Mikä on säästö?
Mikä on säästö?
Kertokaas viisaat auton Ruotsista tuoneet, minkä verran siinä oikeasti säästää euroja, jos hakee Ruotsista vaikka tuollaisen vähänajetun vm 2008 Saab 9-3 TIDS diesel-auton! Verrattuna tietysti siihen, että ostaa samanlaisen suomalaisesta autokaupasta. Asian helpottamiseksi oletetaan tietysti, että kyse on suorasta kaupasta. Molemmissa maissa on varmaan hyvin tinkausvaraa tällaisessa kaupassa.
Haluaisin tietää, puhutaanko verojen jälkeen jostain 1 - 2 tonnin vai kenties 4 - 5 tonnin säästöstä? Jälkimmäinen olisi jo niin suuri etu, että homma kannattaisi, vaikkei kaikki menisikään ihan nappiin.
Haluaisin tietää, puhutaanko verojen jälkeen jostain 1 - 2 tonnin vai kenties 4 - 5 tonnin säästöstä? Jälkimmäinen olisi jo niin suuri etu, että homma kannattaisi, vaikkei kaikki menisikään ihan nappiin.
Re: Mikä on säästö?
Eduksi kannattaa eurojen lisäksi/sijaan huomioida myös mahdollisesti suurempi valikoima sekä tarjolla oleva parempi varustetaso.
Firon
Firon
#1899
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mikä on säästö?
...ja se säästö on ihan tapauskohtainen, eli tuskin mitään nyrkkisääntöä on.
Ainut tapa arvioida on vertailla autojen pyyntihintoja ihan vaikka netissä, katsoa Tullin sivuilta vastaaville autoille toteutuneet verotusarvot, ynnäillä haku & rekisteröintikulut niin siinäpä se on vertailu.
Yleisesti ottaen toki "ulkomailla" paremmat varustelutasot autoissa, kannattaa sitten huomioida myös mahdollisten lisälämmittimien asennuttamiset, jos ne tuontiautosta puuttuu ja semmoista tarvitsee/haluaa.
Ainut tapa arvioida on vertailla autojen pyyntihintoja ihan vaikka netissä, katsoa Tullin sivuilta vastaaville autoille toteutuneet verotusarvot, ynnäillä haku & rekisteröintikulut niin siinäpä se on vertailu.
Yleisesti ottaen toki "ulkomailla" paremmat varustelutasot autoissa, kannattaa sitten huomioida myös mahdollisten lisälämmittimien asennuttamiset, jos ne tuontiautosta puuttuu ja semmoista tarvitsee/haluaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mikä on säästö?
Juu, mutta kun käytettyä hakee, niin hyvällä todennäkösyydellä auton uutena ostanut ja siitä pilkuntarkasti huolta pitänyt ylivertainen Suomi-saabisti on siihen jo eeberit sun muut vitkuttimet asennuttanut. Huolto-ohjeistakin välinpitämättömät ja autojansa väärinkäyttävät Ulkomaalaiset autonruntelijat eivät tietenkään tällaisiin varusteisiin sorru. Kaikkihan ovat varmasti myös tietoisia autotehtaiden erillisistä huipputuotantolinjoista, joilla Suomi-Autot valmistetaan?Mimmi kirjoitti: Kyllä lisälämmittimet pääsäntöisesti puuttuvat myös suol...eikun suomiautoistakin.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Mikä on säästö?
Muutenkin kaikenlainen autojen tuonti ulkomailta, on vähintäänkin omituista.
Olkoon sitten uusi tai käytetty auto.
Se. Varma. Kotimainen.
Olkoon sitten uusi tai käytetty auto.
Se. Varma. Kotimainen.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mikä on säästö?
Villi veikkaus: ammattina autokauppias?Naxu kirjoitti:Muutenkin kaikenlainen autojen tuonti ulkomailta, on vähintäänkin omituista.
Olkoon sitten uusi tai käytetty auto.
Se. Varma. Kotimainen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Mikä on säästö?
Kunhan yritin kehua uudenkaupungin tuotteita. Kaikki muuthan on tuontiautoja.
Oikeasti edellinenkin käyttöautoni oli tuotu käytettynä saksasta. Hiivatti on tuotu italiasta -73, mutta eikö saab ole uki tuote. En nyt muista milloin saabin valmistus loppui. Muuten fiat on niin pieni, ettei sitä tarvitse paalata.
Oikeasti edellinenkin käyttöautoni oli tuotu käytettynä saksasta. Hiivatti on tuotu italiasta -73, mutta eikö saab ole uki tuote. En nyt muista milloin saabin valmistus loppui. Muuten fiat on niin pieni, ettei sitä tarvitse paalata.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Mikä on säästö?
Niin se maailma muuttuu. Täytyy siis vain pysyä vanhoissa saabeissa, tai ajaa tuontiautolla...
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Mikä on säästö?
Olipa ilmestynyt Tuulilasi-lehden verkkosivuille aihetta sivuava artikkeli: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kayt ... i-suomesta
Saabiton Saabisti
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Mikä on säästö?
Auton oston kannattavuudessa ulkomailta korostuu edelleenkin varusteet ja malli. Mitä parempi varustelu ja kalliimpi malli sitä enemmän säästää. Tämä usein unohdetaan mainita jutuissa, esim saabissa 9-3 perus linear pienimmällä koneella ovat aika saman hintaisia ostiko Suomesta vai Ruotsista. Taas jos kyseessä esim aero ttid hyvillä varusteilla esim tehtaan navilla, niin silloin kannattaa ehdottomasti hakea ulkomailta esim Ruotsista. Ruotsalaisissa autoissa on myös se hyvä puoli että vetokoukku, lohkari sisäpistokkeella ja talvirenkaat ovat autossa valmiiksi.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Mikä on säästö?
Minua on siis kusetettu.Mimmi kirjoitti:Ostinkohan väärästä paikasta ja vääränmaalaisen auton, kun omassa ANA Trollhättanilta ostetussa femmassa ei ollut mitään noista varusteista.joukolainen kirjoitti:Ruotsalaisissa autoissa on myös se hyvä puoli että vetokoukku, lohkari sisäpistokkeella ja talvirenkaat ovat autossa valmiiksi.
Kummastakaan ruotsintuonnistani ei ole löytynyt yhtään näistä varusteista
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Mikä on säästö?
Olisi nyt edes kerran luetuttanut tuon sillisalaatin läpi jollain terveellä järjellä varustetulla lukutaitoisella ennen julkaisua.TommyW kirjoitti:Olipa ilmestynyt Tuulilasi-lehden verkkosivuille aihetta sivuava artikkeli: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kayt ... i-suomesta
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Mikä on säästö?
Suuri osa sanotusta pitänee paikkansa, mutta kun kukaan ei vielä vastannu suoranaiseen kysymykseen, niin uskaltaisin veikata, että menee tuohon "välimaastoon", eli 2-4 tonnin väliin. Varmuudella. Hyvällä tuurilla tuplastikin enemmän. Ja vaikea on hävitä. Vaatii jo melkoista "pommia" tai huonoa tuuria. JOka voi käydä yhtä hyvin suomessakin.
Re: Mikä on säästö?
9-3 ss ja sc 2008 mallin dieselit joilla on ajettu 30tkm-100tkm sopii pyyntihinnoiltaan hintahaitariin 170-200 tuhatta kr. Silloin löytyy jopa hyvin varustetuja vector malleja ja joitakin 180hk TTID koneella. Liikkeestä ostaissa näissä autoissa on useinmiten takuu ja jos ei ole sen voi vaatia.
Halvemmallakin löytyy, mutta silloin km on yli 100tkm.
Halvemmallakin löytyy, mutta silloin km on yli 100tkm.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Mikä on säästö?
Mimmi se jaksaa saivarrella, eikö tuo nyt riitä, aikuinen mies kirjoittelee kuin joku teini, eikä ollut ensimmäinen kerta. Lukiko jossain että kysessä uusi auto ja vakiovaruste. Eiköhän ajatus tullut selväksi lukijoille, nuo ovat yleisiä varusteita käytetyssä autossa Ruotsissa mutta melkein aina puutuvat esim Saksasta tuodusta, ainakin niistä mitä olen itse ollut ostamassa tai hakemassa.Mimmi kirjoitti:Mistä voidaan hakea korvauksia, kun joukolainen kertoi em. varusteiden olevan vakiovarusteita Ruotsissa?
Säästön syntyminen riippuu niin monesta asiasta, tuntuu kuitenkin että Ruotsissa on hintataso noussut ainakin saabeissa, kysyntää on ollut käytetyillä pari vuotta vanhoilla, eikä alennuksia anneta niin avokätisesti kuin esim viime kesänä ainakaan merkkiliikeissä. Valuutat ovat myöskin lähentyneet toisiaan eli kannattaa laskea tapauskohtaisesti säästö, todennäköisesti sitä tulee ainakin tuo 3-4 tuhatta euroa. Merkkiliikkeestä saa ostoturvaa takuun muodossa, itse sain 3v femmalle vuoden takuun.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447