Saab också för dem som behöver en specialbygge

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Saab också för dem som behöver en specialbygge

Viesti Kirjoittaja viggen »

NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saab också för dem som behöver en specialbygge

Viesti Kirjoittaja core2 »

Saab själv, ägde på 70-80 talet en liknande verkstad för specialbyggen i Nyköping.
Om jag får säga så är det skit bra, att man startar verksamheten igen efter många års uppehåll, fast den här gången i ANA:s regi. Det här är mycket bra för hela Saab.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saab också för dem som behöver en specialbygge

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ja, jag kommer ihåg det. Polisbilar och ambulanser byggdes väl om i Nyköping.
Cool Candys orkester hade en specialbyggt lyxmodell av Dogde buss.
Företagen brukar ju köpa sina bilar på samma ställe, så på det här viset blir det sk. merförsäljning.
Viimeksi muokannut viggen, Ma Joulu 13, 2010 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saab också för dem som behöver en specialbygge

Viesti Kirjoittaja core2 »

En kille som heter Lars "kisa" Karlsson hade hand om affärerna med staten. En suverän fixare, skulle behövas kanske på ANA i Trollhättan?
Killen var med redan 1961 då som ANA anställd när han sålde första Plymouth Valiant polisbilen, så kunskapen har pojken. (han är pensionär liksom jag själv.)
Dessa säkerhetsbilar som byggdes i Nyköping hade han också hand om.
Om dessa säkerhetsbilar har man inte skrivit så mycket, men det byggdes cirka 50 tal sådana.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin