Sivu 1/1

9-3:n tuonti harkinnassa - peruskysymyksiä mallista...

Lähetetty: Ti Elo 18, 2009 14:54
Kirjoittaja tputkonen
Auton vaihto olisi edessä, ja olen käynyt koeajamassa noin kahtakymmentä mallia. Tarkoituksena olisi tuoda Saksasta tai Ruotsista muutaman vuoden vanha
diesel-farkku.

Kaverin kehotuksesta kävin kokeilemassa myös 9-3:a sekä 9-5:ttä, ja tykästyin
niiden ajo-ominaisuuksiin, mukavuuteen sekä hiljaisuuteen. Saabeihin en aiemmin
ole perehtynyt, joten toivoisin tätä kautta vähän apua mielessä oleviin kysymyksiin. 9-3 farkku 1.9TiD:llä voisi olla passeli.

Monissa viesteissä on puhuttu sylinteriputkien vajoamisesta, mikä kuulostaa sangen ikävältä ongelmalta. Mitä moottoreita tämä ongelma koskee? Onko muita potentiaalisesti kalliita yleisiä vikoja?

Jos auton hakisi Saksasta, onkohan niissä vakiona penkinlämmitin? Entä moottorinlämmitin?

9-3 facelift tietääkseni vuonna 2004. Olisiko siis kaikki mallit 2004 eteenpäin ok?

Muuta mitä kannattaisi tietää?

Paljon kiitoksia etukäteen vastauksista. Säästätte tuntien surffausurakan.

Re: 9-3:n tuonti harkinnassa - peruskysymyksiä mallista...

Lähetetty: Ti Elo 18, 2009 18:58
Kirjoittaja A.L.
kuinkas tuo 9-3 diisselien eberi homma? onko tullut kaikkiin vakiona?

Re: 9-3:n tuonti harkinnassa - peruskysymyksiä mallista...

Lähetetty: Ke Elo 19, 2009 08:00
Kirjoittaja tputkonen
Mimmi kirjoitti: Tällä hetkellä kannattavampaa on hakea Saab Ruotsista heikon kruunun ja edeullisempien myyntihintojen vuoksi, hakukulutkin ovat pienemmät.
Kiitos vastauksistasi!

Tätä ovat monet muutkin sanoneet, mutta en ole itse tästä vielä vakuuttunut. www.bytbil.com ja www.mobile.de vertailun perusteella esim. 2006 9-3:ssa olisi muutaman tuhannen euron ero Saksan eduksi. Lisäksi Saksassa luonnollisesti paljon paremmat valikoimat.

Re: 9-3:n tuonti harkinnassa - peruskysymyksiä mallista...

Lähetetty: Pe Elo 21, 2009 09:21
Kirjoittaja karg
tputkonen kirjoitti:Jos auton hakisi Saksasta, onkohan niissä vakiona penkinlämmitin? Entä moottorinlämmitin?
Aiemmin Saksasta hakemassani 9-5 Aero Wagonissa oli vakiona sekä etu- että takapenkien lämmitys. Moottorinlämmitintä taasen ei ollut.