SwirlRepair tuli, mutta ei taida toimia se läppämoottori.. pitäshän sen kääntää kaasutellessa vai mitä.. Ei liiku ei käännä..
Ja se imusarja läppämoottorin kanssa maksoi??? Perkale, alkaa usko loppua tähän
ja "ne on kuluvia osia ne" ei auta, oisivat voineet kulua aiemmalla omistajalla. Mutta menee siis se imusarja ja läppämoottori vaihtoon.. Muistaakseni about 400€, mutta paljonko olette ko. rempasta maksaneet..
Mulla on 9-3 1,9tid -06 farkku. ostin auton käytettynä keväällä ja huomasin tuon kyseisen läppien yhdystangon olevan irti, ei mitään tietoo kuinka kauan ollut irti.Itse oon ajanut 15tkm ja yhdystanko ollut takakontissa koko ajan enkä ole mitään poikkeavaa huomannut paitsi että nyt vkl syttyi vkia valo ja koodi P1901 joka ilmotaa hiukkassuodattimen tukkeutumisesta. Ajettu tällä hetkellä 200tkm .. mitähän siitä seuraa...
Terveisin. Tietämätön asiasta...
SC 9-3 1,9Tid -06 (KA)
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Tämmöisellä sarjalla olisin tehny yhteen autoon, mutta omistaja jätti vielä toistaiseksi väliin. Näitä on sitten kahta kokoa, kannattaa tarkistaa imusarjasta osanumero, jonka mukaan tilaa oikean koon tulpat.
Näppärän näköinen sarja. Mitenköhän polskipoika on onnistunu mitoituksessa? Lähinnä sitä ajan takaa että lentääköhän mäkeen ekana pakkasaamuna kun pikkusen menee ahtojen puolelle?
Mites tuon läppämoottorin akselin kans eli onko siihen jokin ratkasu poistaako vs jättääkö pyörimään ilman läppää jos siinä ei vuotoa liiemmin havaittavissa? Toimiiko kääntömoottori ilman vikakoodeja jos ei ole kiinni tuossa läpän akselissa?
Juu ja jos katsoit tarkkaan, niin sarjassa on 4 isompaa ja 1 pienempi tulppa. Se pienempi tulee sinne alapuolelle reikään, josta läppämoottori käyttää kolmatta läppää. Itse moottorin tanko jätetään tulppauksen jälkeen vain irralleen sinne alapuolelle. Liikuskelee sitten itsekseen aiheuttamatta vikakoodeja. Jumittavat läpät hajottaa ennen pitkää sen moottorin.
Korjasin läppätangon noilla messinkinupeilla. Kesti noin 50tkm kunnes viime tammikuun pakkasilla jumittelevat läpät rikkoivat kääntömoottorin. Olisi kai pitänyt imusarja pestä joskus. Nyt on käytettynä hankittu läppämoottori kiinni nippusiteillä rintapellissä ja läpät auki asentoon sidottuna. Autolla ajettu nyt 230000km.
Kuinka paljon helpompi imusarja on vaihtaa jos vaihtaa jakopään samal?
Korkeapainepumppu pitää silti irrottaa mut sitä ei tarvii lukita?
Edit. MY2006 yhden turbol.