Eberi
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Loka 01, 2016 18:56
Re: Eberi
Kannattaisi siis kaivella muistia, eikä ihmetellä suureen ääneen erilaista toimintaa eri ulkolämpötiloissa.
Re: Eberi
Kerrotko kokemuksia? On siis Eberin letkuissa kiinni (sopiko suoraan ranettamatta)? Minkä tehoinen TT on? Lämmitys aikoja ja siitä seuranneita havaintoja moottorin lämpötilaviisariin? Vaatiiko auto sen 10 km normilämpöön, vai riittääkö vähempi? Kovia pakkasiahan nyt ei vielä ole ollut, mutta vaikutuksen pitäisi huomata, kun TT termostaatti lämmön katkaisuun taisi olla jossain 70-75 astetta?Saabium196 kirjoitti:Otin Eberin asennusraudan irti ja siihen samaan ruuviin TT kiinni, n. 45 asteen kulmassa, sen TT-Thermo sallii.
Re: Eberi
En nyt tiedä, kuinka suurella äänenvoimakkuudella ihmettelin, ainakaan en capsit päällä huutanut. Mielestäni ohjekirjassa ei kuvata tuota toimintoa, joten ajattelin jos täällä olisi jollain tietoa. Muttei näemmä siis sinulla ei ollut.Mimmikoira kirjoitti:Kannattaisi siis kaivella muistia, eikä ihmetellä suureen ääneen erilaista toimintaa eri ulkolämpötiloissa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Loka 01, 2016 18:56
Re: Eberi
Kas vain kun minä löydän tuon tiedon my 2005 9-3 manuaalista.
Kannattaisi siis lukea manuaali kohdasta ACC ja lopettaa suureen ääneen ihmettely.
Kannattaisi siis lukea manuaali kohdasta ACC ja lopettaa suureen ääneen ihmettely.
Re: Eberi
Autoni on ns. Suomi-auto ja ohjekirjan takakannessa lukee MY2005, mutta tuossa ohjekirjassa ei ole mainintaa sisäilman kierrätyksen ja lämpötilan yhteydestä, ei ACC-kohdassa eikä myöskään lisälämmitintä koskevilla sivuilla (alkaen s. 289). Harmillista!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Loka 01, 2016 18:56
Re: Eberi
Siellä pitäisi lukea seuraavaa: Sisäkierto valitaan ulkolämpötilan ollessa -10C tai alempi.
-
- "Aero"
- Viestit: 392
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Eberi
Ihan samoihin letkuihin kiinnitin, pätkimättä. Kokemusta ei paljoa oo, kun on nurkka-ajoa. Hitaasti 2.2 lämpiää vaikka on uus termari.Numba kirjoitti:Kerrotko kokemuksia? On siis Eberin letkuissa kiinni (sopiko suoraan ranettamatta)? Minkä tehoinen TT on? Lämmitys aikoja ja siitä seuranneita havaintoja moottorin lämpötilaviisariin? Vaatiiko auto sen 10 km normilämpöön, vai riittääkö vähempi? Kovia pakkasiahan nyt ei vielä ole ollut, mutta vaikutuksen pitäisi huomata, kun TT termostaatti lämmön katkaisuun taisi olla jossain 70-75 astetta?Saabium196 kirjoitti:Otin Eberin asennusraudan irti ja siihen samaan ruuviin TT kiinni, n. 45 asteen kulmassa, sen TT-Thermo sallii.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Eberi
Moi,
Eberi alkaa olla loppu joka suhteessa kun purin osiin..
Paloilmapuhallin sökö, suutin,palopesä,ja veikkaan että ohjainlaitekin sippaisi heti korjauksen jälkeen.
1,9 Tid -08 siis kysymykseni kuuluu että onko arvon raati tilannut koko kikotinta esim.ebayn kautta ja saanut toimimaan soveltamalla yleismalleja? Tietysti Saabin ohjainlaite tulee olla..
Edullisempia kuin 4 numeroisia korjauskustannuksia toivoen..
Eberi alkaa olla loppu joka suhteessa kun purin osiin..
Paloilmapuhallin sökö, suutin,palopesä,ja veikkaan että ohjainlaitekin sippaisi heti korjauksen jälkeen.
1,9 Tid -08 siis kysymykseni kuuluu että onko arvon raati tilannut koko kikotinta esim.ebayn kautta ja saanut toimimaan soveltamalla yleismalleja? Tietysti Saabin ohjainlaite tulee olla..
Edullisempia kuin 4 numeroisia korjauskustannuksia toivoen..
Re: Eberi
Itse tappelin eberin (D5WZ)kanssa melkein 2v.
Kaikki vaihdettu:
ohjain marmorilta, sain tingittyä hinnan 270€, samoin puhallin 140€
käytetty palopesä 50€
Boschin vesipumppu motonetista
ja tietysti hehku ja vahti
Välillä toimi välillä ei...
Lopuksi vaihdoin pa-pumpun, kun käynnistyksessä ei pumpannut kuin 1ml:n, piti pumpata 8,5 ml.
Kaikki vaihdettu:
ohjain marmorilta, sain tingittyä hinnan 270€, samoin puhallin 140€
käytetty palopesä 50€
Boschin vesipumppu motonetista
ja tietysti hehku ja vahti
Välillä toimi välillä ei...
Lopuksi vaihdoin pa-pumpun, kun käynnistyksessä ei pumpannut kuin 1ml:n, piti pumpata 8,5 ml.
9-3 2.2TiD -03
Clio 1.4 -04
Clio 1.4 -04
Re: Eberi
Mites jos tt lämmittää nesteet 70 asteeseen ja sitten siihen vielä laittaa eberin päälle. Kierrättääkö eberinki pumppu nestettä vaikka se syttyisikään ja toimiiko lämmityslaitteen puhallin kun eberi on tuossa valmiustilassa. Ideana olisi siis se eetä ttllä lämmitetään ja eberin puhallintoiminnolla lämpiäis sisätila.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Eberi
Ainakin NG9-3:ssa poltin pitää nesteet 75 asteessa ja ilmastointi on hereillä aina kun eberi on "päällä". Jos siis vaikkapa pysäyttää kone lämpimänä parkkiin ja laittaa eberin päälle, ilmastointi herää, mutta poltin käynnistyy vasta kun neste jäähtyy alle 75 asteen. Olettaisin että eberin pumppukin siellä aina pyörii kun kerran lämmintä tulee.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberi
Joo, jos TT:n termostaatti katkaisee 70 asteessa, niin taitaapi käydä niin että lämmön nostamisen jälkeen Eberi pitää nesteet 75 asteessa, eli kaikki ylläpidon vaatima energia tuotetaan sitten Eberillä, eikä TT käy laisinkaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eberi
Noin varmaan käykin. Mutta otetaampa vielä siltä kantilta että ttlämmittää konetta tunnin ja sitte kytkeytyy ajastimella eber joka 5minuutissa pääsee 75 asteeseen. Kun eberi heittää lämpiämästä niin pumppu ja sisäpuhallin ilmeisesti pyöriisen täydet 30min (ja tarvittaessa eberi polttelee lämpötilan säilyttämiseksi.) Eli noinhan se tuo SS näemmä tuossa kuvailikin vaikka lähtötilanne tässä on eri kun lähetään kylmää konetta lämmittimellä lämmittään.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Eberi
En kyllä näe mitä hyötyä tuosta olisi? Eberiä kun kannattaisi aina käytellä pidempään kuin sen minuutin jotta se pysyisi kunnossa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Eberi
Saisi sillä kylmimpään aikaan sisätilat lämpimämmäksi. Kun lähdetään jääkylmää konetta lämmittämään, niin Eberin puolen tunnin käyntiaika ei riitänostamaan sisätiloja kunnolla lämpimäksi. Mutta jos aloituksessa kone on jo lämmin, niin kabiini lämpeää puolessa tunnissa paremmin.
Silti kuulostaa kyllä vähän työläältä tavalta saada ohjaamoon lisää lämpöä.
Silti kuulostaa kyllä vähän työläältä tavalta saada ohjaamoon lisää lämpöä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K