Kampiakselin pultin avaus

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
petromies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Kampiakselin pultin avaus

Viesti Kirjoittaja petromies »

Jakopää remppa suunnitteilla 1,9 tid 8-venttiilinenmanuaali. Kampiakselin pultti lienee vasenkätisellä kierteellä ja lujassa.
Miten olette pultin avanneet, löytyykö reikää mistä vauhtipyörän saa lukittua tms
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 1982
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Kampiakselin pultin avaus

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Lukitusreiästä ei tietoa, mutta 1-vaihde silmään ja kaveri polkemaan jarrua, niin eiköhän se ainaki sillä tavalla lukitu...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11093
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kampiakselin pultin avaus

Viesti Kirjoittaja jus »

Ohjeessa huomautetaan, että hihnapyörän keskipulttia ei tarvitse/saa avata.
https://saabwisonline.com/b6/9-3/2009/2 ... emove-260/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
anv
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Kampiakselin pultin avaus

Viesti Kirjoittaja anv »

baasenar kirjoitti:
Ma Elo 30, 2021 08:47
Lukitusreiästä ei tietoa, mutta 1-vaihde silmään ja kaveri polkemaan jarrua, niin eiköhän se ainaki sillä tavalla lukitu...
Minä käyttäisin isointa vaihdetta...
Antti
#8459
Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
KapteeniMahtava
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kampiakselin pultin avaus

Viesti Kirjoittaja KapteeniMahtava »

petromies kirjoitti:
Su Elo 29, 2021 10:39
Jakopää remppa suunnitteilla 1,9 tid 8-venttiilinenmanuaali. Kampiakselin pultti lienee vasenkätisellä kierteellä ja lujassa.
Miten olette pultin avanneet, löytyykö reikää mistä vauhtipyörän saa lukittua tms
Moniurahihnapyörä neljällä pultilla kiinni, sitä isoa ei tarvi avata. Ebaysta saa lukitustyökalut 15 eurolla. Mukana tulee kampi- ja nokka-akselin lukitukseen/kohdistukseen työkalut. Ei välttämättömiä mutta vähentää stressiä.
Multa saa lainaan mikäli asuu lähellä Keski-Pohjanmaata..

T.Teemu
9-3 SportCombi TTiD JC stg1 - 09
900 classic i16v -92
Ex. 9-3 SS BioPower JC stg1 -06
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
#8359
petromies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Kampiakselin pultin avaus

Viesti Kirjoittaja petromies »

Mutta jos hammashihnan alapyörä menee vaihtoon niin pitää avata.
Ajotustyökalut onmutta eipä niistä 8tappisessa hirveää iloa ole.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
aero
-
Viestit: 7181
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kampiakselin pultin avaus

Viesti Kirjoittaja aero »

baasenar kirjoitti:
Ma Elo 30, 2021 08:47
kaveri polkemaan jarrua
Jos ei tallissa satu olemaan kaveria, niin itte oon yleensä törkänny rukarin tms jarrusatulan välistä jarrulevyn jäähdytysripojen väliin. Sen verran disclaimeria, että just tälläsessä autossa en ole tehnyt huoltoa jossa olisi tuota tarvinnut, mutta aina se on mulla hyvin toiminut. Toki toisen puolen pyörän tarttee olla maassa tai löytää sinne toinen rukari. Ja tietty tarttee olla jäähdytetyt jarrulaikat.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin