Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Pumpulle menee kaksi liitintä. Sitten siihen crail- tukille menee yksi liitin ( paineanturi ) samasta johtonipusta, mistä pumpullekkin. Tuolta katselisin alkuun..
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Moro tuossa katsoin saabpartsin sivuilta jälleenmyyjän oulun alueella osille niin tarjosi autoåströmiä ja soitin sinne niin sanoivat että 3600euroa pumppu miten saan sen siihen hintaan mitä tuolla sivulla näkyi pumpun hinta?
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Siis onko auto ollut käyntikunnossa ennen remonttia,siis ainoastaan kerännyt painetta,mikäli on näin,on turhaa mitään pumppuja vaihdella.
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Ja kuinka niin turha pumppua ostaa? Jos auto ei lähde käyntiin?
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Sinun aikaisemmassa kirjoituksessa sanot,että entinen omistaja on tehnyt kansiremontin,oletan,että vaiva on tyyppivika,eli putkee valuu ja kansipahvi päästää paineet syyläriin.Eli jos ennen kansien poistoa kone kävi,niin todennäköisesti pumppu ehjä.Mikäli ei näin ole,niin sit on eri asia missä vika piilee.
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Metro autossa kävin itse ja otin tulosteen. Vaadin myyjää soittamaan maahantuojalle ja tarkistamaan asian. Soitti ja tarkisti ja hinta oli juurikin se mikä outletin sivuilla oli. Sen päivän kruunun kurssin mukaan tuli hinta eikä muita kuluja.
Ilmausta itse vielä yrittäisin.
Ilmausta itse vielä yrittäisin.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Miten meinaat jos kansipahvi vuotais niin mitenhän se vaikuttaisi polttoaine paineisiin? Ja auto kyllä saatu käymään muulla konstilla. Ois kiva jos tässäki ketjussa pysyttäs aiheessa eikä alettais vittuilee. Kiitos paavo80 tiedosta miten saa pumpun tilattua
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Mielestäni tässäkään ketjussa ei kukaan vittuile. Tuohtumuksesi johtuu omasta ymmärtämättömyydestäsi.
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Miksi vittuilisin!Itelläkin samanlainen vekotin.Mikäli kertoisit miksi on tehty kansiremontti,tarkoittaako se,että kansissa vika vai kannentiiviste vuotaa joka siis johtuu putkien valumisesta,vai joku muu syy.Entiseltä omistajalta kannattaa kysyä syy miksi kannet on otettu irti,tuskinpa käyntiinlähtemättömyys.Mikäli auto on saatu käymään starttipilotilla,se ei kyllä diisselissä kerro paljon mitään,vanha ja kuumana käyvä kone käy jopa huohotuksen kautta tai muualla olevan öljyn voimalla.Sanoit,että imaisit siitä ilmausnipasta ilman,että painoit sitä nastaa ja ilma kulki,niin eiköhän siinä ole yksi syy p.aineen puutokseen,eli jos saa ilmaa,niin ei kyllä p.ainepainekaan nouse.Ja tosiaan,täällä harvoin vinoillaan kohtalokavereille,koska samassa Saabin uppoavassa veneessä ollaan.
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Ollas hyvä!
Mulla on samanlainen V6 itselläkin. Vaihdoin tänä talvena yläpään tiivisteet. Yksi putki oli vähän vajonnut. Lisää tietoa siitä löytyy projekteista. Kone on vielä asentamatta. Tuossa kevään tullen asentelen kun perhe tarvii toista käyttöautoa. Ilmaukseen kannattaa kiinnittää huomiota kun kuitenkin kaikki painepuolen ja paluupuolen putket ovat olleet irti kun kannet on pois. Itsellä on samanlainen ilmajumppa vielä edessä.
Toivottavasti ongelma selviää.
Mulla on samanlainen V6 itselläkin. Vaihdoin tänä talvena yläpään tiivisteet. Yksi putki oli vähän vajonnut. Lisää tietoa siitä löytyy projekteista. Kone on vielä asentamatta. Tuossa kevään tullen asentelen kun perhe tarvii toista käyttöautoa. Ilmaukseen kannattaa kiinnittää huomiota kun kuitenkin kaikki painepuolen ja paluupuolen putket ovat olleet irti kun kannet on pois. Itsellä on samanlainen ilmajumppa vielä edessä.
Toivottavasti ongelma selviää.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Saisko paavo80 sun puhelinnumeron niin soittelisin?
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Laittelin yvn.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
No niin nyt alkaa pumppu olemaan näkösällä mitä pumpun johdoista pitäs tulla ku mittaa vai kokeileeko piipparilla pumpulta rintapeltiin että johdot ehyet?
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
No nyt kun paikat esillä niin tarkista se kysymyksesi,eli onko ilmausnippa ennen vai jälkeen pumpun.Tein testin auton käydessä ja painoin ilmausnippaa ja ei tullut ainetta,joten oletan,että on ennen pumppua vaikka loogisesti ajateltuna sen paikka olisi pumpun jälkeen ja näin ilmaisi myös pumpun.Paluu puolellakin pitää olla pieni paine,jos vuotoja,niin monesti ilmenee huonoa käyntiin lähtöä varsinkin tyhjällä tankilla.Kysyit vielä onko pumpun jaolla väliä.Ite ruiskutukseen ei koska painepumppu,mutta pumpun päässä on hammaspyörä jossa ajoitusmerkki,ja tämä hihnapyörä pyörittää taas nokka-akseleita eikä mitään muuta,mutta pumppu itse saa pyörityksen erinäisten välipyörien kautta kampiakselilta,ja näitten jako oltava kohdillaan.Niistä pyöristä myös vesipumppu saa voimansa,tosin sen jaolla ei oo merkitystä.
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Linear Wagon -01
Iltaa taas autoa tutkittu vähän lisää pumpun paine Ok mutta ei lähde käyntiin ilmeisesti joku suutin vuotaa ja ei saa siksi painetta tarpeeksi että lähtis käymään? Mistä sais suuttimia ja mihin hintaan?