KVD

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
pera01
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:13

KVD

Viesti Kirjoittaja pera01 »

KVD Bilauktioner Ruotsissa. Kokemuksia??
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja valtteri »

pera01 kirjoitti:KVD Bilauktioner Ruotsissa. Kokemuksia??
Hyvä ja luotettava paikka ostaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
vectraTBO
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 18:38

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Tälläisen vanhan viestin kaivoin menneisyydestä.

Eli kyse on sivustosta: http://www.kvd.se/

Osaakos joku sanoa onko noissa huutohinnoissa jo arvonlisävero vai lisätäänkö se siihen päälle vielä? Olen koittanut kaikkia löytämiäni kääntökoneita ja sanakirjoja mutta ei vaan tunnu taittuvan tuo kieli.

Kiirekin olisi kun huudot päättyy huomenna :oops:
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja valtteri »

vectraTBO kirjoitti:Tälläisen vanhan viestin kaivoin menneisyydestä.

Eli kyse on sivustosta: http://www.kvd.se/

Osaakos joku sanoa onko noissa huutohinnoissa jo arvonlisävero vai lisätäänkö se siihen päälle vielä? Olen koittanut kaikkia löytämiäni kääntökoneita ja sanakirjoja mutta ei vaan tunnu taittuvan tuo kieli.

Kiirekin olisi kun huudot päättyy huomenna :oops:
Henkilöautoissa on moms. mukana.
Kuorma-autoissa yleensä ei, eli tulee 25 % moms.ia

inkl.moms = alvi on hinnassa mukana
exkl moms = alvi tulee hinnan "päälle"
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
vectraTBO
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 18:38

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Juu eli henkilöautosta on kyse. Tuota inkl.mom tekstiä en löytänyt muualta kuin "bud" välilehdestä lauseesta "Inropsavgift tillkommer med 2800 inkl moms (1840 exkl moms för handlare)".

Tuossahan puhutaan vain 2800kruunun välityspalkkiosta että siihen sisältyy vero ja tuo suluissa oleva summa on välityspalkkio ilman veroa yrittäjille. Vai olenko ymmärtänyt oikein?

Olen yksityisenä ostamassa autoa tuolta niin tuleeko huutohinnan päälle muita kuluja kuin tuo välityspalkkio(2800kruunua)?

Esim jos auton huuto päättyy hintaan 50000kruunua niin onko lopullinen hinta minulle:

1.50000+alv25%+2800(välityspalkkio)=65300kruunua
2.50000+2800(väliyspalkkio)=52800kruunua
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Itse veikkaisin jälkimmäistä. Kysehän on kuitenkin siitä, että yksityisenä ostat autoa, jolloin alv pitää sisältyä hintaan. Näin ainakin eu-maissa on käytäntönä.
vectraTBO
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 18:38

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Näin minäkin sen ymmärtäisin, tarvisi vaan saada varma tieto ettei tule yllätyksiä. Onko joku tämän foorumin jäsenistä ostanut auton tuolta?
vectraTBO
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 18:38

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Laitoin mailia tuonne asiakaspalveluun ja kertoivat sieltä englanniksi että vero sisältyy henkilöautoihin, eli juuri niin kuin täälläkin meinattiin.

En tiedä onko tämä nyt sitten oikea paikka kysyä että miten saan auton ajettua satamaan(38km) kun nehän KVD:llä poistaa auton valmiiksi Ruotsin rekisteristä? Sivuillaan he kertovat auttavan siirtokilpien hankinnassa joka kestää 5-8päivää(?) mutta auto on käsittääkseni haettava 10 päivän sisällä pois pihasta ja paikka on auki vain tiistaisin, mission impossible??
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja valtteri »

vectraTBO kirjoitti:Juu eli henkilöautosta on kyse. Tuota inkl.mom tekstiä en löytänyt muualta kuin "bud" välilehdestä lauseesta "Inropsavgift tillkommer med 2800 inkl moms (1840 exkl moms för handlare)".

Tuossahan puhutaan vain 2800kruunun välityspalkkiosta että siihen sisältyy vero ja tuo suluissa oleva summa on välityspalkkio ilman veroa yrittäjille. Vai olenko ymmärtänyt oikein?

Olen yksityisenä ostamassa autoa tuolta niin tuleeko huutohinnan päälle muita kuluja kuin tuo välityspalkkio(2800kruunua)?

Esim jos auton huuto päättyy hintaan 50000kruunua niin onko lopullinen hinta minulle:

1.50000+alv25%+2800(välityspalkkio)=65300kruunua
2.50000+2800(väliyspalkkio)=52800kruunua

52800kr tulee hinnaksi


Tapoja on monia millä sen saat satamaan / kotiin.

1. Maksettuasi auton ilmoitat heille että hakevat sinulle väliaikaisen rekkarin.
2. Tilaat hinurin viemään auton satamaan.
3. Menet täällä katsastuskontorille hakemaan väliaikaisen tarrakilven ( reitiksi turku-kotipaikkasi tai helsinki - kotipaikkasi ) ja liimaat tarrankilven ikkunaan kvd:llä ja ajat kotiin8älä puhu ruotsista mitään vaan ilmoita valmistenumero ja sillä siisti).
4. Pyydät tutulta autoliikkeen omistajalta "koekilvet" lainaan ja ajat niillä kotiin.
5. Teet pahvikilvet ruots. rek.kilville ja haet vakuutuksen autolle suomessa ja otat todistuksen vakuutuksesta mukaan poliiseja varten ja kun pysäyttävät näytät kappakirjan ja vakuutustodistuksen sekä selvennät niin helve.... suomea heille :lol:

Olemme tehneet kohdan 3 mukaan, mutta vaihtoehtoja on :wink:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
vectraTBO
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 18:38

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

^^Noihan se menee/meni :D

Valitsin tuon ykkösvaihtoehdon koska maksan auton huomenna joten rahat näkyy heillä luultavasti vasta ensi viikolla joten en olisi saanut autoa viikonlopuksi tänne vaikka olisin halunnut. Kilpien saaminen kestää noin 7 päivää jos sain selvää kun KVD:ltä soittivat mulle(englanniksi) :oops:

Tuo kolmas vaihtoehto oli mullakin mielessä mutta kun he nyt ehdottivat tuota ykköstä en viitsinyt enempää sekoittaa.

Sitten vaan kaikki tarpeelliset vinkit tähän perään jatkoksi joita tarvin autoa hakiessani :lol: Ja kiitokset jo tähän astisista hyvistä neuvoista!
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja valtteri »

vectraTBO kirjoitti:^^Noihan se menee/meni :D

Valitsin tuon ykkösvaihtoehdon koska maksan auton huomenna joten rahat näkyy heillä luultavasti vasta ensi viikolla joten en olisi saanut autoa viikonlopuksi tänne vaikka olisin halunnut. Kilpien saaminen kestää noin 7 päivää jos sain selvää kun KVD:ltä soittivat mulle(englanniksi) :oops:

Tuo kolmas vaihtoehto oli mullakin mielessä mutta kun he nyt ehdottivat tuota ykköstä en viitsinyt enempää sekoittaa.

Sitten vaan kaikki tarpeelliset vinkit tähän perään jatkoksi joita tarvin autoa hakiessani :lol: Ja kiitokset jo tähän astisista hyvistä neuvoista!
Onnea vaan vaikka taisitkin ostaakin "väärän"merkkisen mutta tossa taitaa olla saabin kone ?? jos nyt osaan arvata oikein 8)
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
vectraTBO
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 18:38

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Kiitokset vaan :)

Juu onhan se "väärän" merkkinen mutta tosiaan siinä on se Z20NET mylly joka on käsittääkseni lainattu Saabista, eli auto on Vectra C GTS 2.0 Turbo -03.

Nimimerkki sopii kyllä tuohonkin vaikka se tuleekin tästä http://www.youtube.com/watch?v=WXTzP4VAClk :D

Tuosta maksamispuolesta vielä että kun laskussa oli joku ihme "deposition" 6000kruunua mistä ei ollut missään juttua. Käsitinkö oikein että sen saa takaisin sitten kun auto on rekisteröity Suomeen?
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja siiseli »

vectraTBO kirjoitti:Nimimerkki sopii kyllä tuohonkin vaikka se tuleekin tästä http://www.youtube.com/watch?v=WXTzP4VAClk :D
Offtopiccia, mutta saabismiko sairaus? Mun mielestä tuo on jo paljon sairaampaa... :)
#3834
vectraTBO
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 18:38

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

siiseli kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:Nimimerkki sopii kyllä tuohonkin vaikka se tuleekin tästä http://www.youtube.com/watch?v=WXTzP4VAClk :D
Offtopiccia, mutta saabismiko sairaus? Mun mielestä tuo on jo paljon sairaampaa... :)
No jaa, parantumisen merkkejä ei kyllä näy. Olivat perhana vieköön poistaneet äänet videosta koska mulla ei ole kuulemma lupia siihen biisiin joka taustalla soi vaikka olen sen levyn kaupasta ostanut joten poistin koko videon.

Mutta tässä tarinaa auton hakureissusta, homma oli helppoa ku heinän teko.

-Kävelimme Tukholman satamasta vanhaan kaupunkiin katselemaan vähän paikkoja ja kahville koska aamulla oli vähän luppoaikaa ennenkuin KVD aukesi.
-Sieltä taksilla KVD:lle noin 32km. Taksikuski oli ihmeissään kun mulla oli navi mukana, vaihdoin siihen vielä kieleksi ruotsin koska kuski ei tiennyt paikkaa johon olimme menossa, ei taida olla Ruotsissa yleisiä :lol:
-KVD:n tiskillä näytin mailiini saapunutta maksuvahvistusta ja henkkareita, täti lähetti jonkun juoksupojan hakemaan autoa. Myös auton rekisteriote (sin.+kelt.) saapuivat postissa kotiini lähtöpäivänä ja otinkin ne mukaan Ruotsiin jos niitä vaikka tarvisi ajossa.
-Auto tuotiin etupihalle ja täti kysyi haluanko tarkastaa ja koeajaa auton vielä ennen kauppoja johon vastasin kyllä kiitos. Sain koeajoa varten Ruotsin vihreät kilvet joiden kanssa heitin autolla pienen lenkin todeten että se on ok.
-Takaisin tiskille ja kerroin että auto vastaa kuvausta ja otan sen. Sitten vedin allekirjoituksen muutamaan paperiin joista yksi jäi mulle, kuitti/kauppakirja.
-Sitten vaan lähimmälle bensa-asemalle (mittari oli tietysti punaisella) joka löytyi noin parin kilsan päästä. Bensaa tankkiin ja naviin osoitteeksi satama.
-Ajoin auton parkkiin lähelle satamaa ja loppupäivä kulutettiin ihmetellen vanhaa kaupunkia ja keskustan "ostoskatua".
-Illalla auto laivaan ja nokka kohti Suomea.

Homma sujui siis todella hienosti lukuunottamatta tuota siirtokilpiasiaa joka ei mennyt ihan niin kuin piti. Alunperin niitten Ruotsin siirtokilpien saannin piti kestää sen seitsemän päivää. Kolme päivää ennen matkaa tuli mailiin viesti että kilpien kanssa puuhaava neitonen ei ole saanut minulta mitään vahvistusta haluanko kilvet autoon vai en vaikka siitä puhelimessa sovittiin toisen henkilön kanssa "huutopäivänä". Jos haluan kilvet se kestää 2 viikkoa jolloin haku olisi siirtynyt paljon ja kaikki lähtöjärjestelyt olisi mennyt uusiksi. No en sitten ottanut niitä ruotsinkilpiä ja siinä joutui sitten hieman soveltamaan koska olin päättänyt että haen auto perjantaina.

Satamassa lähtöselvitykseen pääsyä odotellessa juttelimme muidenkin suomalaisten autontuojien kanssa ja kävi ilmi että muutkin ovat asian kanssa painineet eikä heidänkään keinot sitten loppujen lopuksi olleet ihan pykälien mukaisia :D

Jälkeenpäin ajatellen ainoa asia minkä olisin tehnyt toisin olisi ollut se että torstai-illan "kooma" olisi pitänyt jättää väliin, neljän tunnin yöunet ja aamulla krapulassa tuntemattomaan kaupunkiin pakkasessa ei tainnut olla se kaikkein viisain vaihtoehto :mrgreen:
pohojalainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: La Marras 08, 2008 17:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: KVD

Viesti Kirjoittaja pohojalainen »

vectraTBO kirjoitti: ...
Tuosta maksamispuolesta vielä että kun laskussa oli joku ihme "deposition" 6000kruunua mistä ei ollut missään juttua. Käsitinkö oikein että sen saa takaisin sitten kun auto on rekisteröity Suomeen?
Saat takaisin kun olet lähettänyt kopion uudesta rekisteröintitodistuksesta KVD:lle. Itse laitoin pdf-tiedostona sähköpostilla ja parin päivän päästä oli rahat tilillä.

Jos huudatte Göteborgissa sijaitsevan auton niin suosittelen asioimista Magnus Perssonin kanssa. Aivan loistava asiakaspalvelija, hoitaa järjestelyjä sähköpostitse todella tehokkaasti ja puhuu selkeää ruotsia tai englantia.
#3942
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
Vastaa Viestiin