Maahantuonnin kustannukset

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
pjvaanan
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 09:31
Paikkakunta: Helsinki

Maahantuonnin kustannukset

Viesti Kirjoittaja pjvaanan »

Osaisiko joku kertoa kuinka paljon rahaa kuluu auton hakumatkalla Ruotsista? Ei nyt lasketa mukaan niitä ravintolatiskillä menetettyjä rahoja, vaan sitä suunnilleen sitä summaa mikä kuluu laivamatkalle Hki-Tukholma-Hki auton kanssa. Onko kenelläkään muistissa palaako matkalla kokonaisuudessa 100e, 500e vai kuinka paljon?
Mietin juuri sitä, haenko auton itse omin voimin vai maksanko välittäjäfirmalle siitä että saan auton Helsinkiin.

-petri
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Maahantuonnin kustannukset

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Hki-Tukholma-Helsinki päiväristeily maksaa ~220€ hytillisenä. Autopaikka 52€ (Silja).
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Painkiller
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
Paikkakunta: KEMI

Re: Maahantuonnin kustannukset

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

HUOM! Ruotsalaisesta autoliikkeestä ET saa tilapäisiä kilpiä tai Ruotsin kilpiä siirtoon Suomeen.
Suomalaisia siirtolupia ei myönetä ulkomailta Suomeen siirtoa varten.
Riippuu liikkeestä, itse ajoin oman autoni ruotsalaisilla 'koe'-kilvillä rajalle ja palautin postilla.
Saabit myyty pois, uutta hakemassa.
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Maahantuonnin kustannukset

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Jos varautuu ajoissa voi päästä halvallalkin. Risteilypaketteihin saa lahjakortteja jos voi mennä viikolla. Kiireessä voi liittyä kantaasiakkaaksi ja siten saada etua hintaan. Viking hinta tippui 140euroon (perjantai lähtö) viking klub jäsenyydellä päivä tukholmassa ja autopaikka takaisin tullessa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Maahantuonnin kustannukset

Viesti Kirjoittaja enska »

Painkiller kirjoitti:
HUOM! Ruotsalaisesta autoliikkeestä ET saa tilapäisiä kilpiä tai Ruotsin kilpiä siirtoon Suomeen.
Riippuu liikkeestä, itse ajoin oman autoni ruotsalaisilla 'koe'-kilvillä rajalle ja palautin postilla.
Lipsuuu vähä aiheesta mutta pakko heittää kun Mimmiki epäili.....

Sama homma minulla, löivät vaan "väliaikaisvakuutustarran" kilpeen ja ajelin tulliin ja siinä tarrat ikkunaan, sitten vaan kilvet postiin ja lähettivat minulle alkuperäisen luovarin postissa....Toki riippuu todella autokaupasta ja varmaan auton hinnasta...ehkä.....Meni kyllä vaivattomasti minullaki.

Kuluja siis pelkät polttoainekulut!
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
NG900CAB
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 09:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Maahantuonnin kustannukset

Viesti Kirjoittaja NG900CAB »

Itse hain lokakuussa NG avon Tukholmasta,
reissu meni näin ja kustannukset oli about:

- 100€ lennot pe iltana klo 16:30
- Otin junan kentältä keskustaan 10€
- Tapasin myyjän rautatieasemalla klo 18:00
- Ajoimme Vikingin terminaaliin, potkimme renkaita jne. ja teimme kaupat
- Ajoin laivaan svedukilvillä Tukholma-turku n. 70€ autoineen
- Menin Turun Tulliin klo 7 la aamusta ottamaan tarrakilvet n.20€
- Ajoin Turusta Espooseen 165km.Kotona klo la-aamusta 10.
- Postitin kilvet auton myyjälle ja hän laittoi ne Vägverketille,
jolloin siis auto on merkattu että se ei ole enää Ruotsin rekisterissä.
- Vakuutuksen saa ainakin IF:stä pelkällä auton valmistenumerolla, eli kilvillä ei ole merkitystä, eli en ajanut myyjän vakutuuksilla, vaan soitin IF:iin kun kaupat oli tehty ja olin vakuutettu.

Eli kaiken kaikkiaan halpa reissu ja byrokratia meni hyvin!
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Maahantuonnin kustannukset

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ruotsalaisissa kilvissä EI OLE KOSKAAN automaattisesti vakuutusta!
Vakuutus pitää ottaa itse tai autoliike hoitaa homman. Usein autoliikkeen autot on pois liikenteestä (Avställt) eli ajokiellossa, joten auto pitää laittaa liikenteeseen (Påställning) joka tehdään entisessä (Vägverketissä) nyt Transport Styrelsen. Olen huomannut että monet auton hakijat ajavat tietämättään ajokielossa olevalla autolla ja ilman vakuutusta. Tässä ote liikennevakuutksen ottamisesta. http://www.transportstyrelsen.se/fordon
När ska du teckna en trafikförsäkring?
Du ska teckna en trafikförsäkring i samband med att du blir ägare till ett motordrivet fordon. Försäkringen ska tecknas från den dag fordonet tas i trafik (ställs på) eller omedelbart om fordonet redan är i trafik. Om fordonet är avställt, behöver du inte teckna en trafikförsäkring.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Vastaa Viestiin