Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 09:23
Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
Olen myös joutunu autoa sahaamaan aikalaila ja huomannu että jos ekalla sahauksella (max 5 sek.) ei hörähä, niin odottaa sen n.15 sekuntia ja koittaa sitte uudestaan, on nimittäin aina lähteny sillälaila (toisella starttauksella). 2.2 tid vm03
M.Kolehmainen
Tornio.
Tornio.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 09:23
Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
Kerran ei kuitenkaan lähteny käymään ja silloin oli imukotelossa oleva "sammutus" venttiili juminu kiiniasentoon noen vaikutuksesta...
M.Kolehmainen
Tornio.
Tornio.
Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
Nyt syksyllä/alkutalvena oli TODELLA pahoja käyntiinlähtemisongelmia (autolla). Sai sahata oikein toden teolla että TiD hörähti kylmänä käyntiin (hehkulla tai ilman). Käynnistyi huonosti vaikka oli lohkolämppärissä kiinni. Joulupäivänä auto jätti tienpäälle kun laturista meni hiilet ja akusta loppui sähkö. Auto hinattiin kotio pihaan ja latasin auton akkua (akku n.4v vanha Varta) pitkään. Vaihdoin pihassa laturiin uuden jännitteensäätimen (Bosch 1 197 311 223) jossa on mukana hiilisetti. Nyt lataa n.14,6v. Kannattaa siis tarkistaa paljonko lataa.
Auto oli seissyt pihassa, kylmässä reilu pari päivää. Eka starttaus hiilien vaihdon ja akun latauksen jälkeen olikin mukava yllätys. Pakkasta -12c. Hehkutti normaalisti ja moottori lähti todella hyvin käyntiin. Pari pyöräytystä . Moottori on käynnistynyt myös lyhyemmän ajon jälkeen puolikylmänä (kun ei enää hehkuta) todella hyvin.
Elikkä lyhyen testikäytön jälkeen voi todeta että akku ja laturikin pitää olla kunnossa jotta moottori käynnistyy hyvin. Oon ite ajanut tällä Saabilla 250tkm ja eka kerran vaihdoin laturinhiilet tähän autoon. Kilsoja yht. n.500tkm.
Että tällainen väliraportti.
Auto oli seissyt pihassa, kylmässä reilu pari päivää. Eka starttaus hiilien vaihdon ja akun latauksen jälkeen olikin mukava yllätys. Pakkasta -12c. Hehkutti normaalisti ja moottori lähti todella hyvin käyntiin. Pari pyöräytystä . Moottori on käynnistynyt myös lyhyemmän ajon jälkeen puolikylmänä (kun ei enää hehkuta) todella hyvin.
Elikkä lyhyen testikäytön jälkeen voi todeta että akku ja laturikin pitää olla kunnossa jotta moottori käynnistyy hyvin. Oon ite ajanut tällä Saabilla 250tkm ja eka kerran vaihdoin laturinhiilet tähän autoon. Kilsoja yht. n.500tkm.
Että tällainen väliraportti.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
Alkoiko hinausmatka joulupäivänä Lempäälästä liikenneympyrän luota? Citikka näytti valkean kolkin luona olevan kun Tamperetta kohti siitä ohi ajelin.Mike Hunt kirjoitti:Nyt syksyllä/alkutalvena oli TODELLA pahoja käyntiinlähtemisongelmia (autolla). Sai sahata oikein toden teolla että TiD hörähti kylmänä käyntiin (hehkulla tai ilman). Käynnistyi huonosti vaikka oli lohkolämppärissä kiinni. Joulupäivänä auto jätti tienpäälle kun laturista meni hiilet ja akusta loppui sähkö. Auto hinattiin kotio pihaan ja latasin auton akkua (akku n.4v vanha Varta) pitkään. Vaihdoin pihassa laturiin uuden jännitteensäätimen (Bosch 1 197 311 223) jossa on mukana hiilisetti. Nyt lataa n.14,6v. Kannattaa siis tarkistaa paljonko lataa.
Auto oli seissyt pihassa, kylmässä reilu pari päivää. Eka starttaus hiilien vaihdon ja akun latauksen jälkeen olikin mukava yllätys. Pakkasta -12c. Hehkutti normaalisti ja moottori lähti todella hyvin käyntiin. Pari pyöräytystä . Moottori on käynnistynyt myös lyhyemmän ajon jälkeen puolikylmänä (kun ei enää hehkuta) todella hyvin.
Elikkä lyhyen testikäytön jälkeen voi todeta että akku ja laturikin pitää olla kunnossa jotta moottori käynnistyy hyvin. Oon ite ajanut tällä Saabilla 250tkm ja eka kerran vaihdoin laturinhiilet tähän autoon. Kilsoja yht. n.500tkm.
Että tällainen väliraportti.
Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
Juuri näin Ei jaksettu odotella että tulisit takaisinpäin joten mentiin Falckilla.Alkoiko hinausmatka joulupäivänä Lempäälästä liikenneympyrän luota? Citikka näytti valkean kolkin luona olevan kun Tamperetta kohti siitä ohi ajelin.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
Mitäs ideoita seuraavaksi?
"Kaikki" ketjun ideat käyty läpi/tehty ja eikä autoa vaan saada käyntiin kuin täydellä tankilla ja keula alaviistoon ollessa.
Ainoana on tuo ilmausnipan sielu vaihtamatta ja softa päivittämättä koska purkissa on virisofta.
"Kaikki" ketjun ideat käyty läpi/tehty ja eikä autoa vaan saada käyntiin kuin täydellä tankilla ja keula alaviistoon ollessa.
Ainoana on tuo ilmausnipan sielu vaihtamatta ja softa päivittämättä koska purkissa on virisofta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
Vähän myöhässä kommentoin, mutta oletko vaihdattanut suuttimien stefat? Jos savuttaa ja haisee pahalle pitkän starttauksen jälkeen niin se on öljyä jota on valunut stefojen läpi. Samalla sinne on mennyt ilmaa sekaan.
9-3 2004 SS. 2.2tdi.
Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
On vaihdettu nekin.
Tällä hetkellä vallalla olevan käsityksen mukaan ilma tulisi polttoaineen paluulinjasta jostakin tankin ja pumpun väliltä... Polttoainelinjaan on vaihdettu läpinäkyvää letkua ja tehty ilmalukot. Ilmakuplat tulevat nimenomaan tankin suunnasta. Tämä käy järkeenkin.. silloin kun keula on alamäkeen päin niin pumppu ei pääse ilmaantumaan, koska ilma ei kulje "alamäkeen"
Seuraavaksi koitetaan lisätä useampi vastaventtiili/takaisku polttoaineen tankin paluulinjastoon ja katsotaan kuinka käy.
Tällä hetkellä vallalla olevan käsityksen mukaan ilma tulisi polttoaineen paluulinjasta jostakin tankin ja pumpun väliltä... Polttoainelinjaan on vaihdettu läpinäkyvää letkua ja tehty ilmalukot. Ilmakuplat tulevat nimenomaan tankin suunnasta. Tämä käy järkeenkin.. silloin kun keula on alamäkeen päin niin pumppu ei pääse ilmaantumaan, koska ilma ei kulje "alamäkeen"
Seuraavaksi koitetaan lisätä useampi vastaventtiili/takaisku polttoaineen tankin paluulinjastoon ja katsotaan kuinka käy.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
Moro
En ihan koko ketjua lukenut läpi, mutta oletkos pa-suodattimen vaihtanut? ja kun oletettavasti olet, niin tarkasta, että se suodattimen jalka on ehjä.
Kyllähän sen tietysti pitäisi vuotaa dieseliä enemmän tai vähemmän risana ja sitä kautta olla havaittavissa, mutta se olisi ehkä silti katsomisen arvoinen juttu.
Kaverilla meinaan hinattiin eräs väärän merkkinen ajoneuvo useammankin kerran korjaajalle kun otti ilmaa sieltä vioittuneen suodatinjalan välistä.
Tässä ketjussa asiasta enemmän, mutta toki liittyen enemmän pa-vuotoon.
viewtopic.php?f=15&t=139626&start=15
En ihan koko ketjua lukenut läpi, mutta oletkos pa-suodattimen vaihtanut? ja kun oletettavasti olet, niin tarkasta, että se suodattimen jalka on ehjä.
Kyllähän sen tietysti pitäisi vuotaa dieseliä enemmän tai vähemmän risana ja sitä kautta olla havaittavissa, mutta se olisi ehkä silti katsomisen arvoinen juttu.
Kaverilla meinaan hinattiin eräs väärän merkkinen ajoneuvo useammankin kerran korjaajalle kun otti ilmaa sieltä vioittuneen suodatinjalan välistä.
Tässä ketjussa asiasta enemmän, mutta toki liittyen enemmän pa-vuotoon.
viewtopic.php?f=15&t=139626&start=15
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?
Koko suodatinkotelo suodattimineen on vaihdettu tehdasuusiin alkuperäisvaraosiin. Paluulinjojen takaiskuttaminenkaan ei tuottanut toivottua lopputulosta vaan edelleen paska ei lähde käyntiin ennenkuin se on ilmattu. Sen jälkeen pärähtää samantien käymään.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89