9-5 TiD 3.0 Saksasta
9-5 TiD 3.0 Saksasta
Nyt ruennut moista miettimään käyttöautoksi, kun ei oikein tahdo nuo harrasteautot kestää käyttöä.
Saksassa tuntuu alle 7500e saavan 2003 vuosimallin ja alle 150 000 ajetun.
Paljonkohan esim. 150tkm ajetussa -03 farkku vectorissa esim. olisi verot tällä hetkellä?
Itse päättelin, että noin 6 000e voisi olla, olenko yhtään oikeassa suunnassa?
Siihen tonni matkaan, niin oltaisiin noin 13 500e hinnassa. Suomessahan tuommonen maksaisi noin 3k€-4k€ enemmän.
Onko kellään päätöksiä tuommosista tai tietoa muuten?
Saksassa tuntuu alle 7500e saavan 2003 vuosimallin ja alle 150 000 ajetun.
Paljonkohan esim. 150tkm ajetussa -03 farkku vectorissa esim. olisi verot tällä hetkellä?
Itse päättelin, että noin 6 000e voisi olla, olenko yhtään oikeassa suunnassa?
Siihen tonni matkaan, niin oltaisiin noin 13 500e hinnassa. Suomessahan tuommonen maksaisi noin 3k€-4k€ enemmän.
Onko kellään päätöksiä tuommosista tai tietoa muuten?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Miksi saksasta jos haluaa 3,0 l koneella? Niitä on vaikka kuinka paljon Ruotsin maalla vielä halvemmmalla kuin Saksassa, eikä ole autobaana rääkättyjä. Kruunu on pohjalukemissa saksalaiset hakee Ruotsista autoja! Minä en ottaisi 3.0l dieseliä, oma mielipide (kone on ....) koska uusi 1.9l D on helposti virittettävä orig. 150hk ja paljon edullisempi polttoaineen suhteen, minulla on ollut -06 farmari automaatti käytössä 60000km, olin erittäin tyyväinen autoon.
Vihje:
www.blocket.se
http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_5_3_ ... ?ca=16&w=3
Ajettu 120000km, täysvarustettu, ACC, nahka ym. hinta pyyntö 89000kr. Pyynti hinnoista saa usein 10-15% pois.
Vihje:
www.blocket.se
http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_5_3_ ... ?ca=16&w=3
Ajettu 120000km, täysvarustettu, ACC, nahka ym. hinta pyyntö 89000kr. Pyynti hinnoista saa usein 10-15% pois.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Ruotsin (tukholman) autoja yhden päivän tositarkoituksella potkineena voisin todeta, että jos saksan auto tulee tonnin tai kaksi kalliimmaksi, on se todennäköisesti vähintään sen verran siistimpi ja paremmin varusteltu.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
No mitä katselin, niin saksassa tuntuisivat olevan edullisempia, varusteet astetta paremmalla tasolla, valikoima on parempi ja minulla auttaa asiaa saksassa asuva setä huomattavasti.
Kone kyllä tulee olemaan se 3.0tid. Vaikka niin surullisen kuuluisa onkin.
Kone kyllä tulee olemaan se 3.0tid. Vaikka niin surullisen kuuluisa onkin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Eikö noihin 2003 ja uudempiin ollut jo korjattu se sylinteriputken vajoama? Käsittääkseni se ongelma oli 2003 ja aikasemmissa?
Mites olikaan? Mimmi?
Mites olikaan? Mimmi?
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Mahdollisesti Ruotsiinkin rekisteröity auto voisi olla:viggen kirjoitti:...Ruotsin maalla vielä halvemmmalla kuin Saksassa, eikä ole autobaana rääkättyjä.
- aiemmin Saksassa rekisteröity ?
- muuten vaan autobaanalla rääkätty ? (ja ehkä keskimääräistä suuremmalla todennäköisyydellä jos on myynnissä 200 kilometrin päässä Saksan rajasta)
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Onko auto tuontiauto voi tarkistaa Ruotsissa Transportstyrelsenin kautta. Samoin entiset omistajat.wesku kirjoitti:Mahdollisesti Ruotsiinkin rekisteröity auto voisi olla:viggen kirjoitti:...Ruotsin maalla vielä halvemmmalla kuin Saksassa, eikä ole autobaana rääkättyjä.
- aiemmin Saksassa rekisteröity ?
- muuten vaan autobaanalla rääkätty ? (ja ehkä keskimääräistä suuremmalla todennäköisyydellä jos on myynnissä 200 kilometrin päässä Saksan rajasta)
Muuten tuli mieleen yhden moottorilehden toimittajan suositus edellä mainitusta automallista joka oli että unohda se moottori vaihtoehto!
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Ainakin juttua sylinteriongelmista riittää
http://www.youtube.com/watch?v=2qPtDqw666M
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=180968
http://www.serioussaab.co.uk/guide_pages/9600_P2.html kohdasta "Checking the V6 diesel engine / The Isuzu V6 diesel 6DE1 engine....." eteenpäin
Suhteellisen kovaa hintaakin niistä vielä pyydetään, viiden eurotonnin luokkaa pienimmät pyynnöt blocketissa.
http://www.youtube.com/watch?v=2qPtDqw666M
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=180968
http://www.serioussaab.co.uk/guide_pages/9600_P2.html kohdasta "Checking the V6 diesel engine / The Isuzu V6 diesel 6DE1 engine....." eteenpäin
Suhteellisen kovaa hintaakin niistä vielä pyydetään, viiden eurotonnin luokkaa pienimmät pyynnöt blocketissa.
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Joo, itsekkin olen tuota verotietoa vailla. Onko sillä väliä mistä maasta se auto on tuotu, vai onko eri maista tuoduilla sitten erisuuruiset verot?Saabinsti kirjoitti:Nyt ruennut moista miettimään käyttöautoksi, kun ei oikein tahdo nuo harrasteautot kestää käyttöä.
Saksassa tuntuu alle 7500e saavan 2003 vuosimallin ja alle 150 000 ajetun.
Paljonkohan esim. 150tkm ajetussa -03 farkku vectorissa esim. olisi verot tällä hetkellä?
Itse päättelin, että noin 6 000e voisi olla, olenko yhtään oikeassa suunnassa?
Siihen tonni matkaan, niin oltaisiin noin 13 500e hinnassa. Suomessahan tuommonen maksaisi noin 3k€-4k€ enemmän.
Onko kellään päätöksiä tuommosista tai tietoa muuten?
Onko dieseleillä veron osuus sama kuin saman vuosikerran bensafemmoilla. Tää, mikä itseäni kiinnostaa olis vm. -02 3.0 Tid Wagon.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
baasenar kirjoitti:Joo, itsekkin olen tuota verotietoa vailla. Onko sillä väliä mistä maasta se auto on tuotu, vai onko eri maista tuoduilla sitten erisuuruiset verot?Saabinsti kirjoitti:Nyt ruennut moista miettimään käyttöautoksi, kun ei oikein tahdo nuo harrasteautot kestää käyttöä.
Saksassa tuntuu alle 7500e saavan 2003 vuosimallin ja alle 150 000 ajetun.
Paljonkohan esim. 150tkm ajetussa -03 farkku vectorissa esim. olisi verot tällä hetkellä?
Itse päättelin, että noin 6 000e voisi olla, olenko yhtään oikeassa suunnassa?
Siihen tonni matkaan, niin oltaisiin noin 13 500e hinnassa. Suomessahan tuommonen maksaisi noin 3k€-4k€ enemmän.
Onko kellään päätöksiä tuommosista tai tietoa muuten?
Onko dieseleillä veron osuus sama kuin saman vuosikerran bensafemmoilla. Tää, mikä itseäni kiinnostaa olis vm. -02 3.0 Tid Wagon.
Ei ole väliä mistä maasta auto tulee ( eu:n sisällä )
Noilla tiedoilla ei voi päätellä veron määrää.
Veron laskemiseen (tullin mahti sivulta ) tarvitaan tarkka rek.pvä, ajokilometrit
Etsillä löytyy paljon tietoa...
Laskuri: http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
sanoisin että -02 3.0 Tid Wagon noin 150 tkm ajettuun verot noin +3000 €
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Miksikähän tuo mahtilaskuri ei anna tuota veroprosenttia?valtteri kirjoitti: Ei ole väliä mistä maasta auto tulee ( eu:n sisällä )
Noilla tiedoilla ei voi päätellä veron määrää.
Veron laskemiseen (tullin mahti sivulta ) tarvitaan tarkka rek.pvä, ajokilometrit
Etsillä löytyy paljon tietoa...
Laskuri: http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
sanoisin että -02 3.0 Tid Wagon noin 150 tkm ajettuun verot noin +3000 €
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
No mutta eihän siellä sellaisia edes kysellä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Ei kysellä, vaan se pitää tietää jos haluaa laskea tulevan veron.baasenar kirjoitti:No mutta eihän siellä sellaisia edes kysellä.
3.0 tid päästöt on 197g ja sillä saa sellaisen veroprosentin kuin 28.9%
eli jos mahdin antama myyntihinta on 10.000€ niin veroa menee 2.890 €
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Onkos siinä sitten kaikki verot? Vai tuleeko vielä muita maksuja?valtteri kirjoitti: 3.0 tid päästöt on 197g ja sillä saa sellaisen veroprosentin kuin 28.9%
eli jos mahdin antama myyntihinta on 10.000€ niin veroa menee 2.890 €
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
Hei
Kuluja, jos niitä nyt kuluiksi voi laskea, mutta iski itselle:
- Saksassa on usein tekstiilimatot, ostin kumimatot
- tavaratilan matto, jos kaipaa, mutta Suomessa aika
yleinen, tämä ei liity varsinaisesti tuontiin
- lohkolämmitin + sisäpistoke, jos tarvitsee
- SaabClub-taustat rekisterikilville, 5€,
Mattoja kannattaa kysellä foorumilta !
Jatri
Kuluja, jos niitä nyt kuluiksi voi laskea, mutta iski itselle:
- Saksassa on usein tekstiilimatot, ostin kumimatot
- tavaratilan matto, jos kaipaa, mutta Suomessa aika
yleinen, tämä ei liity varsinaisesti tuontiin
- lohkolämmitin + sisäpistoke, jos tarvitsee
- SaabClub-taustat rekisterikilville, 5€,
Mattoja kannattaa kysellä foorumilta !
Jatri
-- 9-5 AERO A -08 & 9-5 AERO A WAGON -05 & 9-3 2.0T A CV -04 --