Sivu 1/3
					
				9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: Ma Heinä 27, 2009 21:49
				Kirjoittaja Saabinsti
				Nyt ruennut moista miettimään käyttöautoksi, kun ei oikein tahdo nuo harrasteautot kestää käyttöä.
Saksassa tuntuu alle 7500e saavan 2003 vuosimallin ja alle 150 000 ajetun.
Paljonkohan esim. 150tkm ajetussa -03 farkku vectorissa esim. olisi verot tällä hetkellä?
Itse päättelin, että noin 6 000e voisi olla, olenko yhtään oikeassa suunnassa?
Siihen tonni matkaan, niin oltaisiin noin 13 500e hinnassa. Suomessahan tuommonen maksaisi noin 3k€-4k€ enemmän.
Onko kellään päätöksiä tuommosista tai tietoa muuten?
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: Ti Heinä 28, 2009 21:06
				Kirjoittaja viggen
				Miksi saksasta jos haluaa 3,0 l koneella? Niitä on vaikka kuinka paljon Ruotsin maalla vielä halvemmmalla kuin Saksassa, eikä ole autobaana rääkättyjä. Kruunu on pohjalukemissa saksalaiset hakee Ruotsista autoja! Minä en ottaisi 3.0l dieseliä, oma mielipide (kone on ....) koska uusi 1.9l D on helposti virittettävä orig. 150hk ja paljon edullisempi polttoaineen suhteen, minulla on ollut -06 farmari automaatti käytössä 60000km, olin erittäin tyyväinen autoon. 
Vihje:
www.blocket.se
http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_5_3_ ... ?ca=16&w=3
Ajettu 120000km, täysvarustettu, ACC, nahka ym. hinta pyyntö 89000kr. Pyynti hinnoista saa usein 10-15% pois.
 
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: Ke Heinä 29, 2009 15:06
				Kirjoittaja peinu
				Ruotsin (tukholman) autoja yhden päivän tositarkoituksella potkineena voisin todeta, että jos saksan auto tulee tonnin tai kaksi kalliimmaksi, on se todennäköisesti vähintään sen verran siistimpi ja paremmin varusteltu.
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: To Heinä 30, 2009 18:28
				Kirjoittaja Saabinsti
				No mitä katselin, niin saksassa tuntuisivat olevan edullisempia, varusteet astetta paremmalla tasolla, valikoima on parempi ja minulla auttaa asiaa saksassa asuva setä huomattavasti.
Kone kyllä tulee olemaan se 3.0tid. Vaikka niin surullisen kuuluisa onkin.
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: Ti Elo 04, 2009 10:44
				Kirjoittaja Risto Vee
				Eikö noihin 2003 ja uudempiin ollut jo korjattu se sylinteriputken vajoama? Käsittääkseni se ongelma oli 2003 ja aikasemmissa?
Mites olikaan? Mimmi? 

 
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: La Touko 22, 2010 22:19
				Kirjoittaja wesku
				viggen kirjoitti:...Ruotsin maalla vielä halvemmmalla kuin Saksassa, eikä ole autobaana rääkättyjä.
Mahdollisesti Ruotsiinkin rekisteröity auto voisi olla:
- aiemmin Saksassa rekisteröity ?
- muuten vaan autobaanalla rääkätty ? (ja ehkä keskimääräistä suuremmalla todennäköisyydellä jos on myynnissä 200 kilometrin päässä Saksan rajasta)
 
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: La Touko 22, 2010 22:54
				Kirjoittaja viggen
				wesku kirjoitti:viggen kirjoitti:...Ruotsin maalla vielä halvemmmalla kuin Saksassa, eikä ole autobaana rääkättyjä.
Mahdollisesti Ruotsiinkin rekisteröity auto voisi olla:
- aiemmin Saksassa rekisteröity ?
- muuten vaan autobaanalla rääkätty ? (ja ehkä keskimääräistä suuremmalla todennäköisyydellä jos on myynnissä 200 kilometrin päässä Saksan rajasta)
 
Onko auto tuontiauto voi tarkistaa Ruotsissa Transportstyrelsenin kautta. Samoin entiset omistajat.
Muuten tuli mieleen yhden moottorilehden toimittajan  suositus edellä mainitusta automallista joka oli että 
unohda se moottori vaihtoehto! 
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: Su Touko 23, 2010 07:04
				Kirjoittaja wesku
				Ainakin juttua sylinteriongelmista riittää
http://www.youtube.com/watch?v=2qPtDqw666M
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=180968
http://www.serioussaab.co.uk/guide_pages/9600_P2.html kohdasta "Checking the V6 diesel engine / The Isuzu V6 diesel 6DE1 engine....." eteenpäin
Suhteellisen kovaa hintaakin niistä vielä pyydetään, viiden eurotonnin luokkaa pienimmät pyynnöt blocketissa.
 
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: La Heinä 31, 2010 12:19
				Kirjoittaja baasenar
				Saabinsti kirjoitti:Nyt ruennut moista miettimään käyttöautoksi, kun ei oikein tahdo nuo harrasteautot kestää käyttöä.
Saksassa tuntuu alle 7500e saavan 2003 vuosimallin ja alle 150 000 ajetun.
Paljonkohan esim. 150tkm ajetussa -03 farkku vectorissa esim. olisi verot tällä hetkellä?
Itse päättelin, että noin 6 000e voisi olla, olenko yhtään oikeassa suunnassa?
Siihen tonni matkaan, niin oltaisiin noin 13 500e hinnassa. Suomessahan tuommonen maksaisi noin 3k€-4k€ enemmän.
Onko kellään päätöksiä tuommosista tai tietoa muuten?
Joo, itsekkin olen tuota verotietoa vailla. Onko sillä väliä mistä maasta se auto on tuotu, vai onko eri maista tuoduilla sitten erisuuruiset verot?
Onko dieseleillä veron osuus sama kuin saman vuosikerran bensafemmoilla. Tää, mikä itseäni kiinnostaa olis vm. -02 3.0 Tid Wagon.
 
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: La Heinä 31, 2010 12:35
				Kirjoittaja valtteri
				baasenar kirjoitti:Saabinsti kirjoitti:Nyt ruennut moista miettimään käyttöautoksi, kun ei oikein tahdo nuo harrasteautot kestää käyttöä.
Saksassa tuntuu alle 7500e saavan 2003 vuosimallin ja alle 150 000 ajetun.
Paljonkohan esim. 150tkm ajetussa -03 farkku vectorissa esim. olisi verot tällä hetkellä?
Itse päättelin, että noin 6 000e voisi olla, olenko yhtään oikeassa suunnassa?
Siihen tonni matkaan, niin oltaisiin noin 13 500e hinnassa. Suomessahan tuommonen maksaisi noin 3k€-4k€ enemmän.
Onko kellään päätöksiä tuommosista tai tietoa muuten?
Joo, itsekkin olen tuota verotietoa vailla. Onko sillä väliä mistä maasta se auto on tuotu, vai onko eri maista tuoduilla sitten erisuuruiset verot?
Onko dieseleillä veron osuus sama kuin saman vuosikerran bensafemmoilla. Tää, mikä itseäni kiinnostaa olis vm. -02 3.0 Tid Wagon.
 
Ei ole väliä mistä maasta auto tulee ( eu:n sisällä )
Noilla tiedoilla ei voi päätellä veron määrää.
Veron laskemiseen (tullin mahti sivulta ) tarvitaan tarkka rek.pvä, ajokilometrit
Etsillä löytyy paljon tietoa...
Laskuri:  
http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
sanoisin että -02 3.0 Tid Wagon noin 150 tkm ajettuun verot noin +3000 €
 
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: To Syys 02, 2010 17:53
				Kirjoittaja baasenar
				valtteri kirjoitti:
Ei ole väliä mistä maasta auto tulee ( eu:n sisällä )
Noilla tiedoilla ei voi päätellä veron määrää.
Veron laskemiseen (tullin mahti sivulta ) tarvitaan tarkka rek.pvä, ajokilometrit
Etsillä löytyy paljon tietoa...
Laskuri:  
http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
sanoisin että -02 3.0 Tid Wagon noin 150 tkm ajettuun verot noin +3000 €
 
Miksikähän tuo mahtilaskuri ei anna tuota veroprosenttia? 

 
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: To Syys 02, 2010 18:08
				Kirjoittaja baasenar
				No mutta eihän siellä sellaisia edes kysellä.
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: To Syys 02, 2010 18:18
				Kirjoittaja valtteri
				baasenar kirjoitti:No mutta eihän siellä sellaisia edes kysellä.
Ei kysellä, vaan se pitää tietää jos haluaa laskea tulevan veron.
3.0 tid päästöt on 197g  ja sillä saa sellaisen veroprosentin kuin 28.9%
eli jos mahdin antama myyntihinta on  10.000€ niin veroa menee 2.890 €
 
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: To Syys 02, 2010 18:36
				Kirjoittaja baasenar
				valtteri kirjoitti:
3.0 tid päästöt on 197g  ja sillä saa sellaisen veroprosentin kuin 28.9%
eli jos mahdin antama myyntihinta on  10.000€ niin veroa menee 2.890 €
Onkos siinä sitten kaikki verot? Vai tuleeko vielä muita maksuja?
 
			 
			
					
				Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta
				Lähetetty: To Syys 02, 2010 20:03
				Kirjoittaja jatri
				Hei
Kuluja, jos niitä nyt kuluiksi voi laskea, mutta iski itselle:
- Saksassa on usein tekstiilimatot, ostin kumimatot
- tavaratilan matto, jos kaipaa, mutta Suomessa aika
yleinen, tämä ei liity varsinaisesti tuontiin
- lohkolämmitin + sisäpistoke, jos tarvitsee
- SaabClub-taustat rekisterikilville, 5€,  
  
  
 
Mattoja kannattaa kysellä foorumilta !
Jatri