2,2Tid & OG93
Re: 2,2Tid & OG93
ei se eberi ole mikään pieni boxi, se on semmoinen ehkä 10x10x20cm palikka. Jos ei löydy tulipellistä niin otettu veks. Aluks alkaa hurisemaan kun paloilman puhallin menee päälle. Tankin suunnalta pitäisi kuulua naputtavaa ääntä. Parin minuutin jälkeen lähtee päälle isommalla huminalla ja pitäis savua alkaa pukkaamaan.
Kokeilepa sidistä painaa yhtä aikaa + ja - nappia auto pois päältä ja virrat pois päältä niin pitäisi tulla eberin manuaalistartti ja ajastimet esiin.
Kokeilepa sidistä painaa yhtä aikaa + ja - nappia auto pois päältä ja virrat pois päältä niin pitäisi tulla eberin manuaalistartti ja ajastimet esiin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2,2Tid & OG93
Ei harmittanut yhtään näin jälkeenpäin että se punainen yksilö jäi Hämeenlinnaan. Sain nimittäin edullisemmin 285tkm ajetun ja valmiiksi softatun ja käytännössä ruosteettoman yksilön hankittua. Tässä on vieläpä lähes priima nahkasisustakin tässä "Hopeanuolessa". Toki tämä yksilö oli ostohetkellä trailerointikamaa, mutta nyt sillä on jo ajettu 5tkm. Sanoin silloin sinne Hämeenlinnaan että se auto on 500e auto.. ei jäänyt sillä rahalla mukaan ja hyvä niin.Saab1971 kirjoitti: Hih!
Katselin tätä keskustelua ja taitaapi olla nyt alla auto, jota kävit Hämiksessä koeajamassa.
Hintahan oli karvaa alle tonni ?
Tarjosin 600 ja käteen jäi.
Sakkorenkaat kesärengassarjassa yksi pari, toinen pari oli uusia.
Talvirenkaista kävin vaihdattamassa yhden parin.
Kuljen autolla töissä Kotkassa Riihimäeltä viikottain (en nyt ihan joka päivä)
Hyvin on toiminut ja tärisi alussa ihan...kunnolla, nyt on rauhoittunut.
...tai sitten siihen on tottunut....
Selkänojan kaltevuussäädin ei ollut rikki, muovisäädin vaan pois ja apparin puolelta toinen tilalle.
Ajotietokoneen ja lämmityslaitesäätimen hain Porvoosta (oli muuten helppo vaihtaa itse)
Ohjelmointia tarvitsi ajotietokoneelle, mutta sekin hoitui klubilaisen avustuksella täällä Kotkassa.
Kokeilitko silloin parkkilämmitintä; toimiko?
Se punainen auto tärisi aivan jumalattomasti verrattuna tuohon hopeiseen jonka myöhemmin hankin.
Niin, eli kuskin penkin säätö oli rikki kun olet siihen osia joutunut vaihtamaan
Parkkilämmitintä en kokeillut, ACC:stä ei tullut vikakoodeja.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 2,2Tid & OG93
Kokeiltu on.tturku kirjoitti:ei se eberi ole mikään pieni boxi, se on semmoinen ehkä 10x10x20cm palikka. Jos ei löydy tulipellistä niin otettu veks. Aluks alkaa hurisemaan kun paloilman puhallin menee päälle. Tankin suunnalta pitäisi kuulua naputtavaa ääntä. Parin minuutin jälkeen lähtee päälle isommalla huminalla ja pitäis savua alkaa pukkaamaan.
Kokeilepa sidistä painaa yhtä aikaa + ja - nappia auto pois päältä ja virrat pois päältä niin pitäisi tulla eberin manuaalistartti ja ajastimet esiin.
Eli lähtee hurisemaan, mutta naputus jää tulematta.
Mistä vikaa voin lähteä etsimään?
Täällä foorumilla on kyllä keskustelua, mutta sieltä etsiminen on hankalaa.
Re: 2,2Tid & OG93
Noh, olen kuitenkin tyytyväinen 600 euron diisseli-Saab-ostokseeni.Pakari kirjoitti:Ei harmittanut yhtään näin jälkeenpäin että se punainen yksilö jäi Hämeenlinnaan. Sain nimittäin edullisemmin 285tkm ajetun ja valmiiksi softatun ja käytännössä ruosteettoman yksilön hankittua. Tässä on vieläpä lähes priima nahkasisustakin tässä "Hopeanuolessa". Toki tämä yksilö oli ostohetkellä trailerointikamaa, mutta nyt sillä on jo ajettu 5tkm. Sanoin silloin sinne Hämeenlinnaan että se auto on 500e auto.. ei jäänyt sillä rahalla mukaan ja hyvä niin.Saab1971 kirjoitti: Hih!
Katselin tätä keskustelua ja taitaapi olla nyt alla auto, jota kävit Hämiksessä koeajamassa.
Hintahan oli karvaa alle tonni ?
Tarjosin 600 ja käteen jäi.
Sakkorenkaat kesärengassarjassa yksi pari, toinen pari oli uusia.
Talvirenkaista kävin vaihdattamassa yhden parin.
Kuljen autolla töissä Kotkassa Riihimäeltä viikottain (en nyt ihan joka päivä)
Hyvin on toiminut ja tärisi alussa ihan...kunnolla, nyt on rauhoittunut.
...tai sitten siihen on tottunut....
Selkänojan kaltevuussäädin ei ollut rikki, muovisäädin vaan pois ja apparin puolelta toinen tilalle.
Ajotietokoneen ja lämmityslaitesäätimen hain Porvoosta (oli muuten helppo vaihtaa itse)
Ohjelmointia tarvitsi ajotietokoneelle, mutta sekin hoitui klubilaisen avustuksella täällä Kotkassa.
Kokeilitko silloin parkkilämmitintä; toimiko?
Se punainen auto tärisi aivan jumalattomasti verrattuna tuohon hopeiseen jonka myöhemmin hankin.
Niin, eli kuskin penkin säätö oli rikki kun olet siihen osia joutunut vaihtamaan
Parkkilämmitintä en kokeillut, ACC:stä ei tullut vikakoodeja.
Samaan hintaluokkaan ei nopeasti löytynyt parempaa ja onhan Saab kaikinpuolin laadukas ja turvallinen auto.
Turvallisemmin sillä pääsee, kuin 1996 Ford 1.8 Sport:lla, joka pitäisi pihasta myydä pois.
Re: 2,2Tid & OG93
Juu, se on tärkeintä että itse on tyytyväinen. Mulle auto on enemmän kuin liikkumisväline paikasta toiseen ja auton pitää olla siisti ja virheetön. Minä en olisi pystynyt tulemaan toimeen niiden koriongelmien vuoksi kyseisen yksilön kanssa. Tekniikka on korjattavissa helpommin kuin kori ja sen takia valitsin itse sellaisen missä on lähes virheetön kori, mutta tekniikassa laittamista.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 2,2Tid & OG93
Onko 2,2 dieseleiden omistajilla ollut öljynkulutusta moottoreissa? Näyttäisi siltä, että tuo oma hieman kuluttaa öljyä. Liekö sitten ominaista moottorille, koska polttoainekorkissakin lukee check engine oil regulary...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 2,2Tid & OG93
Muistaakseni vajaa 10tkm pääsi lisäämättä ja ekan lisäyksen jälkeen söi inan enemmän. Loppuko öljystä ominaisuudet kesken vai mitä tapahtu. Kokemusta kahdesta koneesta, mut aika on saattanu mullata muistoja.
Toki bensa-Saabiin tottuneet olettavat, että 15tkm jälkeen tikku näyttää edelleen maksimia. Sama toki toistuu myös Opelin kolmepyttyses, mut muutenhan öljyn lisäily koneeseen on enemmän tai vähemmän oletus.
Toki bensa-Saabiin tottuneet olettavat, että 15tkm jälkeen tikku näyttää edelleen maksimia. Sama toki toistuu myös Opelin kolmepyttyses, mut muutenhan öljyn lisäily koneeseen on enemmän tai vähemmän oletus.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 2,2Tid & OG93
mmm... dexos2 luokitettua 5w40 magnateciä laitoin, enkä tiedä että mitähän lie käytetty tuohon asti. Mitähän sitä laittaisi sitten seuraavaan vaihtoon jos magnaa hieman kuluttaa. Minä en haluaisi lisäillä öljyä.. Filosofiana olen pitänyt että moottori on rikki jos siihen joutuu vaihtovälillä öljyä lisäämään.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 2,2Tid & OG93
Laita gm longlife halpista. Oma ex. ei sitä syönyt ollenkaan...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2,2Tid & OG93
Itsellä oli 9-3 2.2tid vuodelta 2000. Ajoin sitä uudesta asti vuoteen 2015. Matkaa kertyi 420000km. Öljyä kulutti 15000km vaihtovälillä litran verran uutena. Aikaa myöten kulutus hieman väheni mutta yli puoli litraa kuitenkin. On siis kyseisen GM moottorin ominaisuus. Toisaalta jos mietit minkälaisen pinta-alan sylinterin seinämää öljyllä voidellaan ja jälleen takaisin kaavitaan, niin kaipa sitä palotilaankin hiukan jää. Tarkoita, että ellei öljyn pinta alene ajossa niin sinne tulee jotain muuta tilalle. Naftaa luulisin.
Saabisti vuodesta-76
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: 2,2Tid & OG93
Oma 2.2TID 15tkm öljynvaihtovälillä vie 0,5l eli ei tarvi lisätä. En koskaan käytä alle 10W öljyä. Monta vuotta kaikissa laitteissa käytetty Valvoline MaxLife 10W40 ja on ollut hyvää.
Startin kunto on merkityksellisempi kuin akku näissä. itsellä oli startti joka kesällä pyöritti tosi iloisesti, mutta kun pakkasta oli -5 tai enemmän, ei puhettakaan että ilman lohkista olis saanu tulille edes uudella 100Ah akulla.
Startin kunto on merkityksellisempi kuin akku näissä. itsellä oli startti joka kesällä pyöritti tosi iloisesti, mutta kun pakkasta oli -5 tai enemmän, ei puhettakaan että ilman lohkista olis saanu tulille edes uudella 100Ah akulla.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517