Rostock-Helsinki Superfastilla

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Rostock-Helsinki Superfastilla

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Hei!

Onko kukaan käyttänyt Superfastin lauttaa Rostock-Helsinki? Superfastin Saksan nettisivuilla ei ole vielä uusia hintoja. Suomenkielisillä sivuilla on hinnat, mutta eihän sitä tiedä vaikka olis jotain eroakin niiden välillä. Laitoin toki jo kyselyn firman nettisivujen kautta, mutta nyt on lauantai. Olis tarkoitus ajaa autolla Ingolstadtista Rostockiin ja siitä laivalla. Tuleeko paljon kalliimmaksi kuin Ruotsin läpi ajaminen? En ole jaksanut selvittää noita hintoja ku Rostock-Helsinki olis niin vaivaton. Tietenkin jos hinnan ero on raju niin täytyy miettiä uudelleen.
temet
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2005 12:28
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja temet »

Joo, kyllähän tuota on tullut käytettyä, tuolla pientä tarinoinita siitä: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =superfast

Sekä hintoja matkasta löytyy täältä, hintaeroja ei pitäs olla, mut kukapas sitä vakuuttaakaan: http://www.superfast.com/Baltic/English ... vebnew.asp

Siitä siis vaan laskemaan matkan kannattavuuutta, sekä lepopäivän tärkeyttä.
9-5 Aero Wagon A -06
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Servus!

Erittäin paljon kiitoksia informaatiosta, olis vissiin pitäny etsiä itsekin! Laskeskelin tässä, että tulisi halvemmaksi ajaa täältä Lübeckiin, yöpyä siellä Ibis-hotellissa ja ajaa seuraavana päivänä tanskan kautta Tukholmaan ja Vikingin iltalaivalla Turkuun. Pitäis olla ihan ajettavissa oleva setti, ku esim. klo 5 aamulla lähtee päästelemään Tukholmaa kohti (en tarvi kauheasti unta). Ei oikein rohkaissut nuo matkustajien kommentit Superfastista.
temet
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2005 12:28
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja temet »

Ich grüße dich!

Ihan varmasti on ajettavissa, mä olen yleensä yöpyny tuolla Oldenburgissa taikka Neustadtissa, eli vielä hieman Lyypekin jälkeen. Seuraavana aamuna noin klo 8 olen lähteny jatkamaan matkaa, laiva lähti Tukhomasta kai illalla joskus 19 taikka 20 aikaan, jos oikein muistan, mitään kiirettä ei oo koskaan laivalle tullu, matkanopeutena ollu se sallittu plus pikkusen yli, Ruotsi menee vakkarilla ajaen aika hyvin ja sujuvasti. Muistaakseni se Tanskan/Ruotsin läpi on noin 800 kilsaa yhteensä.

Mut vielä tosta Superfastista. Me tehtiin asiallisesti kirjallinen reklamaatio matkasta, ja saatiin 20% hinnasta takas sekä valittelut, se kuittas aika paljon tuota pettymystä. Oma matkani osui juuri siihen vaiheeseen kun Tallink oli ottanu laivat omistukseensa. Onko laatu siellä nyt parempi, voi ehkä joku muu valaista lisää. Mut ylipäätään, kyllä sillä nyt matkustaa voi, kuhan ottaa sen nimenomaan matkustamisena, eikä varsinaisesti huvimatkana :) Toisaalta jos et oo ajanu vielä kertaakaan tuolta Ruottin kautta, ni kyllähän sekin ihan jees on, vaikka tiedä nyt onko sekään kovin kummoista huvia ;)
9-5 Aero Wagon A -06
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Servus!

Taidanpa tosiaan ajaa Ruotsin läpi, kun en ole pitkään aikaan maassa vieraillut ja tiet ovat varmaankin parempia kuin Suomessa. Puttgardenista Rödbyhyn Tanskaan ja Tanskan jälkeen E4-tietä olis tarkoitus mennä. Samalla saan tarkistettua, ovatko humoristiset käsitykseni 70 km/h lisävalot ja pitkät päällä auringonpaisteessa autoilevista turvallisuushakuisista ruotsalaisista todenmukaisia :D. Ajattelin ottaa reissua tosiaan hieman road trip -elämyksen kannaltakin ja sittenpähän tosiaan tiedän, miltä Mercedes-Benz tuntuu pitkällä matkalla.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7472
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

alkuvuodesta

Viesti Kirjoittaja mestari »

tulin ylitse Helsinkiin ja mies ja auto oli 233€ autoliiton alennuksilla josta soitin suoraan saksasta ja visalla puhelimessa numerot. Homma toimi muuten hyvin paitsi se 2 yötä laivassa kypsyttää kyllä vaikkakin lounaan hinta on laskenut (nyt 20 €).
Paree se kuin menis tukholmaan ja lautat ja pensat ... tuleeko halvemmaksi?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Omasta reissusta on jo kohta neljä vuotta, mutta siis Superfastilla Hankoon tuli mentyä. Satuin olemaan vielä opiskelijoiden kirjoissa, eli sain hytistä opiskelijahalvennuksen. Johonkin 200€ pintaan siis jäi auto ja halvin mahollinen hyttipaikka (kimppahytti ryssärekkakuskien tms. kanssa...). Stondaava pöytä tais olla tuolloin jo parinkympin pintaan, eikä tuolla laivalla tosiaan pal muuta tekemistä ollu ku syödä ja nukkua...Jos aikaa on, niin Via Balticakin on yksi vaihtoehto, Puolan läpi ajaminen on vaan niin maar mahottoman tuskasen hidasta hommaa...Liettuan, Latvian ja Viron läpi pääsee jo aika tuskattomasti. Perjantaina jos lähtee germaniasta, niin hyvin kerkiää sunnuntaina kotiin. Parit-kolmet tankkaukset halbaa itämenovettä jäänee jonnekin 100€:n pintaan, yö Puolassa motellissa ~20-30€.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Hei taas!

Kiitoksia vinkeistä! Olen nyt kuitenkin päättänyt ajaa Ruotsin kautta. Olen yksin matkassa, joten Via Baltica hieman jännittää navigoinnin kannalta. Sitten tietysti, jos olis navigaattori autossa vois miettiä vaihtoehtoja.
Vastaa Viestiin