Jos kyse on siitä ahtimen päälle tulevasta öljyn tuloputkesta, niin taitaa vaatia ahtimen (=pakosarjan) irrottamisen. Mitä tuosta viimevuotisesta ahtimenvaihto-operaatiosta muistan, niin ahtimen päähän tuo putki piti kiinnittää ja kiristää ahtimen ollessa vielä pöydällä, kun ei sitä ahtimen autossa ollessa päässyt tekemään.
Konetta ei ole mitenkään suunniteltu helpottamaan ahtimen vaihtamista, pelkkä pakosarjan pultteihin käsiksi pääsy vaatii että puolet jäähdytysjärjestelmästä puretaan siitä ahtimen päältä. Ei ole ihan yhden arki-illan homma irrottaa ja kiinnittää takaisin.
WISistä löytyy kyllä kohtalaiset ohjeet siitä mitä kaikkea pitää irrotella että ahdin irtoaa. Tuolta tuskakertomusta vertaistueksi:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=120
Toivottavasti muistan väärin, ja tuohon putkeen pääsee käsiksi jotain muuta kautta.