Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Tervehdys!
Olen ollut tosi tyytyväinen 9-5 TiD, sport, automaattiin, v 2007, aj. 157000 km, mutta nyt tuli tenkkapoo. Korjaamolla todettiin vika, ruiskusuutin on rikki ja pitäisi tilata koko johtosarja 1300 euroa sekä remontti, jonka hinta-arvio on 5000 euroa niin täh!!!
Karmea tilanne! Liitin on varaosa, jota vain ei ole saatavilla Ruotsista, koska se on loppu ja noin pientä osaa (n. 70 euroa) ei erikseen lähdetä hankkimaan. Autolla ei pysty ajamaan koska tehot on poissa.
Kuulin tosin, että Opel Vectralla olisi samanlainen sarja tai Fiat Chromalla! Korjaamossa väitettiin, että koko kone on italiainen.
Onko neuvoja!
Kiitollisena hyvistä neuvoista voin tarjota kahvit!
Esa Heikkinen, 0445060504
Olen ollut tosi tyytyväinen 9-5 TiD, sport, automaattiin, v 2007, aj. 157000 km, mutta nyt tuli tenkkapoo. Korjaamolla todettiin vika, ruiskusuutin on rikki ja pitäisi tilata koko johtosarja 1300 euroa sekä remontti, jonka hinta-arvio on 5000 euroa niin täh!!!
Karmea tilanne! Liitin on varaosa, jota vain ei ole saatavilla Ruotsista, koska se on loppu ja noin pientä osaa (n. 70 euroa) ei erikseen lähdetä hankkimaan. Autolla ei pysty ajamaan koska tehot on poissa.
Kuulin tosin, että Opel Vectralla olisi samanlainen sarja tai Fiat Chromalla! Korjaamossa väitettiin, että koko kone on italiainen.
Onko neuvoja!
Kiitollisena hyvistä neuvoista voin tarjota kahvit!
Esa Heikkinen, 0445060504
Re: Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Moro, siirsin oikealle alueelle viestin. Suosittelen vaihtamaan pajaa jos tulee tuollainen hinta-arvio jostain johtojen vaihdosta. Kerro paikkakunta missä auto on niin saattaa tulla paremmista paikoista vinkkiä.
Tuo 1.9tid konehan on italialainen Fiiatin tekele. Jos tiedät saabin osanumeron niin sillä voi ebaysta vaikka metsästää ko. osaa.
Ja kyllä marmori tiskin pitäisi tilata vaikka 2 euron osa saabin keskusvarastolta jos asiakas sitä tarvitsee. Näin ainakin esim. Vähämaalla (saab huolto) Hyvinkäällä.
Tuo 1.9tid konehan on italialainen Fiiatin tekele. Jos tiedät saabin osanumeron niin sillä voi ebaysta vaikka metsästää ko. osaa.
Ja kyllä marmori tiskin pitäisi tilata vaikka 2 euron osa saabin keskusvarastolta jos asiakas sitä tarvitsee. Näin ainakin esim. Vähämaalla (saab huolto) Hyvinkäällä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Esim. tuosta näkee, missä on käytetty samaa suutinta: http://www.teilehaber.de/einspritzduese ... 34315.html
Kun suutin on sama, niin todennäköisesti myös liitin on sama, joten luulisi esim. noista löytyvän: https://www.fiatdalys.lt/en/catalog/par ... -injection
Edit: Hae se auto pois sieltä merkkihuoltamosta ja vie se jonnekin ammattitaitoiselle korjaamolle.
Kun suutin on sama, niin todennäköisesti myös liitin on sama, joten luulisi esim. noista löytyvän: https://www.fiatdalys.lt/en/catalog/par ... -injection
Edit: Hae se auto pois sieltä merkkihuoltamosta ja vie se jonnekin ammattitaitoiselle korjaamolle.
Re: Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Hienoa! Jo helpotti tämä tieto. Tosiaan RJV autohuollossa kertoivat että Saabin varastolta ei tuota osaa löydy ja osan saaminen voi kestää ikuisuuden. Koko johtosarja on olemassa mutta se maksaa.
Lähetin kuvan eteenpäin, josko saisin RJV:ltä tiedon minkä noista liittimistä pitäisi hankkia.
t Black Sabisti
Lähetin kuvan eteenpäin, josko saisin RJV:ltä tiedon minkä noista liittimistä pitäisi hankkia.
t Black Sabisti
Re: Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Kolmospytyn suutinliitin on tyyppivika, onpa noita näkynyt ranetetun rautalangallakin väliaikaisesti niin että liitin pysyy kiinni. Mielestäni tuohon on saanut joskus Saabilta ihan korjaussarjaakin jossa liittimessä on parempi lukitus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Kun mulla tuo 3 pytyn liitin särkyi, sain käsiini saab tiedotteen jossa siitä kerrottiin.
bulletin nbr 248-2672
Osanumerot tais olla 93 189 918 Sarja ,liiitinkappale ja 510 82 46 liitosholkki.
En muista tarvinko noita molempia.
Tais pussissa olla eripaksuisia kaapeleita ja paksuinta kai käytin.
Eli vanha liitin sivuleikkureilla irti ja uusi liitin juottaen tilalle
Luulisi että liittimen tyyppi on yleinen monessa merkissä.
Niin video taisi liittyä asiaan
https://www.youtube.com/watch?v=xyhkW0lXoDg
bulletin nbr 248-2672
Osanumerot tais olla 93 189 918 Sarja ,liiitinkappale ja 510 82 46 liitosholkki.
En muista tarvinko noita molempia.
Tais pussissa olla eripaksuisia kaapeleita ja paksuinta kai käytin.
Eli vanha liitin sivuleikkureilla irti ja uusi liitin juottaen tilalle
Luulisi että liittimen tyyppi on yleinen monessa merkissä.
Niin video taisi liittyä asiaan
https://www.youtube.com/watch?v=xyhkW0lXoDg
9-3 / -06 sc tids 1.9 a6 270tkm
Re: Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Sama täällä 2 v sitten auto alkoi nykimään yleistesteri kertoi 3 suutin auki, cleanerilla tehty putsaus auttoi hetken mutta kun ähti ajamaan nykiminen alkoi ja ce valo syttyi.juha59 kirjoitti:Kun mulla tuo 3 pytyn liitin särkyi, sain käsiini saab tiedotteen jossa siitä kerrottiin.
bulletin nbr 248-2672
Osanumerot tais olla 93 189 918 Sarja ,liiitinkappale ja 510 82 46 liitosholkki.
En muista tarvinko noita molempia.
Tais pussissa olla eripaksuisia kaapeleita ja paksuinta kai käytin.
Eli vanha liitin sivuleikkureilla irti ja uusi liitin juottaen tilalle
Luulisi että liittimen tyyppi on yleinen monessa merkissä.
Niin video taisi liittyä asiaan
https://www.youtube.com/watch?v=xyhkW0lXoDg
Rautalangalla liitin kireälle ja Kouvolan Laakkoselle kyselemään olisiko apuja, asentajan mukaan tyyppivika ja siitä oli ollut kampanja josta hyllyyn jäänyt korjaussarja (4:n suuttimen johdotus ja 1 muoviliitin) maksoi muistaikseni silloin 25€ siis se pussillinen tavaraa.
Asentajan ohjeet vanhat johdot poikki uudet tinalla kiinni ja kutistesukka päälle, laiska kun oli ajelin talven rautalangalla kiristetyllä liittimellä ja ilmojen lämmettyä vaihdoin sitten uudet tilalle.
Asentaja oli tehnyt toistakymmentä ko remonttia ja aina kyseessä oli ollut juurikin 3 sylinterin suuttimen liitos eli lienee toisiaankin tyyppivika.
Re: Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Hei, loistavaa tietoa asiasta. Meni lähes 400 egee ja nippusiteet + ruuvi ei auttaneet ja vika uusiutunut. Nyt näyttää siltä, että itse pitää hankkia nuo osat, koska korjaamo ei sitä tee. Tai sen verran selvitti, että saa olla ja opelilla ei tuota osaa ollut.
Re: Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Opelin osanumero tuolle on 6286769.
Re: Saab 9-5 ruiskusuuttimen liittimen puutos ahdistaa!
Hei
Lopuksi suuri kiitos hienoille kaikille, joilta sain tietoa ja vinkeille ja ratkaisuille ja etenkin Ristolle, joka jopa antoi varaosakoodin! Tehtiin helpoksi tämä asia korjaamolle. Kopioin keskustelun ja toimitin sen Metroautoon (opel / saab) ja asia ratkesi pikavauhtia. Osa olivat alle kaksikymppiä ja vähän rutisemalla alennusta (turhat korjaukset) ruiskusuuttimen vaihto maksoi vain 38 euroa (minulle sanottiin että hanki johtosarja 1300 e)!
Reklamoin tietenkin ja ihmettelin asiantuntemusta, että miksi ns. asiantuntijat eivät osanneet ehdottaa Opelin osia (vika oli kaksi kertaa korjattu vippaskonstilla, rahaa paloi 118 e + 180 e Metroautoon), kyllähän heidän pitäisi tuntea mikä kone Saabissa on ja sitten miksi minun asiakkaana täytyy ottaa selvää asioista, hehän ovat asiantuntijoita. Vastaukseksi sain pahoittelut ja sen, että harrastelijat tietävät enemmän niin kuin tässä tapauksessa. Uskomatonta!
Välinpitämättömyys Metroauton toiminnassa paistoi läpi. Kukaan ei myöskään muistanut ilmoittaa että auto oli valmis samana päivänä eli keskiviikkona. Soittelin perjantaina ja minulle vastattiin, että oho, siitä olisi pitänyt tulla tieto tekstarilla. Vaan eipä tullut.
Loppu hyvin kaikki hyvin! Hyvää syksyä kaikille...
Lopuksi suuri kiitos hienoille kaikille, joilta sain tietoa ja vinkeille ja ratkaisuille ja etenkin Ristolle, joka jopa antoi varaosakoodin! Tehtiin helpoksi tämä asia korjaamolle. Kopioin keskustelun ja toimitin sen Metroautoon (opel / saab) ja asia ratkesi pikavauhtia. Osa olivat alle kaksikymppiä ja vähän rutisemalla alennusta (turhat korjaukset) ruiskusuuttimen vaihto maksoi vain 38 euroa (minulle sanottiin että hanki johtosarja 1300 e)!
Reklamoin tietenkin ja ihmettelin asiantuntemusta, että miksi ns. asiantuntijat eivät osanneet ehdottaa Opelin osia (vika oli kaksi kertaa korjattu vippaskonstilla, rahaa paloi 118 e + 180 e Metroautoon), kyllähän heidän pitäisi tuntea mikä kone Saabissa on ja sitten miksi minun asiakkaana täytyy ottaa selvää asioista, hehän ovat asiantuntijoita. Vastaukseksi sain pahoittelut ja sen, että harrastelijat tietävät enemmän niin kuin tässä tapauksessa. Uskomatonta!
Välinpitämättömyys Metroauton toiminnassa paistoi läpi. Kukaan ei myöskään muistanut ilmoittaa että auto oli valmis samana päivänä eli keskiviikkona. Soittelin perjantaina ja minulle vastattiin, että oho, siitä olisi pitänyt tulla tieto tekstarilla. Vaan eipä tullut.
Loppu hyvin kaikki hyvin! Hyvää syksyä kaikille...