llipasti kirjoitti:Ongelmana oli minullakin (1.9 TiD, 2007) irronnut pyörreläppien ohjaustanko, vain yhden sylinterin imukanavan läppä oli enää tangossa kiinni ja toimiva. Oireena olematon vääntö alakierroksilla ja kohonnut kulutus. Merkkihuolto ehdotti koko imusarjan vaihtoa, hinta töineen reilusti yli 2000 e.
Jos läppämoottori toimii, ja läpät liikkuvat kun käsin niitä liikuttaa, halpa ja hyvä korjaus on vaihtaa tilalle vain uusi tanko, jossa muovisten "pallonivelten" tilalla on metalliset.
Kts: http://www.swirlrepair.com/index.html - sama kuin tuossa edellä.
Postikuluineen maksoi jotain 70e, lähetys tuli alle viikossa tilauksesta, suht. helppo vaihtaa noin puolessa tunnissa.
Hyvin vääntää nyt ja kulutus on laskenut melkein litralla/100 km.
Suosittelen!
Mitä kautta sen tangon saa nostettua sieltä "montusta"..