Sivu 1/1

9-5 Aero / 9-3 Aero Ruotsista

Lähetetty: Pe Tammi 19, 2007 22:41
Kirjoittaja Saab04
Nyt on päässyt iskemään erittäin paha autokuume! :D

Mulla on pari vaihtoehtoa 9-5 Aero sedan -02 tai 9-3 SS Aero -03.Automaattilaatikolla tietty.
On kyllä vaikee päättää että kumpaa sitä lähtee metsästämään... :?

Tuo 9-3 on jonkin verran kalliimpi, mutta mitenkäs verot? Onkos kellään mitään käsitystä että paljon noihin tulee veroa? Oon ajatellut alle 100tkm.ajettua peliä. Ei tietenkään haittaa vaikka olisi vähän enemmänkin ajettu saapas.


Saa myös vapaasti kertoa kyseisistä malleista hyviä ja huonoja puolia! :)

Lähetetty: Pe Tammi 19, 2007 23:16
Kirjoittaja AC
Tuolta kannattaa aloittaa verotietojen katselu: http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verolaskuri.php

Lähetetty: La Tammi 20, 2007 15:18
Kirjoittaja Saab04
Kiitän tuosta. Eipä vaan pahemmin löydy noita 9-3:sen verotietoja... :( Mutta katellaan! :D

Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 11:32
Kirjoittaja frenzy
http://www.louhos.com/autovero/

auttaisiko tuo linkki..

Lähetetty: Ke Tammi 24, 2007 13:22
Kirjoittaja saablari
Tuoreimmat tiedot tuontisaabien verotuksesta löytyy Tullin sivuilta: Taulukoita sovelletuista verotusarvoista. Jos 9-5 AEROa havittelet, niin etsi 2003 rekisteröity auto, vero on 3 % alempi kuin 2002! (26 vs 29 %)

Lähetetty: Ke Tammi 24, 2007 13:32
Kirjoittaja Pekka Valtanen
Tullilta saadut tiedot ovat taatusti oikeita, mutta valitettavasti jaoteltuna kuukausittain pdf-tiedostoina ilman sen kummempia haku- tai lajittelumahdollisuuksia.

http://www.ottoauto.de tarjoaa sen sijaan mahdollisuuden hakea toteutuneita verotustietoja (kerätty Tullin julkaisemista tiedoista) mm. merkin, mallin, vuosimallin ja kilometrien perusteella.

Lähetetty: Ma Helmi 19, 2007 08:39
Kirjoittaja özmi
Omassa farkku 9-5:ssa, oli hintaa 175000 kruunua= 19400 euroa. Veroa tuli 9334,9. Auto on 10/2003 rekisteröity automaatti Aero. 85100km. Tämän helmikuun alussa tuli maahan.

Laskeskelin, että noin 1500-2000 euroa säästin suomi-autoon verrattuna (riippuu tietty yksilöstä ja tinkauksesta). Lisäksi naapurissa autot on jonkin verran varustellumpia kuin täällä. Värivalikoimassakin on muita kuin harmaita ja hopeita.

Kaiken kaikkiaan ei kovin paha rasti tuo maahantuonti, maksuja lukuunottamatta. :?

Lähetetty: Ma Helmi 19, 2007 10:33
Kirjoittaja valtteri
özmi kirjoitti:Omassa farkku 9-5:ssa, oli hintaa 175000 kruunua= 19400 euroa. Veroa tuli 9334,9. Auto on 10/2003 rekisteröity automaatti Aero. 85100km. Tämän helmikuun alussa tuli maahan.

Laskeskelin, että noin 1500-2000 euroa säästin suomi-autoon verrattuna (riippuu tietty yksilöstä ja tinkauksesta). Lisäksi naapurissa autot on jonkin verran varustellumpia kuin täällä. Värivalikoimassakin on muita kuin harmaita ja hopeita.

Kaiken kaikkiaan ei kovin paha rasti tuo maahantuonti, maksuja lukuunottamatta. :?
Edullisen Aeron löysit. Tällä hetkellä (19.2) löytyi ruotsista(blocket) vain yksi sinun autoasi vastaava(sama vm+km) tuohon hintaan.
Suomesta löytyi myynnissä vain yksi ja siinä hinta +35000 e joten ihan kannatava haku.

Lähetetty: Ma Helmi 19, 2007 23:19
Kirjoittaja mikkola
valtteri kirjoitti:
özmi kirjoitti:Omassa farkku 9-5:ssa, oli hintaa 175000 kruunua= 19400 euroa. Veroa tuli 9334,9. Auto on 10/2003 rekisteröity automaatti Aero. 85100km. Tämän helmikuun alussa tuli maahan.

Laskeskelin, että noin 1500-2000 euroa säästin suomi-autoon verrattuna (riippuu tietty yksilöstä ja tinkauksesta). Lisäksi naapurissa autot on jonkin verran varustellumpia kuin täällä. Värivalikoimassakin on muita kuin harmaita ja hopeita.

Kaiken kaikkiaan ei kovin paha rasti tuo maahantuonti, maksuja lukuunottamatta. :?
Edullisen Aeron löysit. Tällä hetkellä (19.2) löytyi ruotsista(blocket) vain yksi sinun autoasi vastaava(sama vm+km) tuohon hintaan.
Suomesta löytyi myynnissä vain yksi ja siinä hinta +35000 e joten ihan kannatava haku.
Ruotsissa on muutamia asioita joilla on iso vaikutus Aerojen hintaan, siis noissa vuosi- ja km lukemissa kuin tässä.
- Pidennetty moottoritakuu voimassa. Jos ei niin 10-15 tSkr pois hinnasta.
- Huohotinongelma hoidettu. Sinänsä ei mikään iso operaatio, mutta tuntuu olevan merkityksellinen ostajille
- Varustelu yleisesti. Täysnahkat, irrotettava vetokoukku ja xenonit pitää erityisesti
- Automaatti on hyvä, mutta vain 03-.
- Jos auto lähenee 100tkm niin hinta tippuu edessä olevan kalliin 110,000 huollon takia, 5-10 tonnia.

Nimim. kokemusta moisesta. Ostin itse oman Aeroni jonkinmoisen etsiskelyn jälkeen ja kaikkea mahdollista oli markkinoilla. Hintaerot oli melko kovia eivätkä suinkaan johtuneet suurestikaan kilometreistä vaan enimmäkseen vuosimallista, yleisestä kunnosta sekä ylläolevista asioista.

Lähetetty: Ti Helmi 20, 2007 09:42
Kirjoittaja valtteri
mikkola kirjoitti:
valtteri kirjoitti:
özmi kirjoitti:Omassa farkku 9-5:ssa, oli hintaa 175000 kruunua= 19400 euroa. Veroa tuli 9334,9. Auto on 10/2003 rekisteröity automaatti Aero. 85100km. Tämän helmikuun alussa tuli maahan.

Laskeskelin, että noin 1500-2000 euroa säästin suomi-autoon verrattuna (riippuu tietty yksilöstä ja tinkauksesta). Lisäksi naapurissa autot on jonkin verran varustellumpia kuin täällä. Värivalikoimassakin on muita kuin harmaita ja hopeita.

Kaiken kaikkiaan ei kovin paha rasti tuo maahantuonti, maksuja lukuunottamatta. :?
Edullisen Aeron löysit. Tällä hetkellä (19.2) löytyi ruotsista(blocket) vain yksi sinun autoasi vastaava(sama vm+km) tuohon hintaan.
Suomesta löytyi myynnissä vain yksi ja siinä hinta +35000 e joten ihan kannatava haku.
Ruotsissa on muutamia asioita joilla on iso vaikutus Aerojen hintaan, siis noissa vuosi- ja km lukemissa kuin tässä.
- Pidennetty moottoritakuu voimassa. Jos ei niin 10-15 tSkr pois hinnasta.
- Huohotinongelma hoidettu. Sinänsä ei mikään iso operaatio, mutta tuntuu olevan merkityksellinen ostajille
- Varustelu yleisesti. Täysnahkat, irrotettava vetokoukku ja xenonit pitää erityisesti
- Automaatti on hyvä, mutta vain 03-.
- Jos auto lähenee 100tkm niin hinta tippuu edessä olevan kalliin 110,000 huollon takia, 5-10 tonnia.

Nimim. kokemusta moisesta. Ostin itse oman Aeroni jonkinmoisen etsiskelyn jälkeen ja kaikkea mahdollista oli markkinoilla. Hintaerot oli melko kovia eivätkä suinkaan johtuneet suurestikaan kilometreistä vaan enimmäkseen vuosimallista, yleisestä kunnosta sekä ylläolevista asioista.
Nuo mainetsemasi asiat tiedossa "" muutaman saabin sieltä hakenut".

Kyseessähän oli -04:nen joissa ei ole pidennettyä moottoritakuuta ja ei ainakaan toistaiseksi ole ollut huohotin ongelmiakaan.

Muuten olen sitä mieltä että en aina ei voi käsittää ruotsalaista hinnoittelupolitiikkaa, -01:sestä pyydetää lähes samaa hintaa millä saa -04:sen. :roll:

Lähetetty: Ti Helmi 20, 2007 19:55
Kirjoittaja joukolainen
Saksan puolella näytti olevan halvin 10/04 farmari aero 16900 52 km ajettu eli on 05 vuosimalli todennäköisesti ja vielä autoliikkeestä. No alkavat olemaan nuo 04 vaihtoiässä ja ensimmäinen omistaja vaihtaa uudempaa kalustoa tilalle.

Lähetetty: Ti Helmi 20, 2007 21:48
Kirjoittaja valtteri
joukolainen kirjoitti:Saksan puolella näytti olevan halvin 10/04 farmari aero 16900 52 km ajettu eli on 05 vuosimalli todennäköisesti ja vielä autoliikkeestä. No alkavat olemaan nuo 04 vaihtoiässä ja ensimmäinen omistaja vaihtaa uudempaa kalustoa tilalle.
Navista päätellen on -05:nen.

Halpa on, ei varmaankaan ole kauan liikkeessä jos on muuten ok ja km:rit
sekä dokumentit kestää päivänvalon.

Auto on vielä hyvällä paikkakunnalla noutoa ajatellen.

Liike ei vaan vakuuta 8 vaihtoautolla.... joista saabi toiseksi arvokkain.

Omistaja on sentään saksalainen.

siis http://tinyurl.com/2dep5d

Lähetetty: Ke Helmi 21, 2007 14:08
Kirjoittaja joukolainen
Itse ostin vastaavanlaisesta liikkeestä omani ja perusasia on tarkistaa huollosta, täytyy olla merkkiliikkeessä huollettu, kilometrit ja toinen on tarkistaa edelliseltä omistajalta myös auton historia, tosin saksalaisesta otteesta näkee heti kaikki edelliset omistajat ja noin uudella autolla on yleensä vain yksi omistaja. Jos on enemmän, kannattaa olla tarkkana.
Hinta perustuu juuri pienen liikkeen etuihin, ovat yleensä vanhoja leasing autoja, joita pystyy ostamaan aika edullisesti suoraan yhtiöltä, koska Saksassa firma omistaa auton ja liisaa sen työntekijälle.

Lähetetty: Ke Helmi 28, 2007 17:27
Kirjoittaja ola
Itse toin n. 1/2 vuotta sitten 01 vuoden 9-3 aeron Ruotsista. Tuli maksamaan kaikkineen kuluineen n. 17,5 tuhatta. Auto oli ajettu 86000 km. Sen verran reissulla opin, että Tukholman keskustasta on ihan turha katella mitään. Kaikki ennalta katotut yksilöt olivat epämääräisiä. Ostin auton hieman Tukholman ulkopuolella olevasta yrityksestä ja siellä näytti jo paljon paremmalta... Kysele YV:llä lisää jos kiinnostaa...