9-2 X Jenkeistä ?

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9-7 X Virosta.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Pekko_Å kirjoitti:Hävettää edelleen myöntää, mutta allaoleva auto miellyttää. Haluan sen. ...
Millaisenkohan veron ne tuohon löisivät?

http://fin.auto24.ee/used/719584
Kiinnostaa!
Ehdottomasti, eikä siinä ole mitään hävettävää, komea möhkö jolla saa ituhipin pullanmurut menemään väärään kurkkkuun :wink: Näyttää hinnatkin tippuvan noissa, kohta jo ihan inhimillisissä lukemissa. Veroistahan ei osaa sanoa tarkkaan, 4.2 litrasesta Trailblazerista (2003 ja 2005 ensirek) on mennyt 6000-9000€ veroja.

Tuommonen olis erinomainen käyttöpeli, persaukinen paljon ajava voisi laittaa kaasulaitteet kiinni niin ei käy liikaa kukkaron päälle, tai sitten harrastepeliksi, tuolta vähän Vortechiä tilailemaan niin saa george-boyn halajaman 5.3T merkinnänkin liisteröidä perään ja "vähän" lisää alavääntöä:
http://www.vortechsuperchargers.com/cat ... ERCHARGERS
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: 9-7 X Virosta.

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Pekko_Å kirjoitti:Hävettää edelleen myöntää, mutta allaoleva auto miellyttää. Haluan sen. Onkohan se tosiaankin mahdollista saada täällä virastojen ihmeellisessä kyykytysvaltiossa kilpiin? Ja varmaankin se verotusarvo revittäis jostain Chevroletista? En vaan osannut/löytänyt mahdista mitään vertailuautoa.

Millaisenkohan veron ne tuohon löisivät?

http://fin.auto24.ee/used/719584

Kiinnostaa!

Menee varmaan Marvoon = Markkina-arvolautakuntaan Hämeenlinnaan.

Siellä sitten joukko viisaita tutkii ja ihmettelee sekä päättää sen jälkeen mikä on ton suomi-arvo.

Rekisteröinnistä Suomeen en ole varma sillä ainakaan alussa noihin ei ollut euroopaan tyypitystä ja niitä rekisteröitiin erikoisluvilla.

Suomessa on niin tiukkapiposta toimintaa että kannattaa kysellä onko rekisteröity ja millä systeemillä.

Täällähän on kirjoiteltu että tollainen olisi jossain satakunnan suunnalla nähty
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: 9-2 X Jenkeistä ?

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Niin vaikuttaisi siltä, että kyllä ainakin alkuun tuon 5,3L V8 suorityskyky riittää ilman perään liimattavia T-merkkejä :D . 0-100 8,5sek... Se on melkein sama kuin oma... Joten kyllä sitä voimaa on. Halvalla se ei tule, yhdistetty kulutus on noin 14-15L/100km. Ihanan kallista!

Toisaalta Aeron 6L vie saman vessan sataan kilometriin jo 6sek. Ei taida mikään "Saab"(Saab heittomerkeissä siksi, koska kaikki eivät pidä tätä eikä saabarua Saabeina) päästä samoihin? Ohituskiihtyvyydestä en ole löytänyt tilastoja, mutta voisin kuvitella että se on siedettävällä tasolla.

Harmi ettei tuodon trollblazeriin ikinä väännetty dieseliä... Toisaalta en kyllä tiedä että olisinko sellaista edes halunnut. Mutta kyllä toi polttoaineen kulutus kieltämättä hivenen mietityttää. Kilsoja tulee vuodessa n. 26-33tkm. Joten kyllä siinä pienen pieni ero on mikäli auto kuluttaa 14 tai 10L/100km. Puhutaan kuitenkin jostain 1400 - 1800€ / vuosi erotuksesta. Sillä rahalla osaa jo vaikkapa ysisatkun kesäautoksi/vuosi bensoineen.

Luin jenkkien plussia ja miinuksia:
Plussat: Ajettavuus (paitsi talvella), varustelu, kiihtyvyys, ajomukavuus ja koneen voima
Miinukset: Ajettavuus talvella (neliveto luokaton, käytännössä auton saa pyörähtämään ennen kuin eturenkaat ottavat kierroksia, ilmeisesti todella hidas kytkeytyminen. Tavallaan pilaa ja kyseenalaistaa koko nelivedon olemassaolon), kulutus(jos Jenkit haukkuu kulutusta niin sen on oltava tähtitieteellinen) sekä ja (tämä oli kaikista paras!!!!!) Liian pienet mukinpidikkeet D:D:D::DD::D: :lol:
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: 9-7 X Virosta.

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

valtteri kirjoitti:
Menee varmaan Marvoon = Markkina-arvolautakuntaan Hämeenlinnaan.

Siellä sitten joukko viisaita tutkii ja ihmettelee sekä päättää sen jälkeen mikä on ton suomi-arvo.

Rekisteröinnistä Suomeen en ole varma sillä ainakaan alussa noihin ei ollut euroopaan tyypitystä ja niitä rekisteröitiin erikoisluvilla.

Suomessa on niin tiukkapiposta toimintaa että kannattaa kysellä onko rekisteröity ja millä systeemillä.

Täällähän on kirjoiteltu että tollainen olisi jossain satakunnan suunnalla nähty
Joo kyllä tuollainen möhkö on nähty täälläkin suunnassa rekkareissa! Eli kyllä se on mahdollista jollain tavalla!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-7 X Virosta.

Viesti Kirjoittaja aero »

V.J.S kirjoitti:Tuommonen olis erinomainen käyttöpeli, persaukinen paljon ajava voisi laittaa kaasulaitteet kiinni niin ei käy liikaa kukkaron päälle, tai sitten harrastepeliksi, tuolta vähän Vortechiä tilailemaan niin saa george-boyn halajaman 5.3T merkinnänkin liisteröidä perään ja "vähän" lisää alavääntöä:
http://www.vortechsuperchargers.com/cat ... ERCHARGERS
Ei taida Vortechilta T:n oikeuttavaa värkkiä löytyä, se kun tuppaa meinaamaan turboa. Lisäiloa ajamiseen kyllä varmasti löytyy :D.
Pekko_Å kirjoitti:Toisaalta Aeron 6L vie saman vessan sataan kilometriin jo 6sek. Ei taida mikään "Saab"(Saab heittomerkeissä siksi, koska kaikki eivät pidä tätä eikä saabarua Saabeina) päästä samoihin? Ohituskiihtyvyydestä en ole löytänyt tilastoja, mutta voisin kuvitella että se on siedettävällä tasolla.
En muista tarkkaa lukemaa, mutta TurboX ei tainnut kovin kauaksi jäädä. Viritettynä useampikin kulkine pääsee tiettävästi samoihin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9-7 X Virosta.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

aero kirjoitti:
Ei taida Vortechilta T:n oikeuttavaa värkkiä löytyä, se kun tuppaa meinaamaan turboa. Lisäiloa ajamiseen kyllä varmasti löytyy :D.
Ahdin mikä ahdin, sama se, eli T:tä vaan loosteriin liimamaan V-2:n asennuksen jälkeen (joku maltillinen ~800hv esim), samaan syssyyn pistää vaikka jonku porsineen garrettin hanskalokeroon ja liisteröi sinne persiiseen TT-Aero merkin :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 9-2 X Jenkeistä ?

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Käyttäjäkommentin mukaan neliveto tosiaan ei ole mitää Audi/Subaru tasoa. Pääsee takapää suttaamaan ennenkuin voimaa lähtee etupäähän. Eli sieltä puuttuu tyystin esipänninki. Todella huono juttu jos kärryn vetoa esim. ajattelee. Ruotsi muuten saattaisi olla fiksumpi paikka hakea ks. auto. Siellä ollut ihan asiallisen oloisia myytävänä.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: 9-2 X Jenkeistä ?

Viesti Kirjoittaja Haza »

#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-2 X Jenkeistä ?

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Haza kirjoitti:tämä sopii varmaan tänne:
http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_2x ... m?ca=1&w=3

Kiukkunen :)
Saab 900 2.0t Cab -97
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-2 X Jenkeistä ?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Hummaa ja kummaa kun auto on ollut myynnissä jo (Insänd 21 september 07:30.)
Tai ilmoitus on lähetetty syyskuun 21:nen klo.07:30 eikä vielä vissiin edes tarjouksia?
No myytävänä vieläkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: 9-2 X Jenkeistä ?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

oho, en edes tiennyt tollasesta 9-2:sta. kerran näin ehkä jonkun kuvan mutta luulin / ajattelin että sen täytyi olla joku photoshoppaus. tuo siis on subaru mutta saabi lookilla vai?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-2 X Jenkeistä ?

Viesti Kirjoittaja core2 »

a9000 kirjoitti:oho, en edes tiennyt tollasesta 9-2:sta. kerran näin ehkä jonkun kuvan mutta luulin / ajattelin että sen täytyi olla joku photoshoppaus. tuo siis on subaru mutta saabi lookilla vai?
Suurinpiirtein näin, vaikka Saabina jotenkin paremman näköinen. :)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-2 X Jenkeistä ?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

core2 kirjoitti: Suurinpiirtein näin, vaikka Saabina jotenkin paremman näköinen. :)
tämä on saabismia :wink:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: 9-2 X Jenkeistä ?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Rene-Rane kirjoitti:
core2 kirjoitti: Suurinpiirtein näin, vaikka Saabina jotenkin paremman näköinen. :)
tämä on saabismia :wink:
se sallittakoon/-neen meille kaikille merkkiuskovaisille :) thumbs up!
Vastaa Viestiin