Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Eli jos haluaa säästää pitää ostaa kallis auto..
Lähinnä tuo maksupolitiikka arveluttaa noissa kalliimmissa.
Lähinnä tuo maksupolitiikka arveluttaa noissa kalliimmissa.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
No muutaman tonnin saabin ostamalla säästin noin 1000€ + se että ei suomessa ollut silloin myynnissä samanlaisia yhtä vähillä kilometreillä. Tietysti myös loppuunsa kiva reissu oli vaikka en ruotsia puhunut muutakuin ehkä sen "tack" verran.
9-3 SS Aero -05 stage1/biopower
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Itsellä menee luultavasti karkeasti kymppi veroineen tuohon Saabiin minkä toin muutama viikko sitten ja ainoastaan pari suht vastaavaa suomesta löysin, pyyntihinnat oli 16-17!
Kaikki aina yksilöitä ja paljon tuurista kiinni; itselläkin meni nenän edestä Ruotsissa pari autoa, kun ei vain heti ehtinyt paikalle.
Kaikki aina yksilöitä ja paljon tuurista kiinni; itselläkin meni nenän edestä Ruotsissa pari autoa, kun ei vain heti ehtinyt paikalle.
JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Mikä saab?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tuo JetBlacköljysormi kirjoitti:Mikä saab?
JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tuo?ezku kirjoitti:Tuo JetBlacköljysormi kirjoitti:Mikä saab?
laitahan speksit ja vaikka kuva tähän
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Mikä tuossa allekirjoituksessa on listattu... 110tkm oli mittarissapeinu kirjoitti:Tuo?ezku kirjoitti:Tuo JetBlacköljysormi kirjoitti:Mikä saab?
laitahan speksit ja vaikka kuva tähän
JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
Black 9-3 SS 2.0t 2003
#5374
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Sama juttu Kävin kanssa hakee tossa pari viikonloppua sitten og93 aero cabben. No broidi puhuu paremmin tota vierasta kieltä, mut ei onneks tarvinnut.maiden838 kirjoitti:No muutaman tonnin saabin ostamalla säästin noin 1000€ + se että ei suomessa ollut silloin myynnissä samanlaisia yhtä vähillä kilometreillä. Tietysti myös loppuunsa kiva reissu oli vaikka en ruotsia puhunut muutakuin ehkä sen "tack" verran.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Mites, kun auto on avställd ja obes (liikennekäytöstä poistettu ja katsastamaton?), pitääkö sitten trailerilla hakea?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Mutuilen mutta meniskö ihan sillai että otat puuhakilvet (eli tarrat) suomesta ja Runkonumerolla vaan vakuutukset voimaan? Tai sitten kyselet myyjältä mikä on käytäntö toisella puolella lahtea.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tarrakilvet + suomalainen vakuutus( miel. tod mukaan ja Ruotsiksi jos mahd) + kauppakirja.mazeos kirjoitti:Mites, kun auto on avställd ja obes (liikennekäytöstä poistettu ja katsastamaton?), pitääkö sitten trailerilla hakea?
Jos auto on selvästi liikenteeseen soveltumaton "romukasa" niin varmaan loppuu ajo siihen vaikka on edellä mainitut asiat kunnossa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tuossa tapauksessa auto on ajokiellossa, muuten paitsi, että saa ajaa suoraan korjaamolle tai katsastukseen. Silloin autossa on oltava vähintään liikennevakuutus (trafikförsäkring) ja ilmoitettu (påställd) takaisin rekisteriin.valtteri kirjoitti:Tarrakilvet + suomalainen vakuutus( miel. tod mukaan ja Ruotsiksi jos mahd) + kauppakirja.mazeos kirjoitti:Mites, kun auto on avställd ja obes (liikennekäytöstä poistettu ja katsastamaton?), pitääkö sitten trailerilla hakea?
Jos auto on selvästi liikenteeseen soveltumaton "romukasa" niin varmaan loppuu ajo siihen vaikka on edellä mainitut asiat kunnossa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
No itsellä kokemusta vastaavasta tapauksesta jossa oli katsastamoaton ja avstäld mutta poliisit katsoi paperit ja valmistenumeron sekä kauppakirjan ja ihmetteli ääneen että kannattaako tuollaista viedä Suomeen.... ja toivottivat hyvää matkaa..
Autossa ei ollut Ruotsin kilpiä kiinni ja olivat kiinnostruneet autosta siitä syystä.
Autossa ei ollut Ruotsin kilpiä kiinni ja olivat kiinnostruneet autosta siitä syystä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Olen ostamassa isosta ruotsalaisesta autoliikkeestä autoa, joka on tullut leasing-firman kautta.
Ruotsalaisen automyyjän mukaan autofirma lunastaa auton leasing-firmalta ja myy auton minulle.
Lunastusprosessi kuulemma kestää 1-2 viikkoa ja omien kiireiden vuoksi menen hakemaan autoa prosessin ollessa kesken.
Kuulemma kuvio menee niin, että minä maksan auton autoliikkeelle ja ajelen autolla ruotsikilvillä niin kauan kunnes leasing-lunastusprosessi on valmis. Tämän jälkeen autoliike lähettää minulle tarvittavat rekisteröinti/luovutus tjms. paperit ja minä lähetän heille ruotsikilvet.
Hieman tuntuu epämääräiseltä tämä kuvio, mutta isoon autofirmaan voinee tässä luottaa.
Onko tässä jotakin mitä pitäisi ottaa huomioon? Pystynkö aloittamaan Suomessa maahantuontibyrokratiaa ennen kuin olen saanut myyjäfirmalta luovutuspaperit?
Ruotsalaisen automyyjän mukaan autofirma lunastaa auton leasing-firmalta ja myy auton minulle.
Lunastusprosessi kuulemma kestää 1-2 viikkoa ja omien kiireiden vuoksi menen hakemaan autoa prosessin ollessa kesken.
Kuulemma kuvio menee niin, että minä maksan auton autoliikkeelle ja ajelen autolla ruotsikilvillä niin kauan kunnes leasing-lunastusprosessi on valmis. Tämän jälkeen autoliike lähettää minulle tarvittavat rekisteröinti/luovutus tjms. paperit ja minä lähetän heille ruotsikilvet.
Hieman tuntuu epämääräiseltä tämä kuvio, mutta isoon autofirmaan voinee tässä luottaa.
Onko tässä jotakin mitä pitäisi ottaa huomioon? Pystynkö aloittamaan Suomessa maahantuontibyrokratiaa ennen kuin olen saanut myyjäfirmalta luovutuspaperit?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäentt
Liikehän on tossa jopa joustava, itselleni vastaavassa tilanteessa on sanottu, etteivät luovuta ennen kuin prosessi on hoidettu. Kaksi viikkoa kuulostaa vähän pitkältä, yleensä alle viikossa homma selvinnyt, mutta ehkä liike ei halua antaa liian kireää aikataulua, jos ei onnistukaan.saabias kirjoitti:Olen ostamassa isosta ruotsalaisesta autoliikkeestä autoa, joka on tullut leasing-firman kautta.
Ruotsalaisen automyyjän mukaan autofirma lunastaa auton leasing-firmalta ja myy auton minulle.
Lunastusprosessi kuulemma kestää 1-2 viikkoa ja omien kiireiden vuoksi menen hakemaan autoa prosessin ollessa kesken.
Kuulemma kuvio menee niin, että minä maksan auton autoliikkeelle ja ajelen autolla ruotsikilvillä niin kauan kunnes leasing-lunastusprosessi on valmis. Tämän jälkeen autoliike lähettää minulle tarvittavat rekisteröinti/luovutus tjms. paperit ja minä lähetän heille ruotsikilvet.
Hieman tuntuu epämääräiseltä tämä kuvio, mutta isoon autofirmaan voinee tässä luottaa.
Onko tässä jotakin mitä pitäisi ottaa huomioon? Pystynkö aloittamaan Suomessa maahantuontibyrokratiaa ennen kuin olen saanut myyjäfirmalta luovutuspaperit?
Voit ja pitääkin aloittaa Suomessa prosessi kun tuot auton Suomen maaperälle, ei muuta kuin käyttöönottoilmoitus kehiin ja sitten teet veroilmoituksen niillä tiedoilla mitä on, niin sieltä tulee kyllä pyyntö toimittaa puuttuvat asikirjat tietyssä määräajassa (yleensä 14vrk, mahdollisuus pyytää lisäaikaa), eli voit toimittaa del1&2 sitten kun olet ne saanut.
Ei muuta kuin hakureissulle.