Vägvärket: Pitää olla osoite ruotsissa.... ??

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Vägvärket: Pitää olla osoite ruotsissa.... ??

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

MacTurbo kirjoitti:
NG900SET -95 kirjoitti:Mistä se vaatimuksenmukaisuustodistus hankitaan?
Jos auton tyyppikilvessä on e-hyväksyntäkoodi ei vaatimuksenmukaisuustodistusta tarvita.
Kannattaa siis hieman valikoida ostettavia autoja, siis jos tuo uudehkoa pirssiä.

Muuten tuon todistuksen saa maahantuojalta, eurotukkoa vastaan :?
Hakusessa olis 03-05 mallin 9-5 farkku. Onko näiden tyyppikilvessä yleensä tuo e-hyväksyntäkoodi vai onko tapauskohtaista?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vägvärket: Pitää olla osoite ruotsissa.... ??

Viesti Kirjoittaja valtteri »

NG900SET -95 kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:
NG900SET -95 kirjoitti:Mistä se vaatimuksenmukaisuustodistus hankitaan?
Jos auton tyyppikilvessä on e-hyväksyntäkoodi ei vaatimuksenmukaisuustodistusta tarvita.
Kannattaa siis hieman valikoida ostettavia autoja, siis jos tuo uudehkoa pirssiä.

Muuten tuon todistuksen saa maahantuojalta, eurotukkoa vastaan :?
Hakusessa olis 03-05 mallin 9-5 farkku. Onko näiden tyyppikilvessä yleensä tuo e-hyväksyntäkoodi vai onko tapauskohtaista?

Katso os. https://www21.vv.se/fordonsfraga/ ja tonne rek.no ja tsekkaus koodi niin avautuu ko.auton tiedot ja sieltä näet onko auton tiedoissa e hyv.koodi.
-03 /-05 sissa tuo koodi on lähes 100 % varmuudella.

esim: -02:nen aero joka myynnissä tukholmassa

Regnr: TOG737
Fabrikat: SAAB 9-5 AERO SPORT COMB
Färg: LGRÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2002 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: YS3EH59G133002542
Typgodkännandenummer: e11*96/27*0073*14
Typgodkännandedatum: 2002-05-29
Senaste EU-regbevis del 2: 2008-08-28
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Nuo tiedot voi tietenkin printata :wink:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Vägvärket: Pitää olla osoite ruotsissa.... ??

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Kiitokset. Nyt selvis mitä tuo e-merkintä tarkoittaa. Joka 9-5 farkussa näyttäisi olevan eli ei ole ongelma. Edellisen sivun kommentti että uudempien hankinnassa pitää olla tarkkana hieman hämäsi...

Tämä ei enää liity aiheeseen mutta sellainen käsitys on jäänyt että 2004 mallissa on kestävämpi moottori kuin vanhemmissa. Missä menee raja että tietää koneen olevan uudempaa? Esim. jokin valmistuskuukausi vai runkonumeron perusteella?
Esim. tämäkin yksilö on 2004 mallinen mutta valmistettu 09/2003.

Fordonsidentifikation
Regnr: ULT799
Fabrikat: SAAB 9-5 LINEARSPORT SP-
Färg: LGRÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2003 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer:
Typgodkännandenummer: e11*96/27*0073*18
Typgodkännandedatum: 2003-06-25
Senaste EU-regbevis del 2: 2005-02-21

Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2005-02-21)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 3 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: 2003-09
Producentansvarig: 556258-8912
I trafik första gången i Sverige: 2003-09-30
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vägvärket: Pitää olla osoite ruotsissa.... ??

Viesti Kirjoittaja valtteri »

NG900SET -95 kirjoitti:Kiitokset. Nyt selvis mitä tuo e-merkintä tarkoittaa. Joka 9-5 farkussa näyttäisi olevan eli ei ole ongelma. Edellisen sivun kommentti että uudempien hankinnassa pitää olla tarkkana hieman hämäsi...

Tämä ei enää liity aiheeseen mutta sellainen käsitys on jäänyt että 2004 mallissa on kestävämpi moottori kuin vanhemmissa. Missä menee raja että tietää koneen olevan uudempaa? Esim. jokin valmistuskuukausi vai runkonumeron perusteella?
Esim. tämäkin yksilö on 2004 mallinen mutta valmistettu 09/2003.

Fordonsidentifikation
Regnr: ULT799
Fabrikat: SAAB 9-5 LINEARSPORT SP-
Färg: LGRÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2003 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer:
Typgodkännandenummer: e11*96/27*0073*18
Typgodkännandedatum: 2003-06-25
Senaste EU-regbevis del 2: 2005-02-21

Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2005-02-21)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 3 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: 2003-09
Producentansvarig: 556258-8912
I trafik första gången i Sverige: 2003-09-30
Käsittääkseni kaikki vm. 2004 ja uudemmat on "paremalla" lohkolla jossa huohotus toimii.

Tollaisessa -03 rek. vm 2004 autossa säästät veroissa jonkun verran mutta kun auton myynti tulevaisuudessa on käsillä niin selittelyksihän se menee, vaikka esim. 03 / 04 aeroissa paljon eroa esim. korissa ym...

Nyt on oikea aika ostaa ruotsista saab sillä kruunun kurssi on heikko ja heilläkin on lama pysäyttänyt autokaupan aivan totaalisesti.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Vastaa Viestiin