillä suomeen ajan 3kk ja pistän varaosiksi/peltorassiksi/siirrän tekniikan käyttö autooni (sen kun näkisi

).
Näin menetellen en ilmeisesti joudu maksamaan veroja?
Mitä mieltä? neuvoja, kommentteja, ja ehdotuksia otetaan vastaan.
Harvinaisen huono suunnitelma
Tai siis tuo jälkimmäinen vaihtoehto; joudut loppujen lopuksi maksamaan läpilahosta ruoskasta moninkertaisen hinnan kotimaiseen verrattuna.
Jos otat 3kk:n ajoluvan niin maksat tietty autosta ostohinnan lisäksi rekisteröintikatsastuksen (+ mahdollisesti vaatimustenmukaisuustodistuksen, en tiedä joudutko maksamaan lisäksi Ruotsin päässä rekisteristä poistosta ym), hakukulut + verot (jotka siis maksettava jos meinaat ottaa tuon 3kk:n luvan ja ajaa pommillasi).
Eli pommi tuli maksamaan vähintään 2x enemmän kuin kotimainen, lisäksi Tulli arpoo täyden arvon autollesi vaikka olisi kuinka mätä tahansa, ja lisäksi et saa sitä rekisteriin kuin korjaamalla ruostevauriot, ja sitten kukaan ei osta ylihintaista romua joka on mätä
Eli romuja ei kannata tuoda (paitsi varaosiksi, mutta silloin ne kannattaa ajaa muutaman päivän siirtokilvillä kotiin).
Eikö kotimaassakin noita ruosteisia rouskuja ole jo ihan tarpeeksi ja varaosista näyttää olevan hurjasti ylitarjontaa?
Re: Kikkailua
Lähetetty: Ke Tammi 10, 2007 11:46
Kirjoittaja Anthuan
ng900aero kirjoitti:Eli romuja ei kannata tuoda (paitsi varaosiksi, mutta silloin ne kannattaa ajaa muutaman päivän siirtokilvillä kotiin).
miten pitkään siirtokilvillä saa ajaa? luulin että sen kolme kuukautta.
ng900aero kirjoitti:Eikö kotimaassakin noita ruosteisia rouskuja ole jo ihan tarpeeksi ja varaosista näyttää olevan hurjasti ylitarjontaa?
No onhan noita, jopa omasta takaa.

Re: Kikkailua
Lähetetty: Ke Tammi 10, 2007 11:59
Kirjoittaja ng900aero
Anthuan kirjoitti:
miten pitkään siirtokilvillä saa ajaa? luulin että sen kolme kuukautta.
Saa ajaa sen maks 3kk, mutta veroilmoitus on jätettävä 5 vuorokauden kuluessa ja katsastus on aloitettava 10 vuorokauden sisällä, tokihan verotuksen voi perua (ennenkuin tulli on tehnyt veropäätöksensä) mutta siihen on omat sanktionsa sitten.
Ja veropäätöskin kilahtaa luukusta mahdollisesti ennenkuin puoletkaan auton vioista on vielä löytynyt.
Eli tuo homma kannattaa unohtaa ja hakea varaosapommi vaikka trailerilla tai sitten ajaa päiväkohtaisilla koekilvillä Suomeen.
Lähetetty: Ke Tammi 10, 2007 12:06
Kirjoittaja Anthuan
Taidan unohtaa koko jutun, oli kuolleena syntynyt ajatus

...varaosatkin pelkkä "tekosyy".