Tehon puutetta(ko)

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5134
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Tehon puutetta(ko)

ViestiKirjoittaja Eski » Pe Kesä 01, 2018 11:48

Ei vaikuta läpät katsastuksessa tehtävään savutestiin mitenkään. DPF kuitenkin syö kaiken koneen tuottaman savun, jota mitataan. Useinhan näistä vehkeistä voi poistaa myös DPF:n, joka vaikuttaa savuihin jonkin verran, mutta menee vielä läpi sekin...

Eski

Jonestone
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tehon puutetta(ko)

ViestiKirjoittaja Jonestone » Pe Kesä 01, 2018 19:35

Ok! Entä vaikuttaako mahdollisesti vuotavat läpät tehopuolelle negatiivisesti?
#5678
Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009
Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9054
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Tehon puutetta(ko)

ViestiKirjoittaja jcarlson » La Kesä 02, 2018 17:12

Ulospäin vuotavat ja satunnaisiin asentoihin jumiutuneet läpät vaikuttaa negatiivisesti sekä voivat mennä moottoriin tuhoisin seurauksin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Jopela
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2016 05:05
Paikkakunta: Pori

Re: Tehon puutetta(ko)

ViestiKirjoittaja Jopela » La Kesä 02, 2018 23:09

Mulla on nyt mankut vaihdettu, alupaineletkut ehjiä, kellojen toiminta testattu ja oletetaan nyt että ne wastegate läpätkin liikkuu kun ne kellolta tulevat mekanismit tuntuu käsikopelolla terveiltä.

Nyt on alkanu öljyäkin katoamaan, tai no löytyhän sitä normaalia enemmän sieltä ahtoletkuista..

Lukaistaan tässä lähipäivinä varmuuden vuoksi vielä Techillä moottorin henkimaailmaa mutta alkaa olemaan turbopaketin vaihto seuraava episodi.
Saab 9-3 SC Vector 1,9 TTiD A6 MY08

SS
"Hölösuu"
Viestit: 2549
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tehon puutetta(ko)

ViestiKirjoittaja SS » Su Kesä 03, 2018 14:09

Paljonko on kilometrejä takana?

Yllättävän halvalla uusia turbopaketteja saa, 400e pintaan näemmä ainakin neobrothersilla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 120tkm)
Muuta: Kiina TECH2

Jopela
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2016 05:05
Paikkakunta: Pori

Re: Tehon puutetta(ko)

ViestiKirjoittaja Jopela » Su Kesä 03, 2018 16:56

260tkm ja jossakin välissä on ohjelmoitu jonnekin 220hp 480nm tietämille eli rasitustakin on varmaan jonkin verran takana.
Saab 9-3 SC Vector 1,9 TTiD A6 MY08

Jonestone
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tehon puutetta(ko)

ViestiKirjoittaja Jonestone » Su Kesä 03, 2018 19:14

jcarlson kirjoitti:Ulospäin vuotavat ja satunnaisiin asentoihin jumiutuneet läpät vaikuttaa negatiivisesti sekä voivat mennä moottoriin tuhoisin seurauksin.

Ok! Onko teillä kokemuksia noista korjaussarjoista? Voiko näitä virityksiä suositella vai kannattaisko panostaa uuteen imusarjaan?
#5678
Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009
Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid

Jopela
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2016 05:05
Paikkakunta: Pori

Re: Tehon puutetta(ko)

ViestiKirjoittaja Jopela » Pe Kesä 08, 2018 17:10

Meitsi kävi eilen Satakunnan Autotalossa jossa Saab-mekaanikko ei löytänyt mitään varmaa vikaa. Ei onnistunut koeajolla edes aiheuttamaan tuota Limited Performance -ilmoitusta jonka myötä tulee ECM vikakoodi P02345b. Itse sen toki sain kenkäistyä heti seuraavana päivänä kun tiesin mitä tein.

No joka tapauksessa, kertomani perusteella ehdottelivat että ilmamassa-anturi, ahtopaine-anturi taikka EGR. No EGR on poistettu ja ilmamassa-anturi antaa varsin uskottavaa dataa kun eSID2 lukee. Ahtopaineanturin ottivat irti ja putsasivat mutta se ei auttanut. Osaako joku kertoa missä se muuten sijaitse kun en tullut kysyneeksi?

Tähän yhtälöön kun lisää samoihin aikoihin tehohäviön kanssa alkaneen öljyhävikin, nyt pari litraa 500-1000km aikana niin eikö tuo nyt turbolta kuulostaisi?

Jännänä lisänä, Autotalosta totesivat ettei tässä "uudessa moottorissa" ole pyörreläppiä lainkaan.. Olenko ymmärtänyt täältä ja muualta lukemaani ihan väärin kun käsitin että juuri tässä Z19DTR moottorissa niiden piti olla se potentiaalinen ongelma? Mietin tässä vaan että jos sinne pakopuolelle alkaa askartelemaan uutta turbopakettia ja lopulta vika löytyy imusarjasta niin sitten kyllä harmittaa kuin oravaa jolla käpy on jäässä.
Saab 9-3 SC Vector 1,9 TTiD A6 MY08