3.0 Tid nykii
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: La Elo 18, 2012 12:20
- Paikkakunta: Hollolan Herrala
Re: 3.0 Tid nykii
Aloitin topikin siitä syystä, kun kaikki "normaali" on jo tehty, eli letkut, venttiilit, pisut, pesut, ahdin uuteen ja lohko uudemman mallin putkitettuun vaihdettu.
Ainoa mitä ei ole rassattu on polttoaineen siirtopaine ja ecu, eli suosittelen uudelleen ohjelmointia ja toivon kädet kyynerpäitämyöden ristissä, että auttaa.
Itse luovuin jo toivosta ja ostin parit bensa 9-3:et ja askartelen niistä vaimolle kauppa-autoa.
- Mika
Ainoa mitä ei ole rassattu on polttoaineen siirtopaine ja ecu, eli suosittelen uudelleen ohjelmointia ja toivon kädet kyynerpäitämyöden ristissä, että auttaa.
Itse luovuin jo toivosta ja ostin parit bensa 9-3:et ja askartelen niistä vaimolle kauppa-autoa.
- Mika
Ei o häpee olla nopee.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: La Elo 18, 2012 12:20
- Paikkakunta: Hollolan Herrala
Re: 3.0 Tid nykii
Jaa, niin. Sen verran vielä tuosta polttoainejärjestelmän pesusta. John deerellä on ollut Suomalaisen polttiksen kanssa propleemia jo jokusen vuoden ja ratkaisu on, joku pirun kallis liemi, jota luonnollisesti juotetaan pirun kalliilla vekottimella moukariin (näyttää ihan R7:lta). Kuulemma auttaa, ainakin Denson vehkeisiin, ainakin joksikin aikaa. Itse olen suositellut paineensäätimen vaihtoa, mutta Saabin pumppuun en sitä ole mistään uutena löytänyt. Deeressä vika on aina tyhjäkäynnin "humppaamisessa", veto on ihan hyvä ja nykimistä ei ole havaittu.
Miten tarkasti techillä näkee? Suuttimien ajoitukset, aukioloajat, ennakon, säätimen, paineet, todelliset ja pyydetyt?
T: Mika
Miten tarkasti techillä näkee? Suuttimien ajoitukset, aukioloajat, ennakon, säätimen, paineet, todelliset ja pyydetyt?
T: Mika
Ei o häpee olla nopee.
3.0 Tid nykii
Mulla on myös ahtopaine ongelmia, muscle käsittely tehty, ja nyt on loputkin vedosta alakierioksilla pois, käsin kun kääntää kelloa niin ahdot nousee että hujahtaa, mutta ahtopaine solenoidi on vain avoin tilassa (ei pääse alipaine kellolle)
Miten tuon pitäisi toimia? Eikös paineet pitäisi olla koko ajan vakiot? Eli solenoidi kiinni tyhjäkäynillä
Aina kierroksille missä ahtopaine nousee tarpeeksi ja sitten rajoitetaan?
Vai onko että pitää olla auto liikkeessä ennenkuin ahtopainetta aletaan ohjata?
Niin letkut on uusittu....
Miten tuon pitäisi toimia? Eikös paineet pitäisi olla koko ajan vakiot? Eli solenoidi kiinni tyhjäkäynillä
Aina kierroksille missä ahtopaine nousee tarpeeksi ja sitten rajoitetaan?
Vai onko että pitää olla auto liikkeessä ennenkuin ahtopainetta aletaan ohjata?
Niin letkut on uusittu....
Työmatka autona 9-5 3.0v6 TiD vector -01 (vai onkose -02??)
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Re: 3.0 Tid nykii
Vika löytyi ahtopaine solenoidista, oli halkeama pohjassa, pikaliimalla korjausta ja toistaiseksi toimii... Mutta vieläkin alle 2000rpm ihan hengetön eikä solenoidi sulkeudu tyhjäkäynillä... Joten ohjelmallinen ongelma eli alle 2000rpm ei käännä siipiä ollenkaan, vasta sen jälkeen... Miten voi ollakin noin tyhmästi tehty
Työmatka autona 9-5 3.0v6 TiD vector -01 (vai onkose -02??)
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Re: 3.0 Tid nykii
Moro, mulla on yliahto ongelmia, ja sen verran olen tutkinut että kyllä ne siivet liikkuu kiinni jo tyhjäkäynnillä ja nostaa ahdot nopeasti. Oma ainakin vetää hyvin aina sieltä 1000r/min eteenpäin, eli sulla on paskana se magneettiventtiili. Kyselin juuri kyseistä osaa ja kuulemma ruotsissa ei ole tällä hetkellä varastossa oriolla. Eli saattaa löytyä marmorilta jos jollain on omassa varastossa. Netistä näyttäis saavan noin 220€ uutta. Bildelsbasenista ruotsista löytyy ja tilaan oman sieltä, noin 50€ tulee maksamaan suomeen...
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/5340161/
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/5340161/
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 3.0 Tid nykii
Niin, sä voit testata sen solenoidin toiminnan siten, että tyhjäkäynnilläkin aktuaattorille pitäisi tulla 1 barin alipaine joka vetää täysin vnt siivet ääriasentoon.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
3.0 Tid nykii
Onko tietoa onko tuo puhdas on-off solenoidi? Mulla nurkissa pyörii mitsujen solenoideja ja jos joku tietää paljon pitää olla ohmeja kelassa?
Pitänyt ensin tarkistaa tuleeko tyhjäkäynillä virta solenoidille.
Pitänyt ensin tarkistaa tuleeko tyhjäkäynillä virta solenoidille.
Työmatka autona 9-5 3.0v6 TiD vector -01 (vai onkose -02??)
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Re: 3.0 Tid nykii
eiköhän se säädä sitä alipainetta portaattomasti, ainakin kun logittaa techillä vnt asentoa niin kylllä ne siellä portaattomasti liikkuu. Itse odottelen että saan ruotsista käytetyn kotiutettua ja kokeilemaan...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
3.0 Tid nykii
Siis siellähän on 2 sähkö osaa, ahtimessa ja tulipellissä, oletan että tuolla mikä on tuli pellissä tehdään alipaine ja sillä turbossa olevalla ohjataan. Nyt siis siivet liikkuu kun ohittaa tuon tuli pellin solenoidin ja ajossa ehkä aukee 1900rpm jälkeen kun alkaa vetämään normaalisti
Työmatka autona 9-5 3.0v6 TiD vector -01 (vai onkose -02??)
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Re: 3.0 Tid nykii
Joo, se tulipellissä oleva on siis se magneettiventtiili joka ohjaa ahtoja, älä ohita sitä tai sulla käy ahtimen kanssa hullusti koska silloin vnt siivet on kokoajan niin että ahtaa maksimilla.se turbon välissä oleva on ihan alipaine kello, mekaaninen osa joka
joka muuttaa alipaineen liikkeeksi siipien säätötangolle. Jos se magneettiventtiili on rikki niin tilaa jostain uusi...
joka muuttaa alipaineen liikkeeksi siipien säätötangolle. Jos se magneettiventtiili on rikki niin tilaa jostain uusi...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 3.0 Tid nykii
No se ihmetyttää että ajossa se toimii aina 1900rpm jälkeen, mutta ei tyhjäkäynnillä, epäilen että jossain ohjauksessa on vikaa.
Mä kokeilin tyhjäkäynnillä ohitusta ja sääti välittömästi siivet, käsin säätämällä sai myös ahtoja nostettua helposti, mut nyt siis ongelma se ettei toimi säädin alle 1900rpm
Mä kokeilin tyhjäkäynnillä ohitusta ja sääti välittömästi siivet, käsin säätämällä sai myös ahtoja nostettua helposti, mut nyt siis ongelma se ettei toimi säädin alle 1900rpm
Työmatka autona 9-5 3.0v6 TiD vector -01 (vai onkose -02??)
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Re: 3.0 Tid nykii
Ajatuksena mittauttaa tuosta hehkut ja niiden johdot. Jos ei niissä vikaa, niin sitten kokeilla viimeinkin tuota hehkun ohjainyksikköä jollain toimivalla. Eli olisko jollain tuollaista (5340138 tai 5343538, jolla korvattu tuo ensimmäinen) toimivaa osaa irrallaan ja joka lähettäisi sen kokeiltavaksi?
Yv:llä voi lähestyä...
Yv:llä voi lähestyä...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3.0 Tid nykii
Rikkinäisestä hehkureleestä pitäisi tulla vikakoodia. Yleismittarilla wissin ohjeiden mukaan myös helppo todeta. Tosi nopeaa myös vaihtaa, kokemusta on kahdesta yksilöstä.
9-5
Re: 3.0 Tid nykii
Juu, Mimmin luona kävin muutama viikko sitten ja vikakoodi (P0380) tuli viitaten juuri tuohon hehkun ohjainyksikköön ja wis kehottaa mittaamaan myös hehkut ja niiden johdot. En ole vielä kerinny mittauttamaan... Kyllä muuten toteumat seuras pyyntöjä nätisti mm. egr:n, suutinten, ahtojen ja johdinsiipien osalta kun otettiin ajonaikaista dataa ulos. Nykiminen ei siis nähtävästi johdu ainakaan niistä.
teleslice, jos on kokemusta vaihdosta, niin miten oireili tai miksi vaihdoit?
teleslice, jos on kokemusta vaihdosta, niin miten oireili tai miksi vaihdoit?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3.0 Tid nykii
Ekaan yksilöön vikakoodeja luettiin liittyen muuhun juttuun, samalla tuli ilmi juurikin tuo sama koodi ja samassa paikassa Vantaalla. Ei ollut mitään kummempia oireita. Nykyisessä kulkineessa oli kylmäkäynnistys hankalaa ja sitä kautta löytyi relevika. Hehkut oli molemmissa aivan iskussa. Releet löytyi halvalla romuttamolta.
Tässä nykyisessä logitettiin noi samat jutut kun sullakin. Nykimiset johtui lopulta kampiakselin asentoanturin johdoista. Oma vika. En huomannut että apulaitehihnasta oli rispaantunut kiekale joka oli piiskannut johtoja konehuoneessa. Edellinen omistaja oli hieman "ranettanut" hihnankiristintä... Nyt kaikki toimii (kop kop) paitsi eeberi
Tässä nykyisessä logitettiin noi samat jutut kun sullakin. Nykimiset johtui lopulta kampiakselin asentoanturin johdoista. Oma vika. En huomannut että apulaitehihnasta oli rispaantunut kiekale joka oli piiskannut johtoja konehuoneessa. Edellinen omistaja oli hieman "ranettanut" hihnankiristintä... Nyt kaikki toimii (kop kop) paitsi eeberi
9-5