Eberi
Re: Eberi
On se vain eberi tiukassa tässä 1.9 ttid Vm2010 mallissa.
Pakoputki irroitettu ja se ruuvi keskeltä pois. Mutta ei hievahdakkaan. Vissiin ne pari kehikon pari klipsiä sitä jumittaa, mutta niitäkään ei mahdu taivuttelemaan mitenkään.
Täytynee kokeilla sorkkaraudalla vain kammeta eberi helvettiin? Tai sitten käynnistella kone kylmänä jatkossakin. Ohjausboksin juotokset pitäisi tinata uudelleen
Tai dynamiittia konepellin alle ja räjäyttää romukasa taivaan tuuliin.
Saisikohan sen aivolaatikon irti ilman eberin irroitusta
Pakoputki irroitettu ja se ruuvi keskeltä pois. Mutta ei hievahdakkaan. Vissiin ne pari kehikon pari klipsiä sitä jumittaa, mutta niitäkään ei mahdu taivuttelemaan mitenkään.
Täytynee kokeilla sorkkaraudalla vain kammeta eberi helvettiin? Tai sitten käynnistella kone kylmänä jatkossakin. Ohjausboksin juotokset pitäisi tinata uudelleen
Tai dynamiittia konepellin alle ja räjäyttää romukasa taivaan tuuliin.
Saisikohan sen aivolaatikon irti ilman eberin irroitusta
Re: Eberi
Itse otin eberin sulakkeen irti, kun sille ei ole enää oikeasti tarvetta.
Lämmintä tallia löytyy ja sikäli kun ulkona tarvitsee kylmästä käynnistää niin lämmitystolppaan piuhalla sitten. Silloin käytetään 1000 W TT-Thermo letkulämmitintä sekä saman tehoista sisätilan lämmitintä. Ei tule Eberiä ikävä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Eberi
Ei ne aivot sovi irtoamaan ilman eberin irrotusta, siellä sivuilla on klipsit jotka pitää laitteen kyljistään kiinni asennusraudassa. Ruuvarilla vaan kampeaa oikeasta paikasta, ahdas on kyllä väli mutta tehtävissä. Polttoaineputki kannattaa irrottaa ylänurkasta eikä sieltä alhaalta virallisesta liittimestä jos on vielä kiinni.Juusseli kirjoitti: ↑Ma Syys 27, 2021 18:49On se vain eberi tiukassa tässä 1.9 ttid Vm2010 mallissa.
Pakoputki irroitettu ja se ruuvi keskeltä pois. Mutta ei hievahdakkaan. Vissiin ne pari kehikon pari klipsiä sitä jumittaa, mutta niitäkään ei mahdu taivuttelemaan mitenkään.
Täytynee kokeilla sorkkaraudalla vain kammeta eberi helvettiin? Tai sitten käynnistella kone kylmänä jatkossakin. Ohjausboksin juotokset pitäisi tinata uudelleen
Tai dynamiittia konepellin alle ja räjäyttää romukasa taivaan tuuliin.
Saisikohan sen aivolaatikon irti ilman eberin irroitusta
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberi
Terve. Kyllä vain lähti aivolaatikko ilman eberin irroitusta. Yksi torxi oli vähän ahtaassa paikassa päällipuolella takimmaisempana, mutta onneksi ei kovin tiukassa. Tuossa se pöydällä nököttää. Tarviikohan näistä poistaa kokonaan tuo mönjä, vai nuo ruuvit vain esille ja irti. Ja sitten kampeaa levyn irti?SS kirjoitti: ↑Ti Syys 28, 2021 07:45Ei ne aivot sovi irtoamaan ilman eberin irrotusta, siellä sivuilla on klipsit jotka pitää laitteen kyljistään kiinni asennusraudassa. Ruuvarilla vaan kampeaa oikeasta paikasta, ahdas on kyllä väli mutta tehtävissä. Polttoaineputki kannattaa irrottaa ylänurkasta eikä sieltä alhaalta virallisesta liittimestä jos on vielä kiinni.Juusseli kirjoitti: ↑Ma Syys 27, 2021 18:49On se vain eberi tiukassa tässä 1.9 ttid Vm2010 mallissa.
Pakoputki irroitettu ja se ruuvi keskeltä pois. Mutta ei hievahdakkaan. Vissiin ne pari kehikon pari klipsiä sitä jumittaa, mutta niitäkään ei mahdu taivuttelemaan mitenkään.
Täytynee kokeilla sorkkaraudalla vain kammeta eberi helvettiin? Tai sitten käynnistella kone kylmänä jatkossakin. Ohjausboksin juotokset pitäisi tinata uudelleen
Tai dynamiittia konepellin alle ja räjäyttää romukasa taivaan tuuliin.
Saisikohan sen aivolaatikon irti ilman eberin irroitusta
Re: Eberi
Kyselen vähän samassa, kun ensimmäistä kertaa painin omani kanssa.SS kirjoitti: ↑Ti Syys 28, 2021 07:45Ei ne aivot sovi irtoamaan ilman eberin irrotusta, siellä sivuilla on klipsit jotka pitää laitteen kyljistään kiinni asennusraudassa. Ruuvarilla vaan kampeaa oikeasta paikasta, ahdas on kyllä väli mutta tehtävissä. Polttoaineputki kannattaa irrottaa ylänurkasta eikä sieltä alhaalta virallisesta liittimestä jos on vielä kiinni.
Eberin takaisinlaitto aiheuttaa ongelmia. Eberi ei mene takakannakkeen kynsiin, jos pakoputki paikoillaan. Ja jos laittaa pakoputken ensin, niin sitten ei mene kynsiin.
-> Kannattaa ottaa pakoputken keskiruuvi auki? Saako tunkin varassa?
Miten muuten nuo letkut meni Eberiin? Otin kuvat ennnen purkua, mutta ei varmaksi näy. Tuo punainen Eberin pumpun outlettiin? Sininen Eberin alempaan, inlet, liittimeen?
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Eberi
Letkuista en mene sanomaan, mutta itse jouduin löysäämään pakoputken kiinnitysruuvia. Ensin eberi paikoilleen ja sit pakoputki. Ruuvi on aika keskellä autoa tulipellin alalaidassa, voi onnistua tunkin kanssa jos alle pääsee riittävän pitkälle.APS kirjoitti: ↑Su Joulu 12, 2021 22:07Kyselen vähän samassa, kun ensimmäistä kertaa painin omani kanssa.SS kirjoitti: ↑Ti Syys 28, 2021 07:45Ei ne aivot sovi irtoamaan ilman eberin irrotusta, siellä sivuilla on klipsit jotka pitää laitteen kyljistään kiinni asennusraudassa. Ruuvarilla vaan kampeaa oikeasta paikasta, ahdas on kyllä väli mutta tehtävissä. Polttoaineputki kannattaa irrottaa ylänurkasta eikä sieltä alhaalta virallisesta liittimestä jos on vielä kiinni.
Eberin takaisinlaitto aiheuttaa ongelmia. Eberi ei mene takakannakkeen kynsiin, jos pakoputki paikoillaan. Ja jos laittaa pakoputken ensin, niin sitten ei mene kynsiin.
-> Kannattaa ottaa pakoputken keskiruuvi auki? Saako tunkin varassa?
Miten muuten nuo letkut meni Eberiin? Otin kuvat ennnen purkua, mutta ei varmaksi näy. Tuo punainen Eberin pumpun outlettiin? Sininen Eberin alempaan, inlet, liittimeen?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberi
Pitänee löysätä itsekin. Onneksi löytyy vaihtoäänenvaimennin, niin saa vähän paremman kuvan, että mistä ja millaista ruuvia etsii.
Ei olisi monestakaan millistä kiinni, mutta ei mennyt edes pientä väkivaltaa käyttämällä, joten pakko se on löysätä.
Letkut luultavasti menevät noin, eli Eberi pumppaa ensin sisäkennolle ja sieltä jatkaa moottorille. Mutta jos joltain löytyy varmistus, niin ei olisi pahitteeksi.
Ei olisi monestakaan millistä kiinni, mutta ei mennyt edes pientä väkivaltaa käyttämällä, joten pakko se on löysätä.
Letkut luultavasti menevät noin, eli Eberi pumppaa ensin sisäkennolle ja sieltä jatkaa moottorille. Mutta jos joltain löytyy varmistus, niin ei olisi pahitteeksi.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Eberi
Se ei juu paljoa jousta kun on jäykkä putki.APS kirjoitti: ↑Ma Joulu 13, 2021 10:37Pitänee löysätä itsekin. Onneksi löytyy vaihtoäänenvaimennin, niin saa vähän paremman kuvan, että mistä ja millaista ruuvia etsii.
Ei olisi monestakaan millistä kiinni, mutta ei mennyt edes pientä väkivaltaa käyttämällä, joten pakko se on löysätä.
Letkut luultavasti menevät noin, eli Eberi pumppaa ensin sisäkennolle ja sieltä jatkaa moottorille. Mutta jos joltain löytyy varmistus, niin ei olisi pahitteeksi.
Kyllä ne letkut noin päin on mitä nyt EPC:stä katselin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberi
Mahtava homma, kiitos varmistuksesta!
Tästä myös muille muistutuksena teikäläisen(+ muiden) irrotusohje:
viewtopic.php?p=1184556#p1184556
Tästä myös muille muistutuksena teikäläisen(+ muiden) irrotusohje:
viewtopic.php?p=1184556#p1184556
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Eberi
Eipä mitään, toivottavasti tulee kuntoon. Nuo ng900aero:n irrotusohje on kyllä hyödyllinen, tuon voisi melkein koostaa jonnekin helposti löydettäväksi.
Muistista löytyi tuo sama vikakoodi.
Löytyikö tälle mitään selitystä tai korjausta? Mulla tuo on pari kertaa tehnyt sen että käy hetken ja sammuu, mutta useimmiten toimii ongelmitta.
Muistista löytyi tuo sama vikakoodi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberi
Eipä tainnut löytyä selitystä koodille.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Eberi
Voiko se oireilla tuolleen satunnaisesti? Millainen tuon rakenne on, pyöriikö siipipyörä magneetin avustamana vai onko tuossa ihan perinteisesti siipipyörä moottorin akselilla?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberi
Magneetilla pyörii. Pari olen vaihtanut, kun moottori kyllä surisee, mutta siipipyörä ei vaan pyöri kunnolla.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Eberi
Eberi saatu paikoilleen.
Työtilaa sai hiukan, kun:
Työtilaa sai hiukan, kun:
- irrotti molemmat johtoniput
- Irrotti moottorikorvakkeen ja sen alapuolella olevan liittimen tukiraudan
- irroitti Eberin pakoputken alaruuvistaan
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04