Ei alkuperäisen auton maahantuonti

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Ei alkuperäisen auton maahantuonti

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Onko kenelläkään kokemusta sellaisen auton maahantuonnista johon on vaihdettu matkan varrella erilainen moottori. Esim. OG900 jossa alunperin 8 venanen ja nyt tilalla 16 venanen. Kuinka maahantuontikatsastus noitten osalta toimii? Vaatiiko jotain selvityksiä, vai meneekö Suomessa suoraan varaosiksi?
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei alkuperäisen auton maahantuonti

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Sellaisesta ei ole kokemusta, mutta kun tässä aivan äskettäin kävin rekisteröintikatsastuttamassa EU:n ulkopuolelta tulleen ysitonnisen, niin eipä siinä konepellin alle kovin tarkkaan katsottu. Tyyppikilvestä katsoi VIN-koodin ja tyyppihyväksyntätunnuksen eikä sitten oikeastaan muuta. Esim. moottorin numeroa ei katsottu lohkon kyljestä eikä muualtakaan, vaihteiston numeroa tai koodia ei katsottu - eikä VIN-koodiakaan katsottu mistään muualta kuin tuosta kilvestä.

Lisäksi OG900:n ja 96:n vuosikatsastuksista on jäänyt sellainen tuntuma, ettei ainakaan nuoremman polven katsastusmiehet kovin tarkasti vanhempia Saabeja tunne. Turbon ja ei-turbon toki erottaa toisistaan, mutta ei useimmilla liene selvyyttä, missä satkussa pitäisi olla 8 ja missä 16 venttiiliä. 16-venttiilisen venttiilikopassa lukee 16 valve, mutta lukeeko 8-venttiilisen mallisi tyyppimerkinnässä 8 valve? Toki joskus voivat olla tarkempia / tietävämpiä kuin yleensä eli tuuripeliä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin