1.9TiD ravistaa

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
saraan02
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 20:56

1.9TiD ravistaa

Viesti Kirjoittaja saraan02 »

Terve
osaako kukaan sanoa kumpi on todennäköisempi vaihtoehto seuraavilla ominaisuuksilla, kaksoismassa vai moottorin tukikumit?

-Tyhjäkäynnillä ravistaa vähän
-n.1200kiekan kohdalla ravistaa paljon, tästä ylöspäin vähenee
- Ei kuulu mainittavia sirinöitä kilinöitä tms
- Risteyksessä tuntuu kuin joku "liikahtaa" tai naksahtaa, voi olla ettei liity tähän ongelmaan suoraan
- Kone ei kuitenkaan heilu mitenkään erikoisen paljon
- kytkimen painaminen ei vaikuta asiaan

jos veikkaatte että tukikumi niin onko "heikkoakohtaa"? yläkumet näyttäisi olevan ehjät, alaosaa en ole päässyt näkemään. itellä on vähän tuntuma että kaksoismassa mutta kuuluuko sieltä yleensä jonkinlaista ääntä? Pahinta ravistus tuntuu olevan lähellä tyhjäkäyntiä ja kiihdyttäessä


Auto on -06 9-5 TiD
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
saraan02
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 20:56

Re: 1.9TiD ravistaa

Viesti Kirjoittaja saraan02 »

noniin. nyt on massapyörä vaihdettu ja täristys loppui. Remontissa tuli vain yksi uusi ongelma lisää.

Eli kasasimme kytkimen vanhoilla osilla. ilmasimme kytkintä. poljin tuntuu vähän pehmeältä. olen lähes 100% varma ettei siellä ole ilmaa. Kytkin ei kuitenkaan irrota kunnolla. Kokeilimme luukun välistä löysätä asetelmaa ja kytkintuntuma muuttui normaaliksi. liikuttelemalla ei kuitenkaan irroittanut. työsylinteri liikkuu mielestäni ihan normaalisti. Autoa ajamalla kytkin pohjassa kytkin alkaa luistamaan ja auto pysyy jarrulla paikoillaan.

onko tuo kytkinasetelma säätänyt itsensä jotenkin vanhan vauhtipyörän mukaan? Oisko mitään vinkkiä mitä voisi kokeilla ettei tarvisi alkaa uudelleen laatikkoa irroittamaan?

tuli mieleen voisiko levy olla mennyt väärinpäin? samanlaisesta irtonaisesta kytkinpaketista katsottiin ja näyttää että jos olisi mennyt levy väärinpäin niin kytkimen keskiön rautaosa ottaisi kiinni vauhtipyörään ja tästä voisi kuvitella että kuuluisi aikamoinen ääni kun kytkintä luistattaa.
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 1.9TiD ravistaa

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Olisiiko tässä syy että kasismassan kun vaihaaa niin pitää vaihtaa se työsylinteri myös.....valitettavasti säästöä väärässä paikassa:(
saraan02
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 20:56

Re: 1.9TiD ravistaa

Viesti Kirjoittaja saraan02 »

epäilen ettei tässä ole syy työsylinterissä. on kuitenkin pelannut moitteettomasti sekä kytkin että työsylinteri ennen kuin käytettiin laatikko pois. ellei sitten ole jotenkin säätynyt vanhan vauhtipyörän mukaan. aikamoinen mysteeri tuo kyllä on. taitaapi olla ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin purkaa uudelleen.
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 1.9TiD ravistaa

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Wis ilmoittaa että auto jossa kaksoismassa niin kytkinlevyn kupera sivu käännetään vaihteistoa päin.....tässähän se voi mennä vi......een...

Itsesäätyvä painelevy: Kytkinlevy ja painelevy on sovitettu toisiinsa mistä johtuen ne pitää vaihtaa yhdessä.

Tässpä ne Wis;in antamat spexit vaihdolle
Vastaa Viestiin