Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Eli jos haluaa säästää pitää ostaa kallis auto..
Lähinnä tuo maksupolitiikka arveluttaa noissa kalliimmissa.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
maiden838
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 20:37

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja maiden838 »

No muutaman tonnin saabin ostamalla säästin noin 1000€ + se että ei suomessa ollut silloin myynnissä samanlaisia yhtä vähillä kilometreillä. Tietysti myös loppuunsa kiva reissu oli vaikka en ruotsia puhunut muutakuin ehkä sen "tack" verran.
9-3 SS Aero -05 stage1/biopower
ezku
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 16:24
Paikkakunta: espoo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja ezku »

Itsellä menee luultavasti karkeasti kymppi veroineen tuohon Saabiin minkä toin muutama viikko sitten ja ainoastaan pari suht vastaavaa suomesta löysin, pyyntihinnat oli 16-17!
Kaikki aina yksilöitä ja paljon tuurista kiinni; itselläkin meni nenän edestä Ruotsissa pari autoa, kun ei vain heti ehtinyt paikalle.
JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Mikä saab?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
ezku
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 16:24
Paikkakunta: espoo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja ezku »

öljysormi kirjoitti:Mikä saab?
Tuo JetBlack
JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja peinu »

ezku kirjoitti:
öljysormi kirjoitti:Mikä saab?
Tuo JetBlack
Tuo?

laitahan speksit ja vaikka kuva tähän

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ezku
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 16:24
Paikkakunta: espoo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja ezku »

peinu kirjoitti:
ezku kirjoitti:
öljysormi kirjoitti:Mikä saab?
Tuo JetBlack
Tuo?

laitahan speksit ja vaikka kuva tähän
Mikä tuossa allekirjoituksessa on listattu... 110tkm oli mittarissa
JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
Avatar
toofast
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 18:35
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja toofast »

maiden838 kirjoitti:No muutaman tonnin saabin ostamalla säästin noin 1000€ + se että ei suomessa ollut silloin myynnissä samanlaisia yhtä vähillä kilometreillä. Tietysti myös loppuunsa kiva reissu oli vaikka en ruotsia puhunut muutakuin ehkä sen "tack" verran.
Sama juttu :) Kävin kanssa hakee tossa pari viikonloppua sitten og93 aero cabben. No broidi puhuu paremmin tota vierasta kieltä, mut ei onneks tarvinnut.
Avatar
mazeos
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 13:44
Paikkakunta: Salo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja mazeos »

Mites, kun auto on avställd ja obes (liikennekäytöstä poistettu ja katsastamaton?), pitääkö sitten trailerilla hakea?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mutuilen mutta meniskö ihan sillai että otat puuhakilvet (eli tarrat) suomesta ja Runkonumerolla vaan vakuutukset voimaan? Tai sitten kyselet myyjältä mikä on käytäntö toisella puolella lahtea.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja valtteri »

mazeos kirjoitti:Mites, kun auto on avställd ja obes (liikennekäytöstä poistettu ja katsastamaton?), pitääkö sitten trailerilla hakea?
Tarrakilvet + suomalainen vakuutus( miel. tod mukaan ja Ruotsiksi jos mahd) + kauppakirja.

Jos auto on selvästi liikenteeseen soveltumaton "romukasa" niin varmaan loppuu ajo siihen vaikka on edellä mainitut asiat kunnossa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

valtteri kirjoitti:
mazeos kirjoitti:Mites, kun auto on avställd ja obes (liikennekäytöstä poistettu ja katsastamaton?), pitääkö sitten trailerilla hakea?
Tarrakilvet + suomalainen vakuutus( miel. tod mukaan ja Ruotsiksi jos mahd) + kauppakirja.

Jos auto on selvästi liikenteeseen soveltumaton "romukasa" niin varmaan loppuu ajo siihen vaikka on edellä mainitut asiat kunnossa.
Tuossa tapauksessa auto on ajokiellossa, muuten paitsi, että saa ajaa suoraan korjaamolle tai katsastukseen. Silloin autossa on oltava vähintään liikennevakuutus (trafikförsäkring) ja ilmoitettu (påställd) takaisin rekisteriin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja valtteri »

No itsellä kokemusta vastaavasta tapauksesta jossa oli katsastamoaton ja avstäld mutta poliisit katsoi paperit ja valmistenumeron sekä kauppakirjan ja ihmetteli ääneen että kannattaako tuollaista viedä Suomeen.... ja toivottivat hyvää matkaa..

Autossa ei ollut Ruotsin kilpiä kiinni ja olivat kiinnostruneet autosta siitä syystä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
saabias
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2018 21:37

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja saabias »

Olen ostamassa isosta ruotsalaisesta autoliikkeestä autoa, joka on tullut leasing-firman kautta.
Ruotsalaisen automyyjän mukaan autofirma lunastaa auton leasing-firmalta ja myy auton minulle.
Lunastusprosessi kuulemma kestää 1-2 viikkoa ja omien kiireiden vuoksi menen hakemaan autoa prosessin ollessa kesken.
Kuulemma kuvio menee niin, että minä maksan auton autoliikkeelle ja ajelen autolla ruotsikilvillä niin kauan kunnes leasing-lunastusprosessi on valmis. Tämän jälkeen autoliike lähettää minulle tarvittavat rekisteröinti/luovutus tjms. paperit ja minä lähetän heille ruotsikilvet.

Hieman tuntuu epämääräiseltä tämä kuvio, mutta isoon autofirmaan voinee tässä luottaa.
Onko tässä jotakin mitä pitäisi ottaa huomioon? Pystynkö aloittamaan Suomessa maahantuontibyrokratiaa ennen kuin olen saanut myyjäfirmalta luovutuspaperit?
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäentt

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

saabias kirjoitti:Olen ostamassa isosta ruotsalaisesta autoliikkeestä autoa, joka on tullut leasing-firman kautta.
Ruotsalaisen automyyjän mukaan autofirma lunastaa auton leasing-firmalta ja myy auton minulle.
Lunastusprosessi kuulemma kestää 1-2 viikkoa ja omien kiireiden vuoksi menen hakemaan autoa prosessin ollessa kesken.
Kuulemma kuvio menee niin, että minä maksan auton autoliikkeelle ja ajelen autolla ruotsikilvillä niin kauan kunnes leasing-lunastusprosessi on valmis. Tämän jälkeen autoliike lähettää minulle tarvittavat rekisteröinti/luovutus tjms. paperit ja minä lähetän heille ruotsikilvet.

Hieman tuntuu epämääräiseltä tämä kuvio, mutta isoon autofirmaan voinee tässä luottaa.
Onko tässä jotakin mitä pitäisi ottaa huomioon? Pystynkö aloittamaan Suomessa maahantuontibyrokratiaa ennen kuin olen saanut myyjäfirmalta luovutuspaperit?
Liikehän on tossa jopa joustava, itselleni vastaavassa tilanteessa on sanottu, etteivät luovuta ennen kuin prosessi on hoidettu. Kaksi viikkoa kuulostaa vähän pitkältä, yleensä alle viikossa homma selvinnyt, mutta ehkä liike ei halua antaa liian kireää aikataulua, jos ei onnistukaan.

Voit ja pitääkin aloittaa Suomessa prosessi kun tuot auton Suomen maaperälle, ei muuta kuin käyttöönottoilmoitus kehiin ja sitten teet veroilmoituksen niillä tiedoilla mitä on, niin sieltä tulee kyllä pyyntö toimittaa puuttuvat asikirjat tietyssä määräajassa (yleensä 14vrk, mahdollisuus pyytää lisäaikaa), eli voit toimittaa del1&2 sitten kun olet ne saanut.

Ei muuta kuin hakureissulle.
Vastaa Viestiin