Sivu 1/3

9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: Ma Heinä 27, 2009 21:49
Kirjoittaja Saabinsti
Nyt ruennut moista miettimään käyttöautoksi, kun ei oikein tahdo nuo harrasteautot kestää käyttöä.
Saksassa tuntuu alle 7500e saavan 2003 vuosimallin ja alle 150 000 ajetun.
Paljonkohan esim. 150tkm ajetussa -03 farkku vectorissa esim. olisi verot tällä hetkellä?
Itse päättelin, että noin 6 000e voisi olla, olenko yhtään oikeassa suunnassa?
Siihen tonni matkaan, niin oltaisiin noin 13 500e hinnassa. Suomessahan tuommonen maksaisi noin 3k€-4k€ enemmän.

Onko kellään päätöksiä tuommosista tai tietoa muuten?

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: Ti Heinä 28, 2009 21:06
Kirjoittaja viggen
Miksi saksasta jos haluaa 3,0 l koneella? Niitä on vaikka kuinka paljon Ruotsin maalla vielä halvemmmalla kuin Saksassa, eikä ole autobaana rääkättyjä. Kruunu on pohjalukemissa saksalaiset hakee Ruotsista autoja! Minä en ottaisi 3.0l dieseliä, oma mielipide (kone on ....) koska uusi 1.9l D on helposti virittettävä orig. 150hk ja paljon edullisempi polttoaineen suhteen, minulla on ollut -06 farmari automaatti käytössä 60000km, olin erittäin tyyväinen autoon.
Vihje:
www.blocket.se
http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_5_3_ ... ?ca=16&w=3
Ajettu 120000km, täysvarustettu, ACC, nahka ym. hinta pyyntö 89000kr. Pyynti hinnoista saa usein 10-15% pois.

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: Ke Heinä 29, 2009 15:06
Kirjoittaja peinu
Ruotsin (tukholman) autoja yhden päivän tositarkoituksella potkineena voisin todeta, että jos saksan auto tulee tonnin tai kaksi kalliimmaksi, on se todennäköisesti vähintään sen verran siistimpi ja paremmin varusteltu.

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: To Heinä 30, 2009 18:28
Kirjoittaja Saabinsti
No mitä katselin, niin saksassa tuntuisivat olevan edullisempia, varusteet astetta paremmalla tasolla, valikoima on parempi ja minulla auttaa asiaa saksassa asuva setä huomattavasti.

Kone kyllä tulee olemaan se 3.0tid. Vaikka niin surullisen kuuluisa onkin.

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: Ti Elo 04, 2009 10:44
Kirjoittaja Risto Vee
Eikö noihin 2003 ja uudempiin ollut jo korjattu se sylinteriputken vajoama? Käsittääkseni se ongelma oli 2003 ja aikasemmissa?

Mites olikaan? Mimmi? :wink:

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: La Touko 22, 2010 22:19
Kirjoittaja wesku
viggen kirjoitti:...Ruotsin maalla vielä halvemmmalla kuin Saksassa, eikä ole autobaana rääkättyjä.
Mahdollisesti Ruotsiinkin rekisteröity auto voisi olla:

- aiemmin Saksassa rekisteröity ?

- muuten vaan autobaanalla rääkätty ? (ja ehkä keskimääräistä suuremmalla todennäköisyydellä jos on myynnissä 200 kilometrin päässä Saksan rajasta)

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: La Touko 22, 2010 22:54
Kirjoittaja viggen
wesku kirjoitti:
viggen kirjoitti:...Ruotsin maalla vielä halvemmmalla kuin Saksassa, eikä ole autobaana rääkättyjä.
Mahdollisesti Ruotsiinkin rekisteröity auto voisi olla:

- aiemmin Saksassa rekisteröity ?

- muuten vaan autobaanalla rääkätty ? (ja ehkä keskimääräistä suuremmalla todennäköisyydellä jos on myynnissä 200 kilometrin päässä Saksan rajasta)
Onko auto tuontiauto voi tarkistaa Ruotsissa Transportstyrelsenin kautta. Samoin entiset omistajat.
Muuten tuli mieleen yhden moottorilehden toimittajan suositus edellä mainitusta automallista joka oli että unohda se moottori vaihtoehto!

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: Su Touko 23, 2010 07:04
Kirjoittaja wesku
Ainakin juttua sylinteriongelmista riittää

http://www.youtube.com/watch?v=2qPtDqw666M

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=180968

http://www.serioussaab.co.uk/guide_pages/9600_P2.html kohdasta "Checking the V6 diesel engine / The Isuzu V6 diesel 6DE1 engine....." eteenpäin

Suhteellisen kovaa hintaakin niistä vielä pyydetään, viiden eurotonnin luokkaa pienimmät pyynnöt blocketissa.

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: La Heinä 31, 2010 12:19
Kirjoittaja baasenar
Saabinsti kirjoitti:Nyt ruennut moista miettimään käyttöautoksi, kun ei oikein tahdo nuo harrasteautot kestää käyttöä.
Saksassa tuntuu alle 7500e saavan 2003 vuosimallin ja alle 150 000 ajetun.
Paljonkohan esim. 150tkm ajetussa -03 farkku vectorissa esim. olisi verot tällä hetkellä?
Itse päättelin, että noin 6 000e voisi olla, olenko yhtään oikeassa suunnassa?
Siihen tonni matkaan, niin oltaisiin noin 13 500e hinnassa. Suomessahan tuommonen maksaisi noin 3k€-4k€ enemmän.

Onko kellään päätöksiä tuommosista tai tietoa muuten?
Joo, itsekkin olen tuota verotietoa vailla. Onko sillä väliä mistä maasta se auto on tuotu, vai onko eri maista tuoduilla sitten erisuuruiset verot?
Onko dieseleillä veron osuus sama kuin saman vuosikerran bensafemmoilla. Tää, mikä itseäni kiinnostaa olis vm. -02 3.0 Tid Wagon.

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: La Heinä 31, 2010 12:35
Kirjoittaja valtteri
baasenar kirjoitti:
Saabinsti kirjoitti:Nyt ruennut moista miettimään käyttöautoksi, kun ei oikein tahdo nuo harrasteautot kestää käyttöä.
Saksassa tuntuu alle 7500e saavan 2003 vuosimallin ja alle 150 000 ajetun.
Paljonkohan esim. 150tkm ajetussa -03 farkku vectorissa esim. olisi verot tällä hetkellä?
Itse päättelin, että noin 6 000e voisi olla, olenko yhtään oikeassa suunnassa?
Siihen tonni matkaan, niin oltaisiin noin 13 500e hinnassa. Suomessahan tuommonen maksaisi noin 3k€-4k€ enemmän.

Onko kellään päätöksiä tuommosista tai tietoa muuten?
Joo, itsekkin olen tuota verotietoa vailla. Onko sillä väliä mistä maasta se auto on tuotu, vai onko eri maista tuoduilla sitten erisuuruiset verot?
Onko dieseleillä veron osuus sama kuin saman vuosikerran bensafemmoilla. Tää, mikä itseäni kiinnostaa olis vm. -02 3.0 Tid Wagon.

Ei ole väliä mistä maasta auto tulee ( eu:n sisällä )

Noilla tiedoilla ei voi päätellä veron määrää.

Veron laskemiseen (tullin mahti sivulta ) tarvitaan tarkka rek.pvä, ajokilometrit
Etsillä löytyy paljon tietoa...
Laskuri: http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/

sanoisin että -02 3.0 Tid Wagon noin 150 tkm ajettuun verot noin +3000 €

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: To Syys 02, 2010 17:53
Kirjoittaja baasenar
valtteri kirjoitti: Ei ole väliä mistä maasta auto tulee ( eu:n sisällä )
Noilla tiedoilla ei voi päätellä veron määrää.
Veron laskemiseen (tullin mahti sivulta ) tarvitaan tarkka rek.pvä, ajokilometrit
Etsillä löytyy paljon tietoa...
Laskuri: http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/

sanoisin että -02 3.0 Tid Wagon noin 150 tkm ajettuun verot noin +3000 €
Miksikähän tuo mahtilaskuri ei anna tuota veroprosenttia? :roll:

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: To Syys 02, 2010 18:08
Kirjoittaja baasenar
No mutta eihän siellä sellaisia edes kysellä.

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: To Syys 02, 2010 18:18
Kirjoittaja valtteri
baasenar kirjoitti:No mutta eihän siellä sellaisia edes kysellä.
Ei kysellä, vaan se pitää tietää jos haluaa laskea tulevan veron.

3.0 tid päästöt on 197g ja sillä saa sellaisen veroprosentin kuin 28.9%

eli jos mahdin antama myyntihinta on 10.000€ niin veroa menee 2.890 €

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: To Syys 02, 2010 18:36
Kirjoittaja baasenar
valtteri kirjoitti: 3.0 tid päästöt on 197g ja sillä saa sellaisen veroprosentin kuin 28.9%
eli jos mahdin antama myyntihinta on 10.000€ niin veroa menee 2.890 €
Onkos siinä sitten kaikki verot? Vai tuleeko vielä muita maksuja?

Re: 9-5 TiD 3.0 Saksasta

Lähetetty: To Syys 02, 2010 20:03
Kirjoittaja jatri
Hei

Kuluja, jos niitä nyt kuluiksi voi laskea, mutta iski itselle:

- Saksassa on usein tekstiilimatot, ostin kumimatot
- tavaratilan matto, jos kaipaa, mutta Suomessa aika
yleinen, tämä ei liity varsinaisesti tuontiin
- lohkolämmitin + sisäpistoke, jos tarvitsee
- SaabClub-taustat rekisterikilville, 5€, :D :D :D

Mattoja kannattaa kysellä foorumilta !

Jatri