2.2 tid öljynpaineet ja savuttaminen

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
saippi
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:51

2.2 tid öljynpaineet ja savuttaminen

Viesti Kirjoittaja saippi »

Tänään kaupasta kotiin ajettaessa syttyi valo risteyksessä plim plom ja valittaa matalia öljynpaineita. Paikanpäällä öljyjen tarkastus ja vitutuksissaan auto käyntiin ja ajoin kotiin n10km matkan. Kierroksia kun antaa niin valo sammuu ja konekkaan ei pitäny ylimääräisiä ääniä. Koneessa ilmeisesti öljy kiertää kun ei leikannut kiinnikkään tolla matkalla?!?

Autoon on puolen vuoden sisään vaihdettu uusi turbo, kampiakselin asentoanturi, polttoaineen paluuletkut, apulaitehihna, kiristin, kampiakselin hihnapyörä ja startti.

Tänään ajoin päivällä maantie/kaupunkiajoa noin 300km ja auto kyllä savutti tavallista enemmän. Yleensä savutus loppuu kun antaa kunnolla kenkää mutta tänään auto savutti hieman kokoajan kun ajoi n. 2500 kierroksilla.

Jos autosta on pelkkä anturi paskana niin osaiskohan joku täällä neuvoa mistä semmoista kannattais alkaa metsästämään. Motonetistä en löytänyt. Sen vois kokeilla vaihtaa jos ohjeet sais mutta sen jälkeen menee jo sormi varmaan suuhun. Ei kuitenkaan kiinnostais taas viedä "merkkikorjaamolle".


Asun ite hyvinkäällä eli jos tästä suht läheltä löytyis näppäräsorminen saabisti ketä kiinnostais katsoa/fiksata niin ottakaa ihmeessä yhteyttä!
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 tid öljynpaineet ja savuttaminen

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Oljypaine anturi sijaitsee muistaakseni siellä rintapellin puolella konetta ja taisin vastaavaan vaihtaa alakautta ja motonetistä ostin.

Tuo savuttaminen,,,,hmm...omassa oli ahtovuoto, eli välijäähdytin puhki.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: 2.2 tid öljynpaineet ja savuttaminen

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Ilmamassamittarikin voi aiheuttaa tuon ja kuitenkin ns. tyyppivika noissa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
saippi
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:51

Re: 2.2 tid öljynpaineet ja savuttaminen

Viesti Kirjoittaja saippi »

Anturi on nyt vaihdettu ja paineista ei valita enään. Ei onnistunut vaan lukemaan vikakoodeja tai paineita korjaamolla joten niistä nyt on vaikea sanoa.

Kampiakselin stefa tosin vuotaa öljyä jonkin verran. Alkuvuodesta autoon siis vaihdettiin juurikin toi stefa, hihnan ja kiristimen vaihdoin yhteydessä. :cry:

Ei jaksaisi alkaa soittelemaan ja valittelemaan minnekkään että onko toi vaihto tehty oikein, jos sitä nyt voi väärin edes tehdä? Kannattaiskohan sinne nyt alkaa vaihtamaan sitten laakereita vai uusi (alkuperäinen) stefa vai mitä hittoa?

On kyllä jo aikoja sitten alkanut hieman vituttamaan koko saabbi (ooppeli) ja tekis mieli ajaa puuhun koko rakkine :lol:

ps. onko näissä mitään osaa mikä ei olisi ns tyyppivika hajotessaan :D
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 tid öljynpaineet ja savuttaminen

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Eikun yhteys stefan vaihtaneeseen tahoon, heillä on tuotevastuu varaosasta ja sillä siisti.........minulla vaihdettu jakopään kilkkeet saman vuoden aikana kolme(3) kertaa, syynä vuotava vesipumppu ja ekan vaihdon maksoin muita en.

Esim. kumin puhkeaminen ei ole tyyppivika:))
saippi
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:51

Re: 2.2 tid öljynpaineet ja savuttaminen

Viesti Kirjoittaja saippi »

Hyvä pointti. Harmillista kun oon niin hyvä asiakas että en tykkää liiemmin valittaa. Varsinkaan kun tää asentaja on puolituttu.

Onko tietoa mistä tommonen voi johtua? Voiko esim kampiakselin laakerista johtua että jos siellä on välystä tai jotain niin rikkoo sen kumin? Silloinhan se ei pitäis kait olla asentaneen firman vika? Tai sitten on lyöty tarvike osaa...

edit. Sen verran vielä että mitähän toi öljy tekee laturille kun vaikutti olevan suht öljyssä/liassa sekin. Ei varmaan pidemmän päälle tee hyvää.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 tid öljynpaineet ja savuttaminen

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Vanha stefa pitää ottaa irti ja katsoa että löytyykö akselilta kulumia, naarmuja tai muuta vastaavaa joka selittäisi ongelman. Syynä voi myös olla se että uusi stefa ei ole asennuksessa asettunut oikein, on vinossa tai ei ole pohjassa. Vanhasta stefasta kannattaa myös tarkistaa onko huulloksen alla oleva kiristysjousi tallella, jos ei niin varmasti vuotaa.

Vähän epäilyttää tu että kampiakseli olisi niin väljä että vuotaisi sen takia, silloin kyllä moottorista kuuluisi jo kaikenmoisia sivuääniä.
Vastaa Viestiin